Nova Grande Panda će dobiti 4x4 pogon, ali to više neće biti na prijašnjem nivou
Panda je u svom posljednjem izdanju predstavljena samo s pogonom na prednje točkove. Iznenađenja ipak ima, jer iz Fiata kažu da traže rješenje i razmišljaju da li da ponude "pravi" 4x4 sistem ili električni, a istovremeno nisu sigurni da li prednost dati benzincu ili električnoj verziji.
Auto je baziran na Smart Car platformi Stellantis Grupe, koja nije ništa drugo do evolucija onoga što je ranije bilo poznato kao CMP. To je upravo ona platforma koju još uvijek koristi Jeep Avenger, koji kao što svi znamo nudi 4xe varijantu koja dodaje električni motor na drugu osovinu kako bi se osigurao pogon na sve točkove. Isti slučaj kao i kod Alfa Romeo Junior Q4.
Dakle, tehnička mogućnost već postoji i već sada je izvjesno da će Fiat prihvatiti Avengerovo rješenje, mada je pravim zaljubljenicima u off-road takvo rješenje neadekvatno.
Prvi problem je u tome što će 4x4 pogon podići cijenu, posebno derivata Big Panda, a to bi moglo uplašiti potencijalnu klijentelu. Da ne spominjemo da se radi o automobilu koji se vrlo dobro prodaje i na tržištima Latinske Amerike i zemljama Magreba, gdje cijena igra zaista značajnu ulogu.
Drugi problem je stvarni potencijal tog pogona ako se poredi sa sistemom koji se odlično pokazao u prethodnoj Pandi. Riječ je o "Torque on demand" sistemu transmisije s dva diferencijala i elektronski kontrolisanim uparivanjem pogona. Ovo je stalni sistem pogona na sva četiri točka kojim upravlja elektronska kontrolna jedinica koja, analizom signala vozila, distribuira vučnu silu na prednju i zadnju osovinu homogeno i srazmjerno prema uslovima puta. Sistem isključivo radi automatski i ne ograničava dijeljenje obrtnog momenta, a upravo to su njegove prednosti.
Sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESC) sa elektronskom blokadom diferencijala (ELD) funkcioniše skoro besprijekorno i istovremeno osigurava dodatnu pomoć pri kretanju i vožnji uzbrdo po klizavom terenu. Tačnije rečeno, ELD deluje tako što koči točkove koji slabo prijanjaju na podlogu (ili one koji proklizavaju više od drugih), prenoseći tako snagu na one koji bolje prijanjaju na podlogu. Ova funkcija se može aktivirati ručno pritiskom na dugme koje se nalazi iza ručice mjenjača i radi pri brzini manjoj od 50 km/h.
Sve u svemu, upitno je koliko je sistem 4xe sposoban za tako nešto pa se skeptici pribojavaju da bi nekadašnji "probisvijet" na off-roadu mogao postati pravi mekušac.
Bilo kako bilo, nova generacija Pande 4x4 mogla biti predstavljena iduće godine, a prve isporuke bi trebale krenuti od 2027. godine. Na taj način bi se mogao koristiti i u budućim modelima Multipla i Fastback koje će italijanska firma uskoro lansirati na istoj platformi i koji će se proizvoditi u Maroku.