Kada je predstavljen 2007. mnogi su u tada u jako tijesnoj niši C-SUV segmenta vidjeli da Tiguana čeka težak ispit. Međutim, on je sve demantovao odličnim prodajnim rezultatima i nakon 16 godina na tržištu i lansirane dvije generacije pronašao put do više od 7,6 miliona kupaca.
Sada VW predstavlja najnoviju treću generaciju ispeglane vanjštine i dizajnerskog stila koji smo vidjeli na novom Passatu, a riječ je o harizmatičnijem dizajnu nego prije i progresivnim tehnologijama. Oba ova modela bazirana su na MQB Evo platformi, a to znači da će pored motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u praksi biti ponuđene i elektrifikovane verzije.
Sprijeda se nalaze elegantna prednja svjetla koja su uklopljena u crnu ukrasnu ploču preko poklopca motora, a standardno posjeduju LED tehnologiju sa svjetlosnom trakom pune širine. Modeli R-Line također dobivaju dublji prednji branik s crnom rešetkom agresivnog izgleda. Novi Tiguan ima sličan bočni profil kao trenutni model, iako je malo zaobljenijeg oblika. Aluminijski točkovi startaju od 17 inča na osnovnoj verziji, dok opcijski točkovi od 20 inča stižu na najopremljenijim modelima. Stražnji dio je mjesto gdje su se stvari najviše promijenile u odnosu na prethodnu generaciju. Sada kao standard stiže veliki stražnji spojler, kao i raskošna svjetlosna traku pune širine preko vrata prtljažnika. Model R-Line posjeduje stražnji branik sportskog izgleda.
Veće promjene dolaze iznutra. Prethodni model imao je klasičan i pomalo konzervativan dizajn, dok enterijer sada izgleda puno zanimljivije. Na sredini armaturne ploče stoji potpuno novi ekran osjetljiv na dodir od 12,9 inča, odnosno veća dijagonala od 15 inča dostupna kao opcija. To je veliki korak u odnosu na trenutni automobil, koji ima ekran od 9 inča.
Korisnički interface također je modernizovan kako bi ga se lakše koristilo. Kontrolom klime i dalje se upravlja putem kontrola na ekranu, ali je meni sada na dnu kako bi mu se lakše pristupilo. Možda će vam također biti drago čuti da više nema komandi na upravljaču osjetljivih na dodir kao kod nekih aktuelni modela Volkswagena, te da se marka vraća na fizičke tipke.
Centralna konzola sada je dom novom pametnom točkiću koji se može koristiti za upravljanje više funkcija. Pomoću njega može se podesiti glasnoća audio sistema, promijeniti mod vožnje i promijeniti unutrašnje ambijentalno osvjetljenje. Kad govorimo o ambijentalnom osvjetljenju, na suvozačevoj strani armaturne ploče nalazi se šarena dekorativna iluminacija koja mijenja boju pri okretanju gore spomenutog točkića, karakteristika koja oživljava stvari unutar Tiguana.
Za novi Volkswagen Tiguan dostupan je širok raspon novih motora, s izborom blagih hibrida, plug-in hibrida, benzinskih i dizelskih jedinica. Neće biti potpuno električnog Tiguana, jer bi VW time kanibalizirao ID4. Ponuda počinje s 1,5-litrenim blagim hibridnim benzinskim motorom sa 130 ili 150 KS. Oni koji traže snažniji benzinski motor bit će zadovoljni s 2,0-litrenim TSI motorima, slabiji od 204 KS i snažniji od 265 KS. Oba su uparena s pogonom na sve točkove.
Za one koji prelaze puno kilometra autocestom, dizel i dalje ostaje u ponudi. Riječ je o 2,0-litrenim TDI jedinicama, ulazni sa 150 KS i pogonom na prednje točkove i jača izvedba sa 193 KS i pogonom na sve točkove.
Iako ne postoji potpuno električni Tiguan, oni koji žele okusiti EV život bez tjeskobe oko dometa bit će im dostupni plug-in hibridni modeli. Dvije verzije su u ponudi, a obje koriste 1,5-litreni benzinski motor uparen s električnim motorom. Kupci će moći birati između verzije sa 204 ili 272 KS. Oba mogu voziti na čistu struju do 100 km dometa.
Novi Volkswagen Tiguan prvo kreće u prodaju u Njemačkoj u februaru sljedeće godine. Startna cijena od 36.660 eura u Njemačkoj će biti oko 10% viša od aktuelnog modela.