Električna Lancia Ypsilon oživljava talijanski brand i ekspanziju u Evropi
Lancijina ekspanzija van Italije počet će u februaru kada će biti predstavljena četvrta generacija jedinog preživjelog modela - Ypsilon, počevši s potpuno električnom varijantom u limitiranoj seriji od 1.906 jedinica. Novi Ypsilon je ključni model za Lanciju, jer matična kompanija Stellantis nastoji da oživi brand sa linijom premium modela i povratkom na prodaju automobila van Italije.
Novi Ypsilon u prodaju će krenuti na ljeto 2024. kao mali automobil sa pet vrata. To će biti prva potpuno električna Lancia, kao i posljednja koja će ponuditi varijantu motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Lancia je izabrala broj 1.906 za lansiranje posebnog ograničenog izdanja kako bi proslavila godinu osnivanja branda (1906.). Automobil će imati interijer dizajniran u saradnji s talijanskim specijalistom za namještaj Cassina, koji je sa Lancijom radio na bojama i materijalima unutrašnjosti.
Lancia sada prodaje samo ovaj model, koji je lansiran još 2011. Ypsilon dijeli Mini platformu sa Fiat Pandom, a nju je razvio Fiat prije spajanja sa PSA Group, odnosno prije formiranja Stellantis grupacije. Od januara do oktobra, prodaja Ypsilona porasla je za 8,4 posto u odnosu na 2022. na 37.731 jedinica, pokazuju podaci koje prati Dataforce. Ypsilon je takođe zauzeo treće mjesto u malom premium segmentu u Evropi.
Ypsilon četvrte generacije bit će dug nešto više od četiri metra, odnosno oko 15-20 cm duži od aktuelnog modela. Bit će baziran na arhitekturi Stellantis e-CMP2 koju koriste drugi mali automobili u grupi kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa. Ypsilon će se proizvoditi u španskoj Saragosi, zajedno sa Corsom.
Nakon novog Ypsilona, Lancia će lansirati samo električne automobile, počevši od fastback modela srednje klase – Gamma, najavljenog za 2026. godinu. Dvije godine poslije stiže Delta kao kompaktni hatchback.
Prema desetogodišnjem "Renesansnom" strateškom planu, Lancia će prodavati samo električna vozila nakon 2028. Tri nadolazeća modela pokrivat će 50 posto tržišta, kažu Talijani. Lancia takođe proširuje svoju dilersku mrežu i dodaje oko 85 salona u Evropi, dok svoju talijansku dilersku mrežu smanjuje za 20 posto na oko 160 salona. Lancia će se fokusirati na online prodaju i dio je prve grupe Stellantis brandova koji će se prebaciti na agencijski model distribucije s direktnom prodajom.