Ekskluzivno
291

BMW na sajmu automobila u Ženevi: Uz elegantni M8 stigli prvi X2 i osvježeni X4

Piše: E. Z.
BMW M8 (Foto: E. Z./Klix.ba)
Na sajmu automobila u Ženevi BMW je predstavio obilje noviteta, ali svakako je najviše pažnje privukla poptuno nova Serija 8. Veliki i elegantni Coupe sa četvero vrata stiže kao najava nove linije modela, a uz njega predstavljen je model X2. Kompaktni crossover je BMW-ov prvijenac u ovoj klasi, dok su predstavili i značajno poboljšani X4. Klix.ba vam donosi više detalja direktno sa BMW-ovog štanda u Ženevi.

BMW je u Ženevi privukao veliku pažnju sa konceptnim modelom M8 Gran Coupe koja polako ali sigurno u ponudi ove marke mijenja Seriju 6. I ne samo da stižu Coupe i Cabriolet model, nego je BMW u Ženevi predstavio i konceptni model M8 koji stiže kao direktan rival Porsche Panameri ali i sposobniji nasljednik Serije 6 Grand Coupe.

BMW će serijski model Serije 8 i M8 Gran Coupea predstaviti rokom 2019. godine, pa se očekuje da će na ceste stići tek nek nekada u prvoj polovini 2020. godine.

BMW X2 je bavarski pionir u segmentu

BMW je u Ženevi predstavio poptuno novi model. X2 je kompaktni crossover koji u žestoku utakmicu ovih popularnih automobila sada dovodi i BMW.

Kako je i očekivano, X2 je nešto veći od modela X1, tačnije duži je za 8 centimetara, širina doseže 1,83 metra te visina 1,53 metra. Međuosovinski razmak je produžen na 2.760 mm dok je zapremina prtljažnika nemalih 470 litara. Zaista, X2 uživo izgleda vrlo prostran i dobro odmjerenih proporcija, dok kompaktan kupeovski izgled sa padajužom linijom krova tek narušava prostor glavu putnika na zadnjim sjedištima.

Ponuda motora počinje sa 1,8-litarskim benzincem od 140 KS i turbodizelašem zapremine 1,8 litara i 150 KS. Nastavlja se dvolitrenim benzincem i dizelašem, gdje benzinac ima 192 KS, a dizelaš 190 KS. Pohvalno je da se uz ove motore može dobiti i pogon na sve točkove.

BMW X4 je sada još ozbiljni i potpuniji

BMW je zvanično predstavio drugu generaciju svog SUV-a X4 s kojom nisu stigle velike vidljive promjene na skladnoj karoseriji, ali će kupci profitirati zbog sniženog težišta i povećanih dimenzija. U odnosu na prethodnika novi X4 duži je 76,2 i širi 35,6 milimetara, a putnicima na zadnjim sjedištima prijat će 53,3 milimetra veće međuosovinsko rastojanje.

Iako je veći od prve generacije, novi X4 ima 10 posto manji otpor zraka, a tome je pomogla činjenica da je ukupna visina niža za 2,54 milimetra.

U standarnu opremu automobila spadaju LED svjetla, centralni 10,25-inčni display multimedijalnog sistema, nekoliko najmodernijih sigurnosnih i sistema za asistenciju vozaču, trozonski klima-uređaj i panoramski stakleni krov, a s paketom M Performance stižu izraženija profilisana sjedišta i (umjesto sivih) crni detalji na karoseriji.

Osnovni model X4 xDrive30i pokreće dvolitarski četverocilindarski turbobenzinski motor koji raspolaže s 252 KS i 350 Nm najvećeg obrtnog momenta (što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h nakon šest sekundi), a za prijenos snage na obje osovine zadužen je 8-stepeni automatski mjenjač.

Iza oznake M40i krije se trolitarski 6-cilindarski turbobenzinski motor s kojim stiže 360 KS i 495 Nm najvećeg obrtnog momenta. Opremljen čvršćim ovjesom i kapacitetnijim kočnicama, M40i od 0 do 100 km/h stiže nakon 4,6 sekundi, a prijenos snage na obje osovine i u ovom slučaju obavlja se preko 8-stepenog automatskog mjenjača.