AUTO TEST / Mercedes Benz GLC 220d 4-MATIC Coupe AMG Line: Najbolje od dva svijeta?
Mercedes je s modelom GLC napravio odličan posao, to potvrđuju i dosadašnji prodajni rezultati, a u njegovu raznovrsnost, kvalitet i vozne osobine smo se i lično uvjerili te definitivno predstavlja najbolje od najboljih SUV-ova ovog segmenta.
Naravno, Mercedes-Benz nije tu stao. Nedostajao je još egzotičniji i sportskiji izbor pa je slijedom logike sa većeg GLE modela stigao i GLC Coupe. Nepraktičniji, ali dinamičniji ovakav kupeovski SUV itekako ima svoje tržište, čak i kod nas. Dovoljna potvrda su uspjesi BMW-ovih X6 i X4 modela.
Ako ne volite čak ni samu zamisao kombinacije coupea i SUV-a, činjenica je da je GLC Coupe jedan od uspješnijih dizajnerskih uradaka ovog koncepta, kako u okvirima Mercedesa, tako i segmenta. Na cesti je mnogo skladniji i privlačniji od znatno većeg GLE Coupea koji jednostavno zbog svojih velikih proporcija izgleda pomalo nezgrapno sa kupeovskom linijom krova.
U svakom slučaju, GLC Coupe privlači mnogo više pogleda od standardnog GLC-a, ali zanimalo nas je koliko je zaista drugačiji od GLC-a iza upravljača.
Sviđa nam se: dinamičke osobine, zvučna izolacija, kvalitet materijala i izrade, devetostepeni automatski mjenjač...
Uz AMG Line opremu i unutrašnje uređenje je naglašeno sportsko, a nivo kvaliteta materijala i obrade je na visokom nivou, kako se i očekuje. Vozačka pozicija je i ovdje jednako izdašno podesiva, ali se i dalje sjedi visoko, kako je i za očekivati u SUV-u.
Prve razlike primjećujemo ustvari tek iza prednjih vrata. Zbog zakošene linije krova na zadnja sjedišta je nešto teže ući te je prostor nešto niži. Ipak, prostora je dovoljno, ali je unutrašnjost generalno manje prozračna i zaista ostavlja utisak vožnje u relativno malom sportskom kupeu.
Ipak, najveća mana kupeovske forme je manji prtljažnik. Standardni GLC je izraženo prostran i praktičan auto s velikim prtljažnikom. GLC Coupe je orijentisan na drugi profil kupaca pa je prtljažnik ciljano žrtvovan u zamjenu za dobar izgled. Naravno, sa 500 litara zapremine ne može se reći da je prtljažnik malen i da neće biti dovoljan za većinu prosječnih potreba.
Ne sviđa nam se: preglednost unazad, offroad mogućnosti, manja zapremina prtljažnika
U vožnji GLC Coupe otkriva sportsku narav već i pri manjim brzinama. Upravljač je primjetno "teži" i direktniji, zbog čega ostavlja bolji utisak upravljivosti. To je postignuto rekalibracijom Direct Steer upravljačkog sklopa koji ovdje ima omjer od 15,1:1 umjesto 16,1:1 kako je podešen na standardnom GLC.
Također, GLC Coupe uprkos svojoj visini i proporcijama u vožnji zaista daje utisak vožnje sportskog kupea. To je postignuto suptilnim izmjenama na ovjesu pa je Coupe niži za 15 milimetara te je u Sport ili Sport+ režimu rada impresivno koliki je nivo lateralne stabilnosti, dok nagle promjene pravca izvodi lako i kontrolisano, kao dosta manji i lakši auti.
Naravno, sve ove izmjene koje su GLC Coupe učinile zabavnijim i dinamičnijim neće biti od velike koristi ako poželite provesti ga mimo asfalta. Kako je dosta niži ali i direktniji, na terenskoj vožnji GLC Coupe se teže snalazi i lakše zapinje za teren i prepreke. Logično je pretpostaviti da kupci GLC Coupea i neće pretjerano žudjeti za offroad izazovima pa ovo ne bi trebao biti veliki problem.
Osnovni dizelski motor 220d sa 170 KS i 400 Nm uz odličan 4Matic pogon na sve točkove i 9G-Tronic devetostepeni automatski mjenjač u suštini je sasvim dovoljan i odlično se nosi sa više od 1,7 tona teškom karoserijom. Također, prilično je štedljiv jer smo u gradskoj vožnji u prosjeku trošili blizu 7,5 litara dizela na 100 km. Uz kvalitetnu zvučnu izolaciju i miran rad motora u kabini je vrlo tiho i ugodno, čak i pri visokim brzinama. Ipak, kako je riječ o modelu koji ima sportske aspiracije prije bismo preporučili barem 250d sa 204 KS, ili idealno benzinski GLC 250 Coupe sa 211 KS koji do 100 km/h sprinta za 7,3 sekunde.
