Pad prodaje novih vozila u Evropi: Volkswagen ostao najtraženija marka, a Sandero model
U Evropi je do sada registrovano 8,64 miliona novih automobila u 2024. godini, najnoviji su podaci platforme Jato Dynamics. To je ipak povećanje od samo 1,9 posto u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, ako se trend pada prodaje nastavi do kraja godine, tržište bi moglo zabilježiti ukupan pad registracija vozila.
Autoindustrija se suočava s novim-starim izazovima, a to će po svemu sudeći potrajati i u narednim mjesecima. Kupci se još uvijek bore s pritiskom da pređu na električna vozila, koja su i dalje skuplja od već skupih klasičnih automobila.
U statistici prodaje po brendovima, Volkswagen je ubjedljivo bio natraženiji, mada s minusom od 17 posto, Toyota je bila druga, također s padom od 7 posto, dok se Škoda u augustu, unatoč minornom padu od jedan posto, popela na treće mjesto prodajne liste. Naime, na listi top 25 brendova svi su, osim Volva, "radili" u minusu prošli mjesec.
Dacia Sandero je i dalje najprodavaniji automobil u Evropi. Prošlog mjeseca je registrovano 15.653 jedinica, što je povećanje od 9 posto u odnosu na prethodnu godinu, čime je njegov ukupni volumen od početka godine do danas iznosio skoro 183.000 primjeraka.
Tesla Model Y je na iznenađenje bio drugi u osmom mjesecu sa 13.410 registrovanih jedinica, mada je to zvanično pad od 38 posto u poređenju sa prošlom godinom. Toyota Yaris Cross je bio treći najtraženiji model na evropskom tržištu prošlog mjeseca, zabilježivši porast od 24 posto.
Električni automobili doživjeli su najveći pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, a zvanično od januara 2017. godine. Marka Tesla se vratila na prvo mjesto u ovom segmentu, ali je izgubila poziciju u odnosu na vozila kineske proizvodnje.
Pad potražnje za električnim vozilima imao je značajan uticaj na performanse ukupnog tržišta. U augustu je registrovano ukupno 125.070 jedinica, što predstavlja pad prodaje od 36 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ovo je najveći pad koji je segment doživio od januara 2017. godine. Potražnja se smanjuje, a mnogo je faktora koji tome doprinose, uključujući nedostatak jasnoće oko poticaja, visokih cijena i zabrinutosti oko niske preostale vrijednosti električnih vozila.
Očekivano, pad broja registracija registrovan je i u prodaji vozila s benzinskim i dizelskim motorima motorima, dok je trend potražnje za hibridima i dalje u uzlaznoj putanji. "Mješanci" se jedini mogu istaći pozitivnim trendom prodaje, odnosno rastom od skoro sedam posto. U statistiku registracija više od 200.000 hibrida ne ulaze plug-in hibridi, koji iz mjeseca u mjesec bilježe pad i koje ustvari čeka temeljit remont u bliskoj budućnosti.