Testirali smo Volkswagen Passat: Omiljeni poslovnjak sada samo u praktičnijem pakovanju
Razmišljali smo i na kraju zaključili da se ne trebamo baviti razlozima zbog kojih su u Volkswagenu odlučili da devetu generaciju globalno popularnog Passata kupcima u Evropi sada ponude samo u karavanskoj karoserijskoj verziji, što jedan od najpopularnijih službenih automobila približava porodicama i udaljava od mnogobrojnih institucija/kompanija u kojima će, ako i dalje insistiraju na automobilima iz VW grupacije koje ne pokreće samo struja, morati da se okrenu srodnom/odličnom Škodinom modelu Superb ili pojedinim modelima iz ponude plemenitijeg Audija.
Uz zaključak da je u karavanskoj karoserijskoj verziji i do sada bio češći izbor privatnih kupaca, što smo shvatili na ulicama i cestama, novi Passat proizvodi se u tvornici u kojoj se paralelno proizvodi i Škodina reprezentativna limuzina Superb zasnovana na istoj platformi i mehanici. Pogled na karoseriju pozamašnih dimenzija sugeriše da su Volkswagenovi aerodinamičari koji su, čini se, radili prekovremeno odradili odličan posao, jer je novi Passat znatno aerodinamičniji od prethodnika. Naglašeno čiste linije karoserije bez mnogo detalja mnogima bi na prvu mogle izgledati prilično nezanimljivo, ali je činjenica da veliki karavan, na kojem se uz paket opreme Elegance izvana ističe samo veliki rešetkasti otvor za protok zraka u prednjem odbojniku, „siječe“ zrak skoro pa bešumno i da mu pri tome ne treba mnogo goriva... Kome nije dovoljno uvjerljivo, treba znati da izvana znatno agresivnije izgleda Passat s paketom opreme R-Line.
![Foto: E. Z./Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250210196.1_xl.jpg?v=1739265605)
S povećanim međuosovinskim rastojanjem (+50 milimetara) u odnosu na prethodnu generaciju (B8) uvijek ponajviše profitiraju putnici u drugom redu kojima u ovom slučaju ne može nedostajati prostora bez obzira na visinu i širinu. Dijelom i zbog ovećeg prevjesa preko zadnje osovine koji nas je podsjetio i na pojedine karavane s one strane „velike bare“, iza preklopivih naslona zadnjih sjedišta krije se izdašan prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 690 litara. U slučaju stapanja zadnjih sjedišta s podom zapremina raste na ogromnih 1.920 litara. Jasno je da su za podizanje/spuštanje petih vrata ovdje zaduženi elektromotori.
Zaboravimo li na još veći električni pandan koji se krije iza naziva ID.7, Volkswagenov najveći nepodignuti model sa sobom donosi kabinu u kojoj u konkretnom slučaju dominiraju svijetle nijanse na sjedištima za čije je oblaganje odabrana kombinacija kože i velura. Odlično je što prednja sjedišta imaju i podesive produžetke sjedećih površina, što uz mogućnost mijenjanja nagiba sjedeće površine natkoljenicama dugonogih osoba osigurava optimalan oslonac. Za njihovo višestruko podešavanje samo elektromotorima ipak treba izdvojiti dodatni iznos.
Dizajn digitalne/adaptivne instrumentne table i veliki tablet iznad centralne konzole otkrivaju da su u VW-u kao uzor imali veoma slična rješenja koja krase pojedine modele iz njihove električne ID priče, a među spomenutim rješenjima je i ručica za upravljanje automatskim mjenjačem koja je smještena na desnoj strani stuba upravljača, pa se pored ostalog (i) radom brisača sada upravlja preko multifunkcionalne ručice na lijevoj strani.
![Foto: E. Z./Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250210196.57_xl.jpg?v=1739265605)
Ogroman 15-inčni "televizor" za upravljanje multimedijalnim sistemom i podešavanje mnogobrojnih funkcija automobila može se pohvaliti odličnom rezolucijom radom bez trunke kašnjenja. Pored navigacionog sistema Discover Pro, povezivosti s vanjskim uređajima i kvalitetnog audio-sistema, iza displeja se krije i opcija glasovnog upravljanja mnogobrojnim funkcijama automobila. Nevidljiva gospođica Laura s kojom smo nedavno „razgovarali“ u novom Superbu ovdje se zove Ida i uz mogućnost povezivanja s internetom na kojem je i sve popularniji AI sistem ChatGPT rado će odgovarati (i) na pitanja o raznim temama.
Za raspoloženje putnika u kabini brine i mnogo ponuđenih boja ambijentalnog osvjetljenja, a pored svijetlih materijala prozračnosti doprinosi i veliki elektropokretani stakleni krov. Udobna ergoActive sjedišta s masažnom funkcijom u kombinaciji s odličnom zvučnom izolacijom i adaptivnim ovjesom garancija su da se u Passatu bez zamora može boraviti/putovati mnogo sati, čemu na kraju doprinose i izvanredno efikasna adaptivna LED Matrix svjetla. S pametnim sistemom trozonskog grijanja/hlađenja kabine u hladnim jutrima automatski se aktiviraju i grijači prednjih sjedišta.
