Sklopljen novi savez
14

Stellantis kupuje 21 posto udjela u kineskom Leapmotoru za 1,5 milijardi eura

A. M.
Najveća svjetska grupacija hvata priključak kojim bi povećala svoju prisutnost na najvećem svjetskom automobilskom tržištu. Stellantis resetuje svoju kinesku strategiju usmjerenu na električna vozila nakon godina slabe prodaje u Kini.

Stellantis i Leapmotor će također osnovati zajedničko ulaganje sa sjedištem u Holandiji, u kojem će Stellantis posjedovati 51 posto udjela dajući mu ekskluzivna prava za izvoz, prodaju i proizvodnju Leapmotorovih proizvoda van Kine.

Novi sporazum, koji slijedi nakon povezivanja Volkswagena i Xpenga najavljenog u julu – vrijednog 700 miliona dolara, najavljuje novu eru automobilskih saveza u Kini, pokazujući kako se ova zemlja pojavljuje kao globalni centar EV tehnologije. "Nismo bili toliko uspješni u Kini, pa se radije oslanjamo na kineskog partnera. Za pobjedu u Kini bolje je pobijediti s kineskom kompanijom," rekao je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares na konferenciji za novinare u istočnom kineskom gradu Hangzhouu. "Ovo je trka u brzini. Možemo pomoći u poboljšanju brzine," dodao je izvršni direktor Leapmotora - Zhu Jiangminga.

Stellantis je formiran 2021. spajanjem PSA sa Fiat Chryslerom, a godinama se mučio s prodajom automobila u Kini i sada traži rekonstrukciju svoje strategije u zemlji u kojoj ima zajedničko ulaganje sa Dongfeng Motor Group. Stellantis je prošle sedmice rekao da planira prodati automobilsku imovinu Dongfengu nakon što je prošle godine zaustavio proizvodnju svoje marke Jeep u Kini nakon razočaravajućih rezultata.

Dionice Leapmotora porasle su oko 22 posto u Hong Kongu ove godine, pa ova kompanija sa sjedištem u Hangzhou ima trenutnu tržišnu vrijednost od 5,4 milijarde dolara. Međutim, rat s cijenama električnih vozila na kineskom tržištu se intenzivira jer vodeći igrači, uključujući Teslu, lansiraju nove modele, dok drugi agresivno snižavaju cijene u pokušaju da zaustave usporavanje rasta.

Leapmotor, kao i ostali kineski proizvođači, trguje s oko 23 posto ispod tržišne cijene usred oštre konkurencije. Ovo sa Stellantisom im otvara nove mogućnosti na drugim tržištima, pogotovo u EU.