Stellantis kupuje 21 posto udjela u kineskom Leapmotoru za 1,5 milijardi eura
Stellantis i Leapmotor će također osnovati zajedničko ulaganje sa sjedištem u Holandiji, u kojem će Stellantis posjedovati 51 posto udjela dajući mu ekskluzivna prava za izvoz, prodaju i proizvodnju Leapmotorovih proizvoda van Kine.
Novi sporazum, koji slijedi nakon povezivanja Volkswagena i Xpenga najavljenog u julu – vrijednog 700 miliona dolara, najavljuje novu eru automobilskih saveza u Kini, pokazujući kako se ova zemlja pojavljuje kao globalni centar EV tehnologije. "Nismo bili toliko uspješni u Kini, pa se radije oslanjamo na kineskog partnera. Za pobjedu u Kini bolje je pobijediti s kineskom kompanijom," rekao je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares na konferenciji za novinare u istočnom kineskom gradu Hangzhouu. "Ovo je trka u brzini. Možemo pomoći u poboljšanju brzine," dodao je izvršni direktor Leapmotora - Zhu Jiangminga.
Stellantis je formiran 2021. spajanjem PSA sa Fiat Chryslerom, a godinama se mučio s prodajom automobila u Kini i sada traži rekonstrukciju svoje strategije u zemlji u kojoj ima zajedničko ulaganje sa Dongfeng Motor Group. Stellantis je prošle sedmice rekao da planira prodati automobilsku imovinu Dongfengu nakon što je prošle godine zaustavio proizvodnju svoje marke Jeep u Kini nakon razočaravajućih rezultata.
Dionice Leapmotora porasle su oko 22 posto u Hong Kongu ove godine, pa ova kompanija sa sjedištem u Hangzhou ima trenutnu tržišnu vrijednost od 5,4 milijarde dolara. Međutim, rat s cijenama električnih vozila na kineskom tržištu se intenzivira jer vodeći igrači, uključujući Teslu, lansiraju nove modele, dok drugi agresivno snižavaju cijene u pokušaju da zaustave usporavanje rasta.
Leapmotor, kao i ostali kineski proizvođači, trguje s oko 23 posto ispod tržišne cijene usred oštre konkurencije. Ovo sa Stellantisom im otvara nove mogućnosti na drugim tržištima, pogotovo u EU.