![Foto: E. Z./Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250210196.45_xl.jpg?v=1739265605)
Pored nekoliko poznatih turbobenzinskih motora koji se mogu kombinovati s blagim i "plug-in" hibridnim sistemima, deveti Passat i dalje se nudi u kombinaciji s provjerenim dvolitarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom (EA288 evo) koji u najsnažnijoj od tri ponuđene verzije razvija 193 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Za distribuciju spomenutog potencijala na obje osovine (4Motion) zadužen je 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG), a spomenuti potencijal motora lako izlazi na kraj sa svim izazovima današnjeg saobraćaja zadovoljavajući se s manje od šest litara na otvorenoj cesti, u ritmu do 100 km/h. Nema rasipanja ni u gradu, čemu pomaže kombinacija radnog programa Eco i unaprijeđenog sistema start/stop.
Ako vozač(ica) iz nekog razloga ne želi da prepusti sav posao jednom od najuglađenijih mjenjača današnjice koji je programiran da odlično „čita“ naredbe s papučice gasa, tu su polugice ispod multifunkcionalnog upravljača za ručno mijenjanje stepeni prijenosa. Pitate li nas, suvišan posao, uzimajući u obzir da je automobil opremljen i s nekoliko radnih programa koji će adekvatno odgovoriti na zahtjeve u svim situacijama, a osobi iza upravljače se pored svega nudi i mogućnost individualnog podešavanja rada/odziva motora, mjenjača, upravljačkog sistema i ovjesa nove generacije čiji su sastavni dio u ovom slučaju unaprijeđeni adaptivni amortizeri koji uz veći raspon podešavanja još efikasnije brinu oko anuliranja različitih neravnina ispod velikih točkova.
Susret 5-metarskog karavana s različitim zavojima na prljavim zimskim cestama prošao je iznad svih očekivanja. Jedan je od onih automobila za koje volimo reći da su divno predvidivi i laki u rukama. Pored kvalitetnih guma, dio zasluga za besprijekornu upravljivost u okvirima klase nosi spomenuti adaptivni ovjes s kojim u paketu stiže još direktniji upravljački sistem upravljanja, a „tačku na i“ predstavlja efikasan adaptivni pogon preko obje osovine. Sve zajedno ne zaostaje za rješenjima koja se danas nude i uz za broj veće automobile.
![Foto: E. Z./Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250210196.34_xl.jpg?v=1739265605)
Pola stoljeća od predstavljanja prvog Passata koji je kroz dosadašnje generacije našao put do više od 34 miliona kupaca širom svijeta i time zasjeo na drugu poziciju najprodavanijih modela Volkswagena svih vremena, u Wolfsburgu ne trebaju brinuti o prodajnim rezultatima devete generacije provjerenog i popularnog automobila koji je, eto, ovaj put više okrenut potrebama većih porodica. U prilog tome idu i posljednje brojke koje pokazuju da u Evropi još ima mnogo kupaca koji umjesto jednako velikih SUV-ova ipak radije biraju uglađene, udobne i bogato opremljene karavane poput novog Passata koji je bolje nego ikada do sada pokazao da se veoma dobro snalazi u više različitih uloga, što sugeriše i sam naziv Variant.
- Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Passat Elegance 2.0 TDI 4MOTION DSG
- Cijena osnovnog turbodizelskog modela (Passat Business 2.0 TDI DSG 122): 84.219 KM
-
Cijena testnog modela: 109.216 KM
-
Motor: Četverocilindarski, dizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 142 kW – 193 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.250 obr/min.
-
Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 18-inčne aluminijske felge, gume 235/45 R18 (Dunlop Winter Sport 5).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8 s. Najveća brzina – 232 km/h. Potrošnja na testu – od 5,6 do 8,2 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – 5,8 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 153 g/km. Euro6e.
-
Dimenzije: Dužina – 4.917 mm. Širina – 1.849 mm. Visina – 1.521 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.837 mm. Zapremina prtljažnika – od 690 do 1.920 litara. Masa praznog vozila – 1.778 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.320 kg.
-
Serijska oprema: Volkswagen Passat Elegance 2.0 TDI 4MOTION DSG
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Diabase siva metalik boja, stakleni pomični panorama krov, adaptivna kontrola šasije PRO s izborom profila vožnje, progresivni servo-upravljač, Paket asistenata IQ.DRIVE („Area View“ sistem kamera za nadzor okoline, Travel Assist, Lane Assist, Emergency Assist), navigacijski sistem „Discover Pro“ (head-up display, 15-inčni infotainment sistem), Acoustics paket (laminirano višeslojno sigurnosno staklo sa zvučnom izolacijom naprijed i za bočne prozore, uklj. zatamnjenje s apsorpcijom svjetlosti na zadnjim bočnim staklima i zadnjem staklu, poboljšano prigušenje vanjske buke), dvobojne aluminijske felge „Napoli“ 8Jx18 s gumama 235/45 R18.
-
Garancija: 5 godina ili 150.000 km.