Dizeli potpuno izbačeni
15

Više od polovine popularnih londonskih taksija su već električni

A. M.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Ako ste u Londonu i želite da pozovete jedan od legendarnih crnih taksija, velika je šansa da ćete dobiti vožnju sa zvukom tišine. Više od polovine londonske flote od 14.700 crnih londonskih taksija već sada su električna vozila, dok ostatak čine hibridi. Dizeli su potpuno izbačeni iz upotrebe.

Novo saopštenje proizvođača LEVC (London electric vehicle company), koje je u vlasništvu kineskog Geelyja od 2012. godine ističe da više od 50% londonskih crnih taksija sada čine "električna vozila na baterije", a većinu proizvodi Geely. Dok su prvi EV taksiji stigli na ulice Londona 2018. godine, broj električnih modela porastao je za 10% samo u posljednjih mjesec dana.

Ostatak flote su namjenski pravljeni crni taksiji sa hibridnim pogonom. Naziv tih modela je Geely TX5, a oni imaju ugrađeni generator u obliku 1,5-litarskog benzinskog motora koji produžuje autonomiju kada baterija ''ispuca'' svojih 100 km na čisto električni pogon. Ipak, s obzirom da je cijela flota ne tako davno bila isključivo na dizelski pogon, to je ogroman korak u pravom smjeru.

''Postizanje ovog malog jubileja sjajan je odraz toga koliko London naporno radi da postane zeleniji, održiviji i ekološki prihvatljiviji grad", rekla je Helen Chapman iz TfL-a (tijelo lokalne uprave - Transport za London). "Londonski crni taksiji poznati su širom svijeta i ponosni smo što vidimo da toliko mnogo vozača pomaže u čišćenju zraka."

Ono što londonske crne taksije čini jedinstvenim je to što su taksisti, osim što rade kao nezavisni vozači i što su licencirani prema strogim pravilima TfL-a, poznati po znanju i sposobnosti da lociraju znamenitosti u gradu s apsolutnom tačnošću. Vozači taksija studiraju do tri godine i troše ogromne količine novca da bi stekli to obrazovanje. Svaki taksista u Londonu troši oko 10,000 funti na svoje obrazovanje.

TfL je već zahtijevao da svi novi taksiji licencirani u Londonu imaju nultu emisiju od 2018., a to je pravilo prošle godine prošireno na privatne minicab firme.

Naravno, vozači s vozilima koja više zagađuju okoliš morali su plaćati dnevnu cijenu od 12,50 funti za upravljanje londonskom zonom ultra niske emisije.

Većina londonskih taksi i minicab službi posvećena je potpuno električnim voznim parkovima do 2025. Najveći londonski taksi prevoznik Addison Lee, koji pored ikone crnog londonskog taksija, ima i model VW ID.4 u svojoj floti, namjerava postići taj cilj do 2023.