Auto testovi
0

Testirali smo Chery FX: Alternativa u pravom evropskom formatu

Piše: E.Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Kineski automobili već neko vrijeme nisu neobična pojava na evropskim pa i našim cestama, a Chery je jedan od prvih koji se pojavio kod nas. Pored privlačnih i velikih SUV-ova ovaj put smo isprobali i kompaktni crossover koji je daleko privlačniji evropskim ukusima, a uz to je i znatno pristupačniji.
Chery je u Bosni i Hercegovini prisutan već neke dvije godine, a u prošloj godini put do svojih vlasnika našlo je 35 različitih modela ove marke čime se svrstala na drugo mjesto među kineskim proizvođačima u BiH. Većinu te prodaje činili su veći SUV modeli, a pomalo nezapaženo prolazi model koji je možda i najzanimljiviji u njihovoj ponudi.

Kompaktni crossover je segment koji je vrlo popularan u Evropi, pa automobili kao što su Formentor, CX-30, T-Roc, X-Ceed i slični s razlogom obaraju prodajne rekorde. S klasičnim kompaktom C segmenta kao tehničkom osnovom i privlačnom karoserijom koja nudi više prostora i malo više udaljenosti od tla ovi automobili nude najbolje iz svijeta klasičnog kompakta i velikog SUV-a.

Upravo u taj segment Chery je doveo model FX koji predstavlja njihovu viziju modernog porodičnog crossovera koji je dužinom od 4,4 metra znatno prikladniji gradskoj upotrebi od većih SUV modela, ali uz međuosovinsko rastojanje od 2,83 metra daje dovoljno prostora i upotrebljivosti za svaki dan ali i za putovanja.

Dizajnerski je FX značajno posebniji i drugačiji od Tiggo modela, pa kažu. da je nastao na konceptu "umjetnost u pokretu", što u praksi znači da je FX vrlo privlačan evropskom oku, kako ukupnom formom karoserije tako i detaljima koji uspijevaju biti koliko-toliko obuzdani i bez pretjeranog kiča. Svakako se ističe velikom stilizovanom maskom i padajućom linijom krova, a odlično izgledaju i LED svjetla naprijed i nazad u LED tehnologiji. Generalno, FX je zaista atraktivna pojava i može se čak nazvati donekle sportskim, dok ne pogledamo trag točkova koji je značajno uži od širine karoserije i koji otkriva da je ovo ipak standardni kompakt u privlačnom "odijelu".

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Unutra nam je FX pokazao da se Chery i tu zaista potrudio, pa uz odličnu ponudu prostora na prednjim i zadnjim sjedištima posebno nas je iznedio kvalitet materijala i završne obrade. Iako je potpuni novajlija, barem u Evropi, Chery pazi na to da je većina materijala koji dolaze "pod ruku" ugodno na dodir, dok neugodnih zvukova unutra nije bilo.

Sam kokpit je potpuno digitalan i već nam nekako izgleda prepoznatljiv. Naime, većina kineskih modela koje smo do sada vozili pribjegavaju ovom jednostavnom konceptu sa dva ekrana spojenim u jedan panel. Digitalni instrumenti na prvu ne izgledaju pretjerano pregledno, ali kada se naviknete na njih postaju logični i lako je iskoristiti sve prednosti sistema pomoći vozaču. FX ih ima zaista dosta, pa su pod ADAS sistemima objedinjeni adaptivni tempomat, sistemi za upozorenje na frontalni sudar, autonomno kočenje u hitnim situacijama, upozorenje na napuštanje trake, pomoć pri održavanju vozila u traci, automatska kratka/duga svjetla.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Centralni ekran, također dijagonale 10,25 inča i visoke rezolucije, podržava Android Auto i Apple CarPlay sisteme i kako je visoko postavljen u vidnom je polju svim putnicima u automobilu. Da je telefon sastavni dio svačijeg života svjesni su i u Cheryu pa izuzetno veliku površinu kokpita na centralnoj konzoli zauzima prostor za odlaganje dva velika pametna telefona koji je u potpunosti obloćen alcantarom i nudi bežično punjenje. Osim što dobro izgleda vrlo je praktično zbog samog ugla ležišta koje omogućava da pogledate kratko na telefon bez uzimanja u ruke ili dugog skretanja pogleda s ceste.

Svidjela su nam se i sjedišta u FX-u, pogotovo prednja koja su odlično dizajnirana, pa iako izgledaju sportska u stvari su prije svega podređena komforu. Vrlo su mekana i ne umaraju na dugim vožnjama, s tim da bismo u zavojima voljeli bolje izražene bokove za bolje držanje tijela.

