S velikim medvjedom na velikom putovanju: Škoda Kodiaq u prirodnom elementu
Italija, a posebno njen sjever, s razlogom je stalna turistička atrakcija. Bez obzira putovali avionom ili automobilom činjenica da je u srcu Evrope čini je dostupnom sa svih lokacija, dok je takav broj i raznovrsnost prirodnih atrakcija teško naći bilo gdje na svijetu.
Ipak, ovaj put smo naš roadtrip test zvanično započeli u Sloveniji posjetom Bledskom jezeru i nacionalnom parku Triglav. Tu prvu etapu od Sarajeva je naš Kodiaq "pojeo" kao lagani doručak, pa smo nakon ljetnog popodnevna koja su posebno ugodna u centru Ljubljane već ujutro bili uz tirkizno plavo Bledsko jezero. Iako smo tu bili rano gužve su već počele, ali uprkos tome još jednom smo se uvjerili da Slovenci zaista vole svoju zemlju i znaju kakvo blago imaju. Sve je besprijekorno čisto, pa i uz gužve i kupanje u jezeru priroda minimalno trpi a nepoželjni čovjekov "otisak" je zaista minimalan. Nakon Bleda kratka posjeta i divljenje najvišim vrhovima Triglava koji sežu do 2.864 metra u visinu savršena je uvertitra za narednu destinaciju.
Beskrajni zavoji i velike visine za test snažnog motora i pogona
Nakon prvih hiljadu kilometara koje smo u Kodiaqu uglavnom proveli na autoputu napokon se ukazuju prvi vrhovi Dolomita, jedinstvenog planinskog masiva u Evropi koji sa čak 21 vrhom višim od 3.000 metara nadmorske visine privlači turiste i avanturiste iz cijelog svijeta. Bez obzira da li volite planinariti, voziti bicikl, skijati ili jednostavno uživati u nekim od najboljih vozačkih cesta na svijetu u svakom kutku Dolomita ćete uživati.
U suštini, najveći problem će vam biti jednak kao i naš. Kako od tolike ljepote i izbora destinacija suziti izbor dovoljno da se uklopi u trajanje prosječnog godišnjeg odmora. Na kraju smo probali odmaći se od očitih i uobičajenih izbora, pa je za početnu destinaciju odabrano jezero Alleghe iznad kojeg se nadvio vrh Monte Civetta. Pravi alpski ugođaj počinje već na samom prilasku jezeru, a iz samog mjesta se do planinskog parka i planinarskih staza možete popeti žičarom i uživati u pogledu.
Visina i zelenilo bili su pravi spas od ljetnih vrućina, a nakon penjanja dvjema žičarama dolazimo na dovoljnu visinu za prvo uživanje i pravi doživljaj impresivnih Dolomita. Pored Monte Civette koja nam se sa visinom od 3.220 metara nadmorske visine doslovno nadvila iznad glave, odmah ispred nas i preko jezera bio je i najimpresivniji pogled ali i najveći vrh Dolomita. Moćna Marmolada sa visinom od 3.344 mnv spada u "ultra" visoke planine i sa razlogom nosi titulu kraljice Dolomita.
Nakon hlađenja i uživanju u pogledu vrijeme je da nađemo zabavu i za Kodiaqa. Broj planinskih cesta i prevoja u Dolomitima se čini beskonačan, baš kao i količina biciklista, motociklista ali i brojnih auto entuzijasta. Nije ni čudo, bolje ceste teško da ćete naći igdje, a mi smo Kodiaqov snažni turbodizelaš zaposlili pri usponu na Passo Rolle. Ova prevojna cesta izgrađena je između 1863. i 1874. godine, kada je ovo područje još pripadalo Austro-Ugarskoj, a sada je pravi mamac za brojne turiste. Sa skoro 200 dizelskih konjskih snaga i 400 Nm okretnog momenta, Kodiaq se do vrha nije ni "zadihao", a kako je ovo ipak veliki i udobni SUV nismo pretjerivali s brzinom u brojnim zavojima. Ovdje je od koristi bio novi DCC Plus ovjes koji sada ima nove amortizere sa dvije (umjesto jedne) dodatne ekspanzione komore koje se otvaraju ili zatvaraju po potrebi i tako čine Kodiaq udobnijim ili direktnijim pri "sportskoj" vožnji.
Spuštanje nazad jednako je zabavno, a pauza i odmor u bajkovitom gradiću San Martino di Castrozza sa brojnim barovima i restoranima dalo nam je i dašak atmosfere iz skijaške sezone, kada mjesta poput ovih budu prekrivena snijegom i nude pravu zimsku bajku.
Stvoren za gutanje kilometara
Na etapama između gradova, planina i vinograda Kodiaq je bio vrlo uvjerljiv, pa uz veliku i vrlo prostranu kabinu, ali i prtljažnik zapremine čak 910 litara nije bilo osjećaja skučenosti, naprotiv. Ono što je pohvalno je činjenica da uprkos velikoj karoseriji i masivnoj prednjoj projekciji sa velikim otvorima za zrak Kodiaq "klizi" kroz zrak na većim brzinama neočekivano dobro i uglađeno. Buka vjetra je minimalna, a to se pokazuje i na potrošnji goriva.
