AUTO TEST / Renault Scénic BOSE Energy dCi 130: Malo MPV, malo crossover
Renault je u priču o monovolumenima ušao 1984. godine, kada je Evropljanima kao prvi evropski proizvođač automobila ponudio zanimljiv model Espace. Ubrzo se ispostavilo da su u Renaultu napravili odličan potez, jer se evropskim kupcima svidjela upotrebljivost, modularnost i ponuđeni prostor u neobičnom francuskom automobilu, nakon kojeg monovolumeni više nisu bile praktične "kutije na točkovima" koje se proizvode i prodaju samo u Americi.
Uspješnim evropskim prijemom modela Espace (koji se u svom petom, sada "MPV/crossover" izdanju i dalje prodaje širom Evrope), u Renaultu su 12 godina nakon predstavljanja Espacea prve generacije odlučili da opet zaigraju na istu kartu, ali je za osnovicu još jednog monovolumena iskorištena prva generacija tek predstavljenog modela Mégane koji je tih godina svojim oblikom, ruku na srce, bio jedan od najmodernijih automobila C-segmenta.
Već od druge generacije Scénic se nudi kao zaseban model. Iz zvaničnog naziva automobila briše se riječ Mégane (iako je i dalje zasnovan na njemu), a Renault kupcima počinje nuditi standardno i povećano međuosovinsko rastojanje praktičnog MPV-a (Multi-Purpose Vehicle), od čega se više ne odustaje, zaključno s aktuelnom generacijom.
Sviđa nam se: motor, ovjes, oprema, udobna sjedišta, zapremina prtljažnika
Uz prilično nezapažen izlet u svijet podignutih automobila s pogonom preko obje osovine (Scénic RX-4, prva generacija), Renault je sve svoje manje i veće monovolumene uvijek nudio sa standardnim razmakom podnice od tla koji je primjeren cestovnim automobilima.
Međutim, zbog enormne potražnje za crossoverima i SUV-ovima u Renaultu su, bez obzira na to što u ponudi već imaju crossover Kadjar sličnih dimenzija, odlučili da Scénic istovremeno dobro može obavljati dvije uloge. Rezultat odluke je (prvenstveno zbog 20-inčnih točkova koji su standardna i jedina opcija na svim verzijama) naglašeno podignut MPV koji bez problema može sići s asfalta. Ne, nismo ni pomislili da Scénic s pogonom preko prednje osovine može ići u "off-road" avanture, jer za takve stvari treba mnogo više od razmaka između podnice i tla, ali ga makadamske ceste i veće neravnine neće učiniti ranjivim, a više od toga se zapravo i ne traži od crossovera.
Uz skladan izgled monovolumenske karoserije koja na mnogim detaljima nosi jasan "potpis" aktuelnih Renaultovih automobila, Scénic sa standardnim međuosovinskim rastojanjem nudi prozračnu putničku kabinu u koju se može smjestiti pet osoba. Čini se da je prebogato oblaganje naslona prednjih sjedišta u kombinaciji s dubokim prtljažnikom uzelo svoj danak, jer smo ispred zadnjih sjedišta, ipak, očekivali više prostora za noge odraslih putnika. Kao jedino rješenje problema nameće se biranje Scénica s većim međuosovinskim rastojanjem, a za parove s djecom (u autosjedalicama) prostora će biti dovoljno i u ovoj kombinaciji. Šteta što su u Renaultu ovaj put odustali od tri zasebna zadnja sjedišta.
Ne sviđa nam se: završna obrada, hod i zvuk ručice mjenjača, ponuda prostora nazad
S bogatim paketom opreme Bose, pored kvalitetnog istoimenog audiosistema, stiže mnogo standardne opreme, a uz nekoliko hromiranih detalja standardna je i dvobojna kombinacija karoserije, ali i aluminijske felge i veoma efikasna LED svjetla. U cijenu paketa opreme uračunat je i multimedijalni sistem R-Link 2 kojim se upravlja preko vertikalno orijentisanog 8,7-inčnog displeja. Tu su i višestruko podesiva i vrlo udobna prednja sjedišta kojima se (na sreću dugonogih) može povećavati dužina površine za sjedenje. Koža na njima, ipak, spada u opcionu opremu. Mjesta za odlaganje sitnijih (ali i krupnijih) stvari ima sasvim dovoljno, što još jednom pokazuje najbolju stranu monovolumena koji su poslovično okrenuti porodičnim potrebama. U Renaultu su još jednom pokazali da zaista znaju kako se prave takvi automobili.
Razlog više da se ljutimo zbog, definitivno, neadekvatne završne obrade i završne kontrole, jer je (nakon dvadesetak hiljada pređenih kilometara) apsolutno neprihvatljivo i neprimjereno slušati zvukove (škriputanje, lupkanje...) u putničkom prostoru koji su "spavali" samo kada je ispod točkova bila idealno ravna podloga. Nažalost, malo je takvih podloga, da i ne spominjemo naglašeno neravne gradske ulice kakve su i u Parizu.
