Savjeti za vozače
13

Oprezno s BMW-ovim dizelašem N47 oznake, lanac im je Ahilova peta

A. M.
Foto: BMW/Klix.ba
Foto: BMW/Klix.ba
BMW se baš i nije proslavio s N47 dizelašem, čije vlasnike su koštali propusti u konstrukciji motora, odnosno pogonskog lanaca. Na sve to, česte kratke relacije, ulje lošeg kvaliteta, predugi servisni intervali i neredovno održavanje, dodatno su pogoršali sliku o bavarskom dizelu.

Svaka kupovina polovnog vozila otvara ista pitanja: kakav je motor, koliko troši, troši li ulje, i ima li velikih troškova održavanja.

Kada je reč o BMW vozilima, posebno dizel motorima, mišljenja su često podijeljena. BMW je poznat po svojoj stručnosti u izradi motora, ali pojedini kompromisi su donijeli niz problema vlasnicima.

Iznimno popularni BMW-ov 2,0-litreni dizel dugo je slovio za pouzdan motor, zahvaljujući dobroj dinamici i niskoj potrošnji goriva. Nije sve bajno, jer prethodna generacija s oznakom M47 imala je izazove s radilicom, dok je novija generacija s kodnom oznakom N47 često kritikovana zbog problema s lancem. Inovacije i nove tehnologije, iako impresivne na papiru, ponekad stvaraju izazove u praksi.

Prethodnik u obliku M47 dizela se pokazao kao jednostavan i izdržljiv. No, ekološki standardi su zahtijevali napredak, zbog čega je nastao inovativni dizelaš s kodnom oznakom N47. Međutim, brzo je došao na zao glas pa su za N47 znali reći da je inovacija s manama.

Dizelaš N47, lansiran 2007. godine, predstavljao je novu generaciju dizel motora, poznat po ekonomičnosti, minimalnim vibracijama i tihom radu. Postojale su varijante od 86 kW (117 KS) do čak 152 kW (218 KS), a dolazio je u varijantama s jednim ili dva turbopunjača. Ugrađivao se u Seriju 1 (E81, E87, F20), Seriju 3 (E90), Seriju 5 (E60, F10), X1 (E84), X3 (E83) i Mini.

Ipak, N47 ima ključni problem – lanac, odnosno lance. Onaj prednji nije toliko problematičan, ali onaj drugi smješten pozadi i bliže mjenjaču, pod velikim je opterećenjem, što je često uzrokovalo njegovo opuštanje ili pucanje. Uz sve to, riječ je o tanjem jednorednom lancu nego kod M47 serije. Zamjena je kompleksna i skupa, jer zahtijeva vađenje cijelog motora. Uz to, problemi s turbinama i zapušenim DPF filterima dodatno su uticali na reputaciju ovog motora.

Sve do 2011. godine ovi motori su bili podložni katastrofalnim kvarovima razvodnog lanca. Zbog toga je globalno bilo povučeno 800.000 vozila. BMW je poslije ojačao lanac i dijelom spasio reputaciju.

Ako razmatrate polovni BMW s N47 motorom, savjetuje se pažljiva provjera vozila, kao i potencijalna zamjena lanaca ukoliko to već nije učinjeno. M47 motor, iako stariji, pokazao se kao izdržljiviji i jednostavniji za održavanje, ali i on ima svoje mane, poput problema s diznama ili plastičnim klapnama.

Zaključak je da održavanje igra ključnu ulogu. Bez obzira na izbor, BMW zahtijeva posvećenost, redovne servise i kvalitetne dijelove. Problem je što automobili starijih godišta s poprilično velikom i često nerealnom kilometražom.

Ono što poznavaoci BMW-a savjetuju je da prekontrolišete interval zamjene ulja. Iako je BMW uveo interval od 30.000 km, to se pokazalo kao neadekvatno, jer svaki lancem pogonjeni razvodni mehanizam treba kvalitetno ulje. Čak i najkvalitetnija long-life ulja teško izdržavaju ovu kilometražu, jer s vremenom gube viskozitet i svoju funkcionalnost. Uz to, dizel motori opremljeni DPF filterom dodatno skraćuju vijek trajanja ulja, razrjeđuju ga i umanjuju njegovu efikasnost.

Kada dođe do pucanja lanca, posljedice su ozbiljne i obuhvataju oštećenje ključnih dijelova motora, kao što su ventili, klackalice, glava, radilica i druge komponente, što često rezultira troškovima popravke od nekoliko hiljada maraka.

Najčešće, pucanje lanca se događa prilikom startovanja vozila, jer se tada lanac najviše opterećuje. Upravo u tim trenucima najlakše dolazi do pucanja ili pojave karakterističnog zvuka zveketa metala i simptoma koji ukazuju na loše stanje lanca, od nemirnog rada do povećane potrošnje. Iako lanac nema interval zamjene, neophodno je provjeriti njegovo stanje prilikom kupovine vozila.

Vezani članci