Upali u zamku
227

Šef Forda traži da se vrate motori s unutrašnjim sagorijevanjem ili će marka nestati iz Evrope

A. M.
Potpuno je jasno da loše odluke uvijek na kraju uzmu danak. Ford to tek sada počinje shvatati nakon što je uložio više od dvije milijarde u električne automobile i nepotrebno žrtvovao klasične modele na kojima je marka decenijama zasnivala poslovanje i imidž.

Osim luksuznih brendova, malo koji "narodni" brend je dobro prošao sa prelaskom na električne automobile. Ford očigledno nije, a bolja vremena se ne očekuju niti u bližoj budućnosti.

Naslijeđe koje je ostavio Martin Sanders, bivši šef brenda u Evropi, teška je situacija koja ozbiljno ugrožava održivost nekadašnje najproduktivnije automobilske fabrike u Njemačkoj.

Pod Sandersom, Ford je potrošio nevjerovatnih više od 2 milijarde eura da pretvori tvornicu automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje u električnu, gdje se trenutno proizvode električni Explorer i novi Capri. Gunnar Herrmann, član nadzornog odbora Fordove fabrike u Kelnu, svjestan je da su loše odluke uzele veliki danak.

Fordov opstanak zavisi od SUS motora i to je jasno šefu Forda. U izjavama koje je Herrmann dao za njemačku štampu, bio je više nego jasan kada su ga pitali o proizvodnji električnih automobila u fabrici za koju je odgovoran, ističući da je trenutna proizvodnja premala da bi opravdala rad fabrike u dvije smjene.

Tu se Herrmann nije zaustavio, jer je i menadžerima brenda u Sjedinjenim Državama uputio upozorenje da se evropska filijala treba obavezno držati SUS motora.

Na pitanje o intenzivnim glasinama o novoj Fiesti, Herrmann je istakao da će novi budžet-model biti izrađen na osnovu istraživanja tržišta.

Pokazalo se da su najveći problem Forda ustvari Volkswagen i kineski proizvođači. Ford je upao u zamku koju je postavio Volkswagen, čiji je vizionarski predsjednik shvatio da su električni automobili neposredna budućnost. Sličnosti između Sandersa i Herberta Diessa su više nego očigledne, ali s jednom važnom razlikom: dok je kompanija iz Wolfsburga zadržala svoju strategiju prodaje automobila sa SUS motorima, Sanders je otišao korak dalje s ciljem da prestigne njemačkog giganta.

Umjesto da računa na fleksibilnost u poslovanju, Sanders je učinio suprotno od toga. Ugasio je prerano Fiestu i postavio temelje da se isto učini s Focusom, koji će nestati 2025. godine. Sada uprava Forda u SAD odbija preispitati odluku. Jim Farley je jednako odgovoran za Fordovu ozbiljnu situaciju u Evropi kao i Sanders.

Herrmann zna da će Ford nestati iz Evrope ako se stvari ne promijene. Kineski brendovi su već bliže afirmaciji u Evropi i to je drugi problem, ali je uvjeren da su električni automobili trebali stići kada se od njih moglo zaraditi, a ne gubiti u startu s njima kao što se trenutno dešava.