Prije 20 godina debitovao BMW M5 s 10-cilindarskim draguljem inspirisan svijetom F1
Do danas je to jedno od najpoznatijih dostignuća BMW M sportske divizije, koje se više nikada neće ponoviti.
Možete li zamisliti da bi jedan veliki proizvođač automobila danas odlučio ugraditi atmosferski motor s 10 cilindara koji se nije "bojao" visokih obrtaja? I kasnije primijeniti istu ideju na veliki porodični karavan koji je zasnovan na njoj? Ako se divite sportskim Bavarcima, nesumnjivo već znate o čemu govorimo.
Vrijeme leti brzinom kojom čak i moderna super limuzina može da vozi. Brend iz Minhena zvanično saopštava da se ove godine navršava 20 godina od lansiranja četvrte generacije BMW-a M5. Vjerovatno ga svi znamo i sa internom oznakom E60 iz prve decenije novog milenijuma kada je postao prva limuzina na svijetu s desetocilindarskim motorom. Tvornica je očito bila inspirisana trkačkim programom BMW Sauber F1 tima tokom svog razvoja.
BMW M5 E60 se prvi put pojavio na tržištu početkom 2005. godine, a njegova najveća prednost do danas je njegov motor. Nakon prethodnika E39 sa osamcilindarskim motorom, marka je odlučila povećati broj cilindara za još dva, dajući svijetu bučni stroj od kojeg se kosa naježi pri maksimalnim obrtajima radilice.
Srce četvrte "M-petice" bio je atmosferski 5,0-litarski benzinski V10 S85B50 motor sa 373 kW (507 KS) pri 7.750 o/min. Ovaj tehnički dragulj je u zvaničnim novinskim materijalima predstavljen čak i u rastavljenom stanju, ali su kasnija iskustva vlasnika pokazala da je imao problema. Najčešća boljka je bilo loše podmazivanje. Znamo da su ga vlasnici "rastezali" u visoke obrtaje, ali je bilo mnogo onih koji su rijetko mijenjali ulje.
Nažalost, u Evropi nismo imali mnogo izbora, jer se kod nas BMW M5 E60 prodavao isključivo sa sedmostepenim robotizovanim mjenjačem SMG Drivelogic. U Sjevernoj Americi, međutim, kupci su također mogli odabrati klasični šestostepeni ručni mjenjač. Uz tradicionalni pogon na zadnje točkove, ovaj M5 je volio da drifta.
U vrijeme lansiranja, BMW M5 E60 je bio najbrži serijski sedan na svijetu. Osnovna maksimalna brzina bila je samo 250 km/h, ali ako ste dodatno platili za M Driver's Package, dobili ste superautomobil s četiri sjedišta s maksimalnom brzinom od 305 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu. Zatim je prešao čuveni Nürburgring za 8 minuta i 13 sekundi. A oni koji ga se sjećaju zapamtit će da ga je profesionalna njemačka vozačica Sabine Schmitz često tamo vozila kao "ring taxi" kada bi vozila turiste.
BMW M5 E60 se prvobitno proizvodio kao limuzina, ali je od proljeća 2007. bio dostupan i kao porodični karavan. Danas je M5 Touring velika rijetkost, jer je fabrika proizvela samo 1.025 jedinica, dok je istovremeno proizvedeno 19.523 standardnih sedana.