Na dugim dionicama autoputa sa prosjekom brzine od oko 100 km/h uz potpuno pun prtljažnik i sa četiri putnika dvolitreni turbodizelaš je bez problema držao prosjek potrošnje ispod 8 litara dizela na 100 kilometara, dok je na regionalnim cestama uz manji prosjek brzine trošio sa lakoćom ispod 6 litara na 100 kilometara. Za ovako velik, težak ali i snažan auto sa pogonom na sva četiri točka to je vrlo impresivno. Ono što je najbolje od svega i gdje snažni dizelaši i dalje nemaju premca je nezavisnost i velika autonomija, pa ni u jednom trenutku od sipanja nismo imali domet manji od 800 kilometara, dok je taj domet rastao i na preko 1000 kilometara na zavojitim i sporijim cestama.
Samom vozaču Kodiaq uz ugodno sjedište ovako duga putovanja olakšava i nizom asistenata, gdje je prvi i najočitiji odlično usavršen automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom i sedam stepeni prijenosa, a koji je u svim uslovima radio besprijekorno. Nema više ni onih trzaja pri niskim brzinama i parkiranjima, a korištenje je sada još lakše i ugodnije uz novi prekidač koji je urađen po uzoru na električne modele i smješten je odmah kod upravljača.
Kada tome dodamo laganu integraciju funkcija telefona, velik i pregledan ekran infotainmenta sa preciznim navigacijskim uređajem, adaptivni tempomat, diskretan ali vrlo informativan head-up ekran na vjetrobranu zamor vozača sveden je na trenutno mogući minimum.
Naravno, veliku prednost na dugim dionicama autoputa činila su i izdašno dimenzionisana sjedišta obložena u ugodnu kožu. Prednja sjedišta su uz mogućnost produžavanja sjedeće površine vrlo ugodna, te ne zamaraju noge i donji dio leđa i onda kada u istom položaju morate provesti i nekoliko sati. Putnicima nazad je uz apsolutni raskoš prostora za noge udobnost bila na nivou limuzine zahvaljujući "simply clever" rješenjima za odlaganje, držanje i punjenje telefona, odvojenim kontrolama klima uređaja ali možda i najviše mogućnosti zasebnog podešavanja nagiba naslona sjedišta.
Puna torba trikova za snalaženje u uzavrelom gradu
Nakon planina i svježine bio je teško odoljeti zavodljivim gradovima Lombardije i Veneta, uprkos visokim temperaturama i saobraćajnim gužvama. Milano kao sljedeća destinacija i njegovo šire gradsko područje je peto najveće u Evropskoj uniji s procijenjenim stanovništvom od čak 4,3 miliona, pa je saobraćajne gužve praktično nemoguće izbjeći, a uske ulice u samom centru grada ne izgledaju baš kao idealna destinacija sa velikim SUV-om kao što je Kodiaq.
Kako bi prošli sa što manje stresa u takvom okruženju novi Kodiaq stiže sa novim trikovima. Tako je Škodin veliki SUV uvijek povezan na internet, te nudi brojne inovativne mobilne online usluge i infotainment aplikacije kao što su "Pay to Fuel" i "Pay to Park". Naravno tu je i najnovija verzija aplikacije MyŠkoda, a integrisan je i chatbot ChatGPT koji pokreće AI integrisan u Laura glasovnog asistenta. Iako na prvu te funkcije izgledaju tek kao kratkoročna zabava, ako se naviknete da ih koristite zaista mogu poboljšati iskustvo u vožnji ali i u samom planiranju vožnje i snalaženja u gradu.
Uske ulice i parkirna mjesta iscrtana prema dimenzijama FIAT-a 500 pravi su izazov kada sa Kodiaqom krenete u razgledanje gradova, ali i tu niste prepušteni samo svojoj vještini i orijentaciji. Kodiaq je dobio novi Intelligent Park Assist koji može automatski parkirati Kodiaq na krajnjim i paralelnim parkirnim mjestima, a sada uz kočenje i upravljanje može mjenjati i stepen prijenosa.
Škoda ide i korak dalje pa uz opcijsu daljinskog parkiranja vozač može uz aplikaciju MyŠkoda na svom mobilnom telefonu na udaljenosti od četiri metra izvršiti manevar parkiranja.
U svakom slučaju centar trgovine i mode kao što je Milano svoje draži otkriva upravo u užurbanim gužvama i za provlačenje kroz centar svakako bismo radije vozili neki ultrakompaktni Citigo, ali na kraju je i Kodiaq uz sve asistente i senzore iz uskih ulica i još užih podzemnih garaža izašao bez ijedne ogrebotine.
