Testovi
122

Klix.ba u Deliblatskoj pješčari: Vozili smo novi Renault Kadjar

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Na regionalnom predstavljanju i prvim probnim vožnjama u Srbiji, u okolini Pančeva, isprobali smo Renaultovu novu uzdanicu među crossoverima C segmenta. Iako je zasnovan na poznatom i megapopularnom Qashqaiju novi Renault Kadjar nam je pokazao svoje originalne atribute kojima se može ponositi i nadati velikom uspjehu.

Renault sa novim Kadjarom ima zaista velike planove. Nakon priličnog razočarenja koje je iza sebe ostavio Koleos, kako prodajnim rezultatima tako i zadovoljstvom kupaca, Renault se morao iskupiti na pravi način. Čini se da su odabrali najbolji mogući. Zahvaljujući benefitima alijanse Renaulta i Nissana poslužili su se već razvijenom i dokazanom platformom Nissana Qashqaija, i u suštini upotrijebili gotovo cijelu tehnologiju koja stoji iza ovog crossovera koji već godinama obara prodajne rekorde, kako u prvoj tako i u drugoj, aktuelnoj, generaciji.

Tako je Kadjar potpuni novitet za ponudu Renaulta, ali kupci sada mogu sa povjerenjem posegnuti za njim, jer je u suštini već uveliko dokazan u drugoj formi. Na premijernim testnim vožnjama za ovu regiju koja uključuje i tržište Bosne i Hercegovine isprobali smo Kadjara po prvi put, i provjerili koliko je dobar, ali i koliko je originalan.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Probne vožnje koje su organizovane u okolini Pančeva u Srbiji dale su nam uvid u vozne osobine kadjara na raznovrsnim cestama, uključujući i prilično teške terense izazove, iako je Kadjar u suštini ne pretjerano visok crossover koji nije namjenjen pravoj terenskoj vožnji.

Ipak sa visinom od tla od 200 mm, uzlaznim i silaznim uglovima od 18 odnosno 28˚, i detaljima poput masivnih bokova sa izraženim blatobranima, te zaštitnim elementima na branicima i blatobranima Kadjar opravdano poziva na vožnju van asfalta. Kako smo i navikli od crossovera ove klase tako se i Kadjar nudi u verziji s pognom na prednje točkove i s pogonom na sve točkove.

Verzija s pogonom na sve točkove nudi tri režima upotrebe (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock) koji omogućavaju izbor idealnog prenosa. Verzija sa pogonom na dva točka ima Extended Grip sistem koji omogućava bolju trakciju u teškim uslovima, a naročito uz odgovarajuće gume za blato ili snijeg, čija je šara dizajnirana da optimalizuje prolazak kroz blato ili pijesak na putu i obezbjeđuje bolje prijanjanje.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Tako smo u zanimljivim predjelima Delibatske pješčare isprobali Kadjara na prilično zahtjevnom makadamu ali i u dubokom blatu, gdje se uprkos imidžu "gradskog šminkera" odlično snašao i udobno nas prevezao na drugu stranu dionice. Treba napomenuti, za sada se Kadjar s pogonom na sve točkove može dobiti samo u kombinaciji sa 1,6 dCi motorom od 130 KS, dok ostali motori iz ponude pogone samo prednje točkove.

Kadjar je vrlo upotrebljiv i okretan i u uslovima gradske vožnje, gdje je od velike pomoći povišena pozicija sjedenja ali i vrlo kompaktan krug okretanja od samo 10,72 metra. Uz njegovu dužinu od 4,45 metara Kadjar je lako voziti u gradu kao i bilo koji drugi porodični kompkat ili karavan.

Kako i dolikuje crossoveru ovog segmenta, svoju praktičnu stranu pokazuje u unutrašnjosti. Vrlo ugodna i moderna kabina, koja nas je posebno iznenadila kvalitetnom završne obrade, nudi dovoljno prostora za raznovrsne potrebe. Pogotovo se ističe prtljažnik koji će primiti i do 527 litara, kada se ukloni dno i žrtvuje ravna podnica prtljažnika. I sa tom podnicom prtljažnik će primiti vrlo raskošna 472 litra. Brojne praktične pregrade za prtljag kao i veliki i zgodni pretinci neprimjetno olakšavaju život, a upravo ovakav spoj praktičnosti i privlačnosti otkriva zašto ovakvi crossoveri haraju tržištima.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Kadjar ne zaostaje ni opremom i modernim tehnologijama, pa se tu prije svega ističe novi multimedijalni tablet Renault R-Link 2, koji je prvi put upotrebljen na novom Espace-u. Njegov ekran od 7 inča je poboljšane jasnoće i reagovanja da bi se postigao veći komfor pri korišćenju. R-Link 2 nudi jednostavan i intuitivan prilaz sljedećim funkcijama i servisima:

  • navigacija: kartografja TomTom sa opcijom “Birdeview”
  • telefonija: mobilni telefoni se lako priključuju preko Bluetooth-a,
  • radio: numerički audio kvalitet sa posebnim DAB (Digitalni Radio) sistemom
  • aplikacije: dostupna je velika gama aplikacija i servisa koji su osmišljeni za upotrebu u automobilu.

