Razvoj industrije
96

Evolucija infrastrukture za električna vozila: Mobilne punionice i praktični "stablo" punjači

A. M.
Foto: Gravity Inc.
Foto: Gravity Inc.
Kreativne američke startup kompanije imaju pune ruke posla. Njujorški startup Gravity, specijaliziran za EV infrastrukturu, lansirao je inovativnu seriju "stablo" punjača, dok Yoshi Mobility nudi uslugu mobilnog punjača za punjenje električnih vozila na mjestima gdje trenutno nema infrastrukture.

Gravity je odlučan da širom američkih ulica implementira karakteristične "stablo" punjače za električna vozila sa snagom punjenja od 200 i 500 kW.

Implementacija je započela skromno, ali Gravity cilja na uličnu mrežu punionica koja će biti raširenija od trenutne Tesline mreže superpunjača. Karakteristični stablo punjači instaliraju se iznad postojećih parking mjesta na rubu ivičnjaka kako ne bi zauzimali prostor pješacima, a istovremeno kako bi punjenje bilo još brže i praktičnije za vozače u gradskom zonama.

Foto: Gravity Inc.
Foto: Gravity Inc.

Punjači u obliku stabla imaju pokretnu zglobnu "ruku" u kojoj se nalazi kabl. Takav koncept lokalnim vozačima nudi lak pristup sa ulice, bez obzira na njihovu model električnog vozila ili poziciju porta za punjenje. Kada se sesija punjenja završi, ruka se automatski podiže, a EV konektor se automatski povlači na stub, van vidokruga i van puta da se prolaznici ne spotaknu. Gravityjevi EV punjači ne zahtijevaju nikakve posebne pripreme za instalaciju, a automobilima mogu isporučiti do 200 milja (oko 320 km) dometa za 13 minuta na punjaču od 200 kW ili za samo 5 minuta na punjaču od 500 kW. Na američkim ulicama trenutno su postavljena 24 stablo punjača.

Foto: Yoshi Mobility
Foto: Yoshi Mobility

S druge strane, prije skoro 10 godina, osnivači kompanije Yoshi Mobility imali su ideju da uvedu inovativnu uslugu u automobilsku industriju. Nudeći uslugu dostave goriva, pokrenuli su aplikaciju Yoshi Mobility za isporuku benzina potrošačima na području San Francisca na dan po njihovom izboru po cijeni od 20 dolara mjesečno. Ideja je nastala u doba Amazona u vrijeme kada se sve dostavljalo, a osnivači su se vodili idejom da će vozači sve manje posjećivati benzinske pumpe. Startup je takođe nudio dodatne usluge, uključujući pranje automobila, zamjenu ulja i isporuku sitnijih dijelova. Vrlo brzo su postali svojevrsni Amazon za brigu o automobilima.

Yoshi Mobility je vremenom jačao i napredovao dok nije došao trenutak da svojim klijentima ponudi novu uslugu, a to je punjenje električnih vozila na mjestima gdje infrastrukture nema ili tek treba da bude instalirana. Yoshi je prepoznao da može pružiti adekvatan servis punjenja za kompanije koje koriste autonomna vozila ili uslugu ridesharea kao što su Uber, Lyft i Via. Takođe, podrška su i kompanijama koje prelaze sa klasičnih na električna vozila.