Cijena prije svega
0

Strah od jeftinih kineskih EV vozila natjerala Evropljane na razvoj pristupačnih modela

A. M.
Još jednom se pokazalo da prisustvo konkurencije najviše odgovara krajnjim potrošačima. Kinezi su doslovno natjerali evropske proizvođače automobila da požure ponuditi električna vozila po cjenovnom nivou sličnom modelima sa SUS motorima.

Porast broja jeftinih kineskih električnih vozila povećao je pritisak na evropske proizvođače automobila koji su se okrenuli dobavljačima, od proizvođača baterijskih materijala do proizvođača čipova, kako bi smanjili troškove i razvili pristupačna električna vozila brže nego što je ranije planirano. Proizvođači automobila sada se zapravo okreću samo pristupačnim vozilima, znajući da je to izlaz iz trenutne krize ili će izgubiti bitku od kineskih proizvođača.

Baterija je najskuplja komponenta EV-a

Strah od usporavanja potražnje, jer su električna vozila skupa, povećao je potrebu za smanjenjem troškova. Reakcija na taj efekat se već primjeti. Naime, Renault je već pokrenuo sistem proizvodnje s planom smanjenja troškova za 50 posto za svoja električna vozila kako bi dostigao cjenovni paritet s modelima na fosilna goriva. Stellantis gradi evropsku tvornicu s kineskim CATL-om za proizvodnju jeftinijih LFP baterija i nedavno je predstavio električni Citroen e-C3, čija cijena počinje od 23.300 eura. Smanjenje troškova sada je važnije od bilo čega drugog.

Evropski proizvođači žele smanjiti upotrebu rijetkih metala, jer Kina dominira rudarstvom i preradom. Korištenje alternativnih i jeftinih procesa - uključujući 3D printane bakrene žice - može smanjiti cijenu EV motora za 20 posto. Motori mogu koštati više od 500 eura, ali je baterija i dalje najskuplja komponenta EV.

Sve se vrti oko cijene i nižih troškova

Na dolazak jeftinijih električnih vozila iz Kine, čiji proizvođači planiraju još jeftinije modele, evropski proizvođači automobila reaguju možda i kasno. BYD-ov hatchback model Dolphin, na primjer, ima početnu cijenu od 30.500 eura, što je gotovo 30 posto ispod početne cijene modela VW ID.3.

Američki proizvođači automobila su donekle zaštićeni od kineskog uvoza električnih vozila subvencijama u Zakonu o smanjenju inflacije. Međutim, oni također traže načina za razvojem i lansiranjem pristupačnijih električnih vozila. GM je uštedio milijarde s razvojem jeftinijeg paketa LFP baterija za svoj novi Bolt EV, koji će biti lansiran 2025., dvije godine ranije nego što je planirano.

Kompanija Our Next Energy (ONE) sa sjedištem u Michiganu razvija paket baterija "Ares" s jeftinijom LFP tehnologijom koja bi proizvođačima automobila trebala dati isti domet električne vožnje za upola nižu cijenu od 75 USD/kWh u poređenju s današnjim prosjekom od 130 USD/kWh. Startup Addionics razvio je porozne, trodimenzionalne bakrene i aluminijske elektrodne materijale za baterije koji izgledaju poput prozirnih svilenih šalova kada se drže prema svjetlu i koriste daleko manje materijala - uključujući 60 posto manje bakra. Te elektrode omogućavaju brže punjenje i povećanje EV dometa za 30 posto.

Ali proizvođači automobila više su zainteresovani za niže troškove nego za veći domet. Sve to trenutno uspijeva poći za rukom samo Kinezima.