Mir nepreglednih vinograda uz ugođaj visoke klase
Zadnji dio putovanja po Lombardiji rezervisan je za obilazak jezera Como i Garda, a nakon kratke šetnje i osvježenja uz jezero Como nastavljamo do gradića Bellagio koji se smjestio na samoj sredini jezera u obliku slova Y. Bellagio je najpoznatiji od gradova duž obala jezera Como, te jednostavno se nalazi na svakoj "must see" listi, pa nas tako nije ni iznenadila gužva i rijeka turista koja se slivala prema njemu uskima ulicama uz obalu jezera. Stepeništa i uske ulice koje se pružaju prema gornjem dijelu grada kriju brojne restorane, prodavnice i vinarije, ali kako je termometar pokazivao koro 40 stepeni ipak je znatno ugodnije bilo prošetati uz obalu jezera.
Zadnja destinacija našeg "roadtrip" testa je obavezni obilazak vinskih regija Trentino i Veneto, a i tu je izbor toliko širok i dobar da jednostavno ne možete pogriješiti. Bez obzira jeste li uopšte ljubitelj vina ili ne, nepregledni vinogradi i šarmantne vinarije koje mogu biti vrlo malene i skromne do vrlo prestižne i luksuzne nude poglede i atmosferu koju je moguće doživjeti samo ovdje. Dobro, možda još i u Hercegovini, ali nam za ovaj nivo ipak treba mnogo više svijesti o estetici i samoj zaštiti prirode.
Sa Kodiaqom smo se uz sposoban pogon na sva četiri točka bez problema usudili proći i kroz vinogradske staze, a nakon uživanjima u mirisima i pogledima Veneta jednako je dobro pristajao i na parkinzima vinarija koje su uređene u manirima luksuznih hotela i resorta. Još poneka pauza i obilazak srednjevjekovnih gradova kao što je Soave, također poznat po vrhunskim bijelim vinima, i vrijeme je za najdužu etapu i povratak kući.
Telefoni prepuni fotografija, glava puna utisaka i jedinstvenih krajolika, ali i umorne noge od brojnih obilazaka svakako su obilježili ovo ljetno putovanje i još jednom nam potvrdili da sa Italijom "nema fule", bez obzira koja ste vrsta turiste. Očekivano, Kodiaq se pokazao kao savršen izbor, a na kraju je sa nama "izbrojao" 3.500 zaista raznovrsnih kilometara gdje je pokazao zašto ljudi vole ovakav format automobila. Još jednom nam se potvrdilo da je snažan dizel u ovako velikim automobilima još uvijek nezamjenjiv, pogotovo ako često pravite ovako duga pa i kraća putovanja. Recept kojim je u prvoj generaciji Kodiaq privukao veliki broj kupaca sada je samo dobio dodatnu dimenziju, te je jasno da najveća i najskuplja Škoda itekako ima svoje mjesto i svrhu pod suncem
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI 190 KS DSG7 4x4
-
Cijena osnovnog modela: 70.258 KM
-
Cijena testnog modela: 106.454 KM
-
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 193 KS pri 3.500 do 4.200 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 20 inča, gume 235/45 R20.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,8 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva WLTP u mješovitim uslovima - 6 do 6,6 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 l. Prosječna emisija CO2 - WLTP - 157-174 g/km. Euro 6e.
-
Dimenzije: Dužina – 4.758 mm. Širina - 1.864 mm. Visina - 1.657 mm. Međuosovinski razmak - 2.791 mm. Zapremina prtljažnika - od 910 do 2.105 litara. Masa praznog vozila – 1.723 kg.
-
Serijska oprema: Škoda Kodiaq Slection 2.0 TDI 190 KS DSG7 4x4
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Akustik paket + Sunset (Akustični prozori + zatamnjena stakla + dodatna unutrašnja zvučna izolacija), Assisted Drive Plus paket (Area View kamere + proaktivna zaštita putnika + inteligentni parking asistent + adaptivni tempomat), Simply Clever Family paket (pregradna mreža + rolo zaštite nazad + zaštita za vrata pri otvaranju + bočni zračni jastuci naprijed i nazad + zračne zavjese), opcija daljinskog grijanja vozila, Suite - Cognac (Kromirane dekoracije + kožna sjedišta), Aero alu točkovi RILA 8Jx20" antracit, Električna kuka za vuču sa adapterom + asistent pri upravljanju prikolicom, Light & View paket plus (Osvijetljena prednja maska + MATRIX Beam svjetla + LED svjetla sa korner opcijom + LED stražnja svjetla), Performance paket (Pomoć pri kretanju u brdu + pomoć pri kretanju na nizbrdici + adaptivna kontrola šasije), Technology Paket 13" Plus (Head-up displej + navigacioni uređaj 13"), Zimski paket (MF kožni grijani upravljač sa DSG komandama+grijana sjedišta), Convenience paket plus (Rez. točak umanjenih dimenzija + elektro podeisva prednja sjedišta sa opcijom memorije + varijabilno dno prtljažnika + virtuelna pedala + KESSY + Alarm + elektro podesiva podrška za leđa naprijed + zvučni sistem), Remote Access 3 godine.
-
Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.