Na prvi pogled možda se ne čini tako, ali to je zapravo to - potpuno novi Fiat 500. Iako izgled možda nije radikalno drugačiji, pogonski sklop sigurno jeste. To je zato što će ovaj model treće generacije biti dostupan samo kao potpuno električno vozilo. Dakle, upoznajmo ga.
Ali prije toga treba reći za one koji još uvijek žele benzinski pogon, druga generacija Fiata 500, koja ima i blagu hibridnu asistenciju, ostat će u prodaji s trećom generacijom još neko vrijeme. Koliko dugo to može trajati, teško je nagađati, piše Top Gear.
Dakle, novi automobil: Fiat tvrdi da je počeo s praznim listom papira prilikom dizajniranja verzije 3.0 - iako je, modeli sliče kao jaje jajetu.
Ipak, auto djeluje malo namrgođeno sad, zar ne? Novi oblik haube ide iznad okruglih svjetala i nastavlja se kao kromirana linija do sada uvučenih kvaka na vratima. "Lice" auta tako djeluje "ozbiljnije" i kao da namiguje originalnom Fiatu 500.
Platforma električnog vozila je potpuno nova i znači da je model 500 sada 6 cm širi, 6 cm duži i ima širi trag točkova za 2 cm. Također je zadržao istu veličinu prtljažnika kao prethodna generacija. Baterija od 42 kWh je povezana električnim motorom od 117 KS, koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 9 sekundi, a maksimalna brzina mu je ograničena na 150 km/h.
Možda su najvažnije statistike za ovaj auto da postiže 0-50 km/h za 3,1 sekundu i da ima impresivan domet od 300 kilometara (WLTP ciklus). Za usporedbu, električna Honda će preći 220 kilometara, a Mini predlaže između 190 i 230 km. Fiat će kao standard isporučiti i brzi punjač od 85 kV, tako da za pet minuta punjenja možete prieći 50 kilometara ili ga 35 minuta puniti od 0 do 80 posto..
Model 500 ima tri načina vožnje - Normal, Range i Sherpa. Zašto Sherpa? Fiatovo saopćenje za javnost kaže: "Poput himalajskog šerpe, koji je zadužen za čitavu ekspediciju i vodi je do odredišta, ovaj način vožnje prilagođava različite parametre: maksimalnu brzinu, ograničenu na 80 km/h; ubrzanje, kako bi se smanjila potrošnja energije; i deaktiviranje sistema za kontrolu klime i grijanja sjedišta".
To svakako nije najčudnija stvar. Bit ćete uskoro upozoreni da prema zakonu EU sva električna vozila moraju stvarati neki oblik buke pri malim brzinama kako bi pješaci bili svjesni njihovog prisustva. Većina njih ispušta zvuk kao neki svemirski brod, ali očigledno je da će 500 puštati glazbu Nina Rota iz filma "Amarcord" kada se kreće oko 20 km/h. Hoće li nas Fiat kupiti time?
U svakom slučaju, verzija koju vidite na slikama je prvo izdanje poznato pod nazivom La Prima. Iznenađujuće je da dolazi s tehnologijom koja upotpunjuje njenu posebnost - tu je novi sustav za zabavu s 10,25-inčnim ekranom osjetljivim na dodir i potpunom autonomijom nivoa 2 (može se voziti bez ruku). I da, kabriolet je, naravno.
U Italiji će La Prima kabriolet koštati 37.900 eura...