Šef Forda traži da se vrate motori s unutrašnjim sagorijevanjem ili će marka nestati iz Evrope
Osim luksuznih brendova, malo koji "narodni" brend je dobro prošao sa prelaskom na električne automobile. Ford očigledno nije, a bolja vremena se ne očekuju niti u bližoj budućnosti.
Naslijeđe koje je ostavio Martin Sanders, bivši šef brenda u Evropi, teška je situacija koja ozbiljno ugrožava održivost nekadašnje najproduktivnije automobilske fabrike u Njemačkoj.
Pod Sandersom, Ford je potrošio nevjerovatnih više od 2 milijarde eura da pretvori tvornicu automobila s motorima na unutrašnje sagorijevanje u električnu, gdje se trenutno proizvode električni Explorer i novi Capri. Gunnar Herrmann, član nadzornog odbora Fordove fabrike u Kelnu, svjestan je da su loše odluke uzele veliki danak.
Fordov opstanak zavisi od SUS motora i to je jasno šefu Forda. U izjavama koje je Herrmann dao za njemačku štampu, bio je više nego jasan kada su ga pitali o proizvodnji električnih automobila u fabrici za koju je odgovoran, ističući da je trenutna proizvodnja premala da bi opravdala rad fabrike u dvije smjene.
Tu se Herrmann nije zaustavio, jer je i menadžerima brenda u Sjedinjenim Državama uputio upozorenje da se evropska filijala treba obavezno držati SUS motora.
Na pitanje o intenzivnim glasinama o novoj Fiesti, Herrmann je istakao da će novi budžet-model biti izrađen na osnovu istraživanja tržišta.
Pokazalo se da su najveći problem Forda ustvari Volkswagen i kineski proizvođači. Ford je upao u zamku koju je postavio Volkswagen, čiji je vizionarski predsjednik shvatio da su električni automobili neposredna budućnost. Sličnosti između Sandersa i Herberta Diessa su više nego očigledne, ali s jednom važnom razlikom: dok je kompanija iz Wolfsburga zadržala svoju strategiju prodaje automobila sa SUS motorima, Sanders je otišao korak dalje s ciljem da prestigne njemačkog giganta.
Umjesto da računa na fleksibilnost u poslovanju, Sanders je učinio suprotno od toga. Ugasio je prerano Fiestu i postavio temelje da se isto učini s Focusom, koji će nestati 2025. godine. Sada uprava Forda u SAD odbija preispitati odluku. Jim Farley je jednako odgovoran za Fordovu ozbiljnu situaciju u Evropi kao i Sanders.
Herrmann zna da će Ford nestati iz Evrope ako se stvari ne promijene. Kineski brendovi su već bliže afirmaciji u Evropi i to je drugi problem, ali je uvjeren da su električni automobili trebali stići kada se od njih moglo zaraditi, a ne gubiti u startu s njima kao što se trenutno dešava.