Cijenom je GLC Coupe nešto skuplji od standardnog GLC modela, u prosjeku 8 hiljada maraka, čime Mercedes-Benz pravi jasnu distinkciju između ova dva modela i čini GLC Coupe ipak prestižnijim i posebnijim. U svakom slučaju, ovaj neobičan spoj itekako ima svoje kupce, čak i kod nas, a sada je jasno da je Mercedes odlično iskoristio vrijeme za koje nije bio pristuan u ovom segmentu.
MOTOR: 4-cilindrični, 4-taktni, redni, biturbodizelski, smješten naprijed uzdužno, prečnik i hod klipa 83 × 99 mm, radna zapremina 2.143 cm3, stepen kompresije 16,2 : 1, maksimalna snaga 125 kW (170 KS) pri 3.000 okr/min - 4.200 okr/min, maksimalan obrtni moment 400 Nm pri 1.400–2.800/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva po sistemu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.
PRIJENOS SNAGE: motor pogoni sve točkove, 9-stepeni automatski mjenjač, naplaci od lake legure dimenzija 7,5 J × 19, gume 235/55 R 19 - Continental WinterContact TS850.
PERFORMANSE: maksimalna brzina 210 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,3 s, prosječna potrošnja goriva u gradu 5,7 - 6,2 l/100 km, prosječna potrošnja goriva na otvorenoj cesti 4,7 - 5,0 l/100 km, prosječna potrošnja goriva na testu 7,8 l/100km, emisija CO2 143 g/km.
ŠASIJA: crossover/SUV sa 5 vrata, 5 sjedećih mjesta, samonoseća karoserija, ovjes naprijed - poprečna ramena, teleskopski amortizeri, trokrake poprečne spone, stabilizator, ovjes nazad - multilink, teleskopski amortizeri, stabilizator. Kočnice naprijed - samoventilirajući perforisani diskovi sa četveroklipnim AMG kliještima. Kočnice nazad ventilirajući diskovi. ABS, automatska električna ručna kočnica na zadnje točkove, upravljač sa nazubljenom letvom potpomognut električnim servo uređajem.
MASE: prazno vozilo 1.770 kg, dozvoljena ukupna masa 2.520 kg, dozvoljena masa kočene prikolice 2.500 kg, dozvoljena masa nekočene prikolice 750 kg.
DIMENZIJE: dužina 4.732 mm, širina 1.890 mm, visina 1.602 mm, međuosovinski razmak 2.873 mm, zapremina prtljažnika 500 l, zapremina rezervoara za gorivo 50 l.
OPREMA: Vanjska boja Uni lak polar bijele boje, unutrašnja boja: Sjedišta u kombinaciji Artico koža/dinamica u crnoj boji sa kontrastnim šavovima (AMG Line), ECO Start/Stop funkcija, TIREFIT, Dinamic select prekidač (Eco,Comfort,Sport,Sport+,Individual), AMG Line interijer, AMG Line eksterijer, Paket ogledala sa automatski zasjenjivim unutrašnjim i retrovizorom vozača te električno preklopivim vanjskim retrovizorima, kamera za vožnju unazad, aktivni asistent za parkiranje uključujući Parktronic, Active Brake Assist– Aktivni kočni asist, senzor za kišu, priprema za navigaciju, navigacija Garmin MAP PILOT, 9G-TRONIC – automatski mjenjač uključujući Direct Select ručicu menjača i polugice Direct Select za mijenjanje brzina na volanu, Touchpad, RDK kontrola pritiska u gumama, audio 20 CD Mulimedijalni sistem sa displejom visoke rezolucije sa 7-inčim ekranom i CD plajerom mp3, 2 priključka USB i Bluetooth za priključak telefona, Thermatic automatski klima uređaj sa 2 zone, mogućnost separatne regulacije temperature za vozača i suvozača, adaptivni asistent za dugo svjetlo PULS, LED System inteligentnih svjetala sa LED prednjim svjetlosnim sklopom sa varijabilnim rasporedom osvjetljenja i dinamičkom regulacijom dometa svjetala za magistralni put, autoput i maglu, aktivnim svjetlima za krivine, svjetlima za skretanje, LED svjetlima za dnevnu vožnju, LED pokazivačima smjera i LED zadnjim svjetlima te uređajem za pranje svjetala, EASY-PACK poklopac prtljažnika (mogućnost vađenja), zatamnjena zadnja stakla s toplotnom izolacijom, ambijentalno osvjetljenje u 3 boje LED (žuta, bijela i plava boja) i Mercedes-benz natpis na pragovima osvijetljeno u LED, Easy-Pack vrata prtljažnika s električnim pogonom za otvaranje i zatvaranje, Keyless-Go start dugme (paljenje vozila bez ključa), uvećani rezervoar za gorivo 66 lit.
GARANCIJA: 5 godina ili 100.000 km (koji se uslov prije ispuni).