Očekivano, ponuda motora za Kadjar donosi najnovije agregate iz ponude Renaulta. Kadjar je tako ponuđen uz gamu motora Energy koji su bazirani na principu smanjenja zapremine, i svi su opremljeni sistemom Stop & Start sa rekuperacijom energije pri kočenju.

Kadjar stiže sa proizvodnih traka Renaultove fabrike u Palensiji

Fabrika u Palensiji proizvela je više od 6 miliona vozila od kada je 1978 otpočela sa radom. Njena historija je usko povezana sa historijom Meganea - proizvela je više od 4 miliona primjeraka ovog automobila od kada je model počeo da se proizvodi 1995. godine.

Dolazak Kadjara je omogućio modernizaciju postrojenja i uvođenje svega što je bilo neophodno za kvalitetniju proizvodnju. Fabrika je pretrpjela brojne promjene u svim odjeljenjima u kojima je trebalo proizvoditi:

  • odjeljenje za izradu alata je napravilo više od 70 novih alata da bi se izrađivali novi dijelovi
  • 250 robota posljednje generacije je postavljeno u odjeljenju lima za izradu podvozja
  • odjeljenje za farbanje je dobilo novu komoru specifičnog osvjetljenja koje dozvoljava kontrolu harmonije boja između karoserije i zaštite
  • montažna traka je modifkovana da se prilagodi dimenzijama vozila

Fabrika u Palensiji je duplirala broj sati godišnje obuke da bi se zaposleni upoznali sa novim industrijskim procesima. Jedan dio zaposlenih je učestvovao u izradi prototipa u Tehnocentru u Gijankuru da bi se savladala specifčna montaža Kadjara i da bi se osigurala pravilna industrijalizacija projekta u fabrici.

U dizel verziji Kadjar je dostupan s izborom dva motora, i to poznati 1,5-litarskim dCi-jem od 110 KS i novijim ali jednako poznatim 1,6-litarskim dCi motorom od 130 KS. Samo u 2014. godini Renault grupacija proizvela je 1,4 miliona primjeraka 1,5 dCi motora, što dovoljno govori o popularnosti njegovom uspjehu. U Kadjaru ovaj motor se može pohvaliti sa izuzetno niskom potrošnjom goriva od samo 3,8 l/100 km. Za zahtjevnije nudi se 1,6 dCi koji proizvodi 130 KS i 320 Nm koji se odlično nosi sa kompaktnim Kadjarom, a i on troši vrlo skromnih 4,3 l/100 km u mješovitim uslovima vožnje.

Za one koji žele Kadjar sa benzinskim motorom Renault nudi 1,2 TCe turbobenzinski motor koji razvija 130 KS na 5.500 okr/min i 205 Nm na 2.000 okr/min, te u praksi ima osobine atmosferskog motora zapremine 2 litra. Direktno ubrizgavanje poboljšava sagorevanje goriva i doprinosi manjoj potrosnji i emisiji CO2 sa 5,6 litara/100 km i 126 g CO2/km. S druge strane, održavanje je minimalno: mijenjanje ulja svakih 30.000km sa ekološkim flterom za ulje, koji je lako nabaviti.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Uz modernu ponudu motora, pogona i sistema za kontrolu trakcije Renault je uz Kadjar ponudio i savremene mjenjače. Pa tako osnovu čini poznati ručni 6-stepeni mjenjač, dok se na listi opcija nalazi savremeni EDC mjenjač sa dvostrukim kvačilom, a koji se ističe brzim izmjenama stepeni prenosa i lagodnom upotrebom u svakodnvenoj gradksoj vožnji.

Renault Kadjar će na tržištu Bosne i Hercegovine biti dostupan već za nekoliko dana, kada će biti objavljeni i zvanični cjenovnici. Može se očekivati da će dizelski Kadjar koštati nešto ispod 40 hiljada konvertibilnih maraka, dok bi povoljnija opcija sa benzinskim motorom trebala koštati ispod 35 hiljada maraka.