Nije nas iznenadio potencijal odličnog 1,6-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora s kojim smo se "družili" i u nekim drugim Renaultovim modelima, njegova ukupna uglađenost i zavidno nizak nivo buke, ali nas je iznenadio predug, bučan i relativno precizan hod ručice 6-stepenog mjenjača, zbog čega smo pomislili kako je lijepo imati na raspolaganju raskošan turbodizelski obrtni moment s kojim se baš i ne mora previše "šaltati". Poređenja radi, znamo da ručica mjenjača u manjem i jeftinijem Capturu iz jednog u drugi stepen prijenosa ide mnogo bolje.
Nismo iznenađeni ni odstupanjima koja se odnose na deklarisanu potrošnju goriva, ali smo svejedno veoma zadovoljni ostvarenom prosječnom potrošnjom. Palac gore i za solidnu upravljivost, dobro izbalansiran ovjes, ponuđene radne programe (Multi-Sense sistem) i učinak kvalitetnih guma neobičnih dimenzija koje je za ovaj automobil razvijala renomirana njemačka kompanija Continental.
Renault već odavno više nije jedini evropski proizvođač automobila koji nudi monovolumen ove kategorije, ali je opet među prvim proizvođačima koji su napravili iskorak s MPV-om koji može obavljati i ulogu crossovera. Odlična ideja i razlog više da se u francuskoj kompaniji pobrinu za sitnice koje nepotrebno kvare sliku automobila koji ima sve preduslove da bude među poželjnijim modelima u, čini se, novoj automobilskoj kategoriji.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo punjač, međuhladnjak, "common-rail" ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.600 ccm. Maksimalna snaga 96 kW – 130 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 320 Nm pri 1.750 obr/min.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 20 inča, gume 195/55 R20 XL 95H (Continental EcoContact5).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,4 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 52 l. Prosječna emisija CO2 116 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.406 mm. Širina - 1.866 mm. Visina - 1.653 mm. Međuosovinski razmak - 2.734 mm. Trag prednjih/zadnjih točkova - 1.602/1.596 mm. Zapremina prtljažnika: 572 litra. Masa praznog vozila – 1.540 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.123 kg.
Serijska oprema: ABS, EBD, ESP, ASR, imobilizator, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, aktivna pomoć pri kočenju u nuždi, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača, indikator za nezakopčan sigurnosni pojas na svim sjedištima, ISOFIX na bočnim zadnjim sjedištima, sistem za nadzor pritiska u gumama, sistemi za upozorenje na frontalni sudar i prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem aktivne pomoći pri kočenju u slučaju detekcije pješaka, sistem za upozorenje o promjeni saobraćajne trake, sistem za pomoć prilikom parkiranja, sistem za prepoznavanje umora vozača, sistem Multi-Sense, kontrolna ploča u analogno-digitalnoj kombinaciji s mogućnošću promjene boje i grafike, Renault kartica "Slobodne ruke", centralno daljinsko zaključavanje, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala i sistem za automatsko prebacivanje između kratkih i dugih svjetala, indikator za promjenu stepena prijenosa, regulator i limitator brzine, putni računar, automatska električna parkirna kočnica, elektropokretani prednji i zadnji prozori, automatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom detekcije štetnih gasova, višestruko podesiva prednja sjedišta s džepom na zadnjoj strani naslona i preklopnim stolom, dvostruko dno s pregradnom policom u prtljažniku, elektropodesivo vozačko sjedište s memorijom i masažnom funkcijom, suvozačko sjedište preklopivo u stol, pomična centralna konzola s naslonom za ruke, dva USB konektora, dodatni AUX konektor i 12V utičnica na zadnjoj strani konzole, 12V utičnica naprijed, osvijetljen i hlađen pretinac "Easy Life", konforni nasloni za glavu na prednjim i zadnjim sjedištima, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, osvijetljena prednja sjenila za sunce s ugrađenim ogledalima, dvobojna karoserija, LED pokazivači pravca u kućištima vanjskih elektropodesivih, grijanih i sklopivih retrovizora, LED prednja svjetla, prednja svjetla za maglu, upravljač presvučen Nappa kožom, dodatno zatamnjena zadnja stakla, 20-inčne aluminijske felge Quartz, multimedijalni sistem R-Link 2 s 8,7-inčnim displejom, DAB prijemnikom i BOSE audiosistemom + R Sound efekt, povezivost s Android Auto i Apple Car Play aplikacijama, kartografija Evrope, internet povezivost, Bluetooth, unutrašnjost u tamnosivoj boji, naslon zadnje klupe djeljiv u omjeru 1/3 i 2/3 s naslonom za ruke i dva držača za čaše, sistem preklapanja zadnjih sjedišta "One Touch", sjenilo za sunce na zadnjim prozorima...
Opciona oprema na testnom automobilu: Paket CITY Plus (sistem za nadzor mrtvog ugla, parkirni senzori 360˚, sistem za parkiranje Slobodne ruke + kamera za vožnju unazad) – 1.300 KM, paket ZIMA (grijana prednja sjedišta, sistem za čišćenje prednjih svjetala) – 750 KM, paket KRSTARENJE (aktivni tempomat, sklopivi "head-up" display i sistem za održavanje sigurnog razmaka) – 1.900 KM, presvlake u svijetlosivoj koži – 1.900 KM, rezervni točak za nuždu – 150 KM.