Stellantis želi da usvoji niskobudžetni pristup i filozofiju poslovanja koje imaju kineski proizvođači električnih automobila, uprkos što evropskim i američkim carinama.
Tavares naziva dodatne namete "zamkom", tvrdeći da će one naštetiti "starim" proizvođačima tako što će ih zaštititi od stvarnosti da su kineski rivali u mogućnosti proizvesti električna vozila za oko trećinu manje novca.
Umjesto toga, najbolji način da se takmičimo je da "pokušamo i sami biti Kinezi", rekao je Tavares na konferenciji Reuters Events u Minhenu još u maju ove godine.
Slijedeći taj stav Stellantis je kupio 21 posto udjela u kineskom proizvođaču električnih vozila Leapmotor prošlog oktobra, što je dalo Stellantisu pristup Leapmotor tehnologiji i ekskluzivna prava za proizvodnju njihovih električnih vozila izvan Kine.
Izazovi sa kojima se Stellantis suočava u EU i SAD ne razlikuju se od onih sa kojima se suočavaju svi proizvođači automobila dok nastoje da se takmiče sa Kinezima na globalnom nivou. Međutim, Stellantis i nekolicina drugih su napravili korak dalje, uspostavivši partnerstvo sa kineskim proizvođačima automobila kako bi ostali konkurentni.
Tako Stellantis proizvodi Leapmotor električne automobile u svojoj fabrici Tychy u Poljskoj zajedno sa modelima poznatih brendova Fiat, Jeep i Alfa Romeo.
Tavares kaže da bi Stellantis mogao proizvoditi Leapmotor i u Sjevernoj Americi, ali je primjena iste strategije u Evropi i SAD-u teška jer regije imaju oštro različite pristupe kineskim električnim vozilima i tehnologiji.
Kineska električna vozila se već prodaji u Evropi, a grade se fabrike koje bi mogle napraviti više uz subvencije pojedinačnih zemalja koje se takmiče za fabrike. Također, za razliku od SAD, Evropski proizvođači automobila prihvataju kinesku tehnologiju, pa je tako i Volkswagen kupio udio u kineskom Xpengu kako bi zajednički razvijao jeftinija električna vozila za kinesko tržište. Mnogi stručnjaci za automobile vide ovo kao plan za buduća partnerstva.
"Vjerujemo da će se mnogi naši konkurenti okrenuti kineskim kompanijama kako bi svoju platformu koristili na globalnom nivou", rekao je izvršni direktor Forda Jim Farley u julu ove godine, dodajući da će ovaj američki proizvođač automobila ipak umjesto toga razviti sopstvenu EV tehnologiju.
Takva su partnerstva daleko izazovnija u Sjedinjenim Državama. Bidenova administracija je uvela carinu od 100 posto na EV kineske proizvodnje, zagovarala američku proizvodnju kroz Zakon o smanjenju inflacije od 430 milijardi dolara i ciljala kineske komponente automobila.
Američka vlada sada predlaže zabranu kineskog softvera i hardvera u vozilima na američkim cestama, što bi moglo biti njeno najmoćnije oružje do sada za blokiranje kineskih električnih vozila.
Stellantis bi teoretski mogao proizvoditi Leapmotor u američkim pogonima, ali s dijelovima koji nisu iz Kine i američkim plaćama svaka ušteda bi mogla biti minimalna.