Prtljažnik zapremine skoro 380 litara u suštini je ispod prosjeka klase, te je u prosjeku klase klasičnih kompakta C segmenta. Ipak, dovoljno velik otvor i njegova dubina biće više nego dovoljni za većinu porodičnih potreba i putovanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Chery je maksimalno pojednostavio svoju ponudu motora, pa kao i u većim Tiggo modelima i ovdje je za snagu zadužen moderni 1,6-litarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva. Ista je i kolčičina snage, ali je ovdje karoserija značajno manja i lakša pa onih istih 186 KS i 273 Nm obrtnog momenta ovdje djeluju znatno življe i uvjerljivije. To je definitivno još jedan od razloga zašto nam se FX uvukao pod kožu više od velikih SUV modela. S ukupnom težinom koja je znatno manja od 1,5 tone i s dovoljno brzim i efikasnim 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, kojeg potpisuje poznati Getrag, FX je iznenađujuće brz i živahan. U praksi to znači da sprint do 100 km/h traje manje od 8 sekundi, što izgleda čak i bolje nego "na papiru", dok su jednako dobra i međuubrzanja. Nije bez razloga legendarni Colin Chapman davno utvrdio da je recept "light is right" najbolji ako želite dobre performanse. Naravno, FX je daleko od čistokrvnih sportskih automobila kao što je Lotus, ali sjajno nam pokazuje da samo malo skromnije proporcije značajno utiču na performanse.

Naravno, jednako pozitivno to utiče i na potrošnju goriva, pa nam je FX u prosjeku trošio oko 8 litara benzina na 100 kilometara, dok sa samo malo pažnje taj prosjek može ići dole i barem za jedan litar manje. Zanimljivo, to je za oko litar manje nego što kaže fabrička specifikacija.

U vožnji pored dobrih performansi motora FX nam je otkrio da je prije svega namijenjen udobnosti, pa je uz povišenu podnicu od tla, sam položaj sjedišta ali i "mesnat" bočni profil guma vrlo ugodan u svakodnevnoj gradskoj vožnji ali i na lošijim cestama gdje ga možete i brže voziti bez straha da će negdje "zakačiti" branikom ili podnicom. S druge strane, kada dođete na zavojitu cestu ne treba previše očekivati, pa iako je vrlo predvidiv i siguran FX pri bržem tempu svoju smireniju narav otkriva prije svega bezosjećajnim upravljačem. Bez obzira na način rada, gdje kada prebacite u sportski mod servo ojačivač samo manje pomaže, upravljač jednostavno ne daje vozaču skoro nikakve povratne informacije i prva je prepreka nekom ozbiljnijem uživanju u vožnji. Uz ovjes koji je također podređen komforu FX vrlo brzo smiruje vozača, a "napade" na zavoje ostavlja nekim drugim automobilima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što sve kineske novajlije svakako donose kao zajedničku osobinu je cijena koja bi barem trebala biti pristupačnija od sličnih evropskih modela. Chery je sa FX tu napravio odlično pozicioniranje, pa upravo model poput testiranog ima i najviše smisla jer već osnovni Comfort paket ima sve što se traži u modernom crossoveru i uz to košta 53 hiljade maraka. Konkurenti FX-a, kada ih približno izjednačimo opremom, značajno su skuplji. Uz garanciju od 7 godina ili 150 hiljada kilometara Chery ulijeva i povjerenje pa FX definitivno spada u jednu od privlačnijih i pristupačnijih ponuda među kompaktima, bili oni crossoveri ili ne.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Chery FX 1.6 T-GDI 7DCT Comfort

  • Cijena osnovnog modela: 53.000 KM

  • Cijena testnog modela: 53.000 KM

  • Motor: četverocilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 136,5 kW – 186 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 274 Nm pri 2.000 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-DCT automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prijenosa. 18-inčne felge, gume dimenzija 225/60 R18

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,8 s. Najveća brzina - 206 km/h. Prosječna potrošnja prema fabričkoj specifikaciji - 9,1 l/100 km. Potrošnja na testu: od 7,4 do 9,8 l/100 km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.400 mm. Širina – 1.830 mm. Visina – 1.588 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.630 mm. Zapremina prtljažnika: 378 litara. Masa praznog automobila: 1.437 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Chery FX 1.6 T-GDI 7DCT Comfort

  • Garancija: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara.