Testovi
56

TEST: Mazda 6 CD175 Revolution Top - Krema japanske srednje klase

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Nedugo nakon predstavljanja treće generacije Mazde 6 stigla je i njena redizajnirana varijanta. Redizajnirana prvenstveno iznutra, jer se izvana zapravo i nije imalo šta redizajnirati na jednom od trenutno najljepših automobila srednje klase.

Japanci su mudro osluškivali povratne informacije sa tržišta i, vrijedni kao i obično, korigovali manje-više sve što je na prvoj seriji moglo biti bolje. Ovakva kakva je sad, "Šestica" s punim pravom svoje mjesto pod suncem može tražiti među najboljim evropskim predstavnicima srednje klase.

S obzirom na to da Mazda trenutno nema automobil gornje srednje klase, posmatrajući aktuelnu "Šesticu" čini nam se da su i u Hiroshimi koristili trik kojim su se već poslužili pojedini proizvođači automobila. I dok su neki drugi povećavali ukupnu dužinu svojih modela srednje klase besmislenim prevjesima ispred osovina, a ono što je ostajalo na raspolaganju putnicima između osovina i dalje nije moglo ni blizu ponuditi prostor koji se dobije uz automobile gornje srednje klase (Audi A6, Mercedes E...), u Mazdi su sve zajedno izbalansirali mnogo bolje, s posebnim osvrtom na komfor putnika koji sjede na zadnjim sjedištima. Tu Mazda 6 zaista nudi mnogo raspoloživog prostora koji je veoma blizu onome što se danas nudi u automobilima gornje srednje klase. Kako god, od Japanaca do Evropljana, svi se slažu da je "Šestica“ odličan primjerak automobila srednje klase, insistirajući da bi joj za ulazak u više društvo ipak trebali i adekvatniji motori sa više zapremine, cilindara i snage, koji se godinama standardno nude u gornjoj srednjoj klasi.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Idemo unutra, gdje je urađen najveći dio posla redizajna. U odnosu na verziju prije redizajna, unutrašnjost automobila dobila je drugačiju centralnu konzolu, drugačije kontrole provjetravanja, novi i veći display multimedijalnog sistema, novu grafiku na instrumentnoj tabli, "head up“ display, bolja sjedišta... Umjesto klasične ručice, tu je taster za elektronsko aktiviranje parkirne kočnice, a ručica mjenjača sada od P do D ide ravnom putanjom. Ono malo plastičnih dijelova u unutrašnjosti, koji u konkretnom slučaju nisu presvučeni tamnom kožom, pod prstima odaje vrhunski kvalitet, što bi trebalo garantovati višegodišnju eksploataciju bez suvišnih zvukova. U naglašenom "high tech“ okruženju, gdje vas "veliki brat“ čak upozorava ako skinete ruke sa upravljača, a kamere, radari i senzori čine da ovaj auto skoro pa vozi sam, prilično je neprimjereno postaviti u instrumentnu tablu plastični "uložak hemijske olovke“ kojim se, nezgodnim provlačenjem ruke kroz volan, resetuje dnevna kilometraža i podešava nivo osvjetljenja instrumenata. Vozaču bi, tu i tamo, mogao zasmetati i neergonomičan smještaj pojedinih tastera, što je čest problem u većini današnjih maksimalno opremljenih automobila.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Uz odličnu ponudu prostora u svim pravcima, dodatno poboljšan nivo zvučne izolacije, veoma udobna (grijana) sjedišta i vrhunski audio-sistem Bose, u Mazdi 6 može se putovati satima. Vozač će u noćnim prilikama biti posebno počašćen izvanrednim učinkom LED svjetala, što znatno smanjuje zamor i usput povećava nivo aktivne sigurnosti. Za prvi korak do savršenog automobila, iz perspektive vozača, podešavanje trokrakog upravljača po dubini trebalo bi biti malo raskošnije, isključivo zbog dugonogih vozača ili vozačica. Kad smo već kod upravljača, mislimo da bi povratna informacija pod prstima bila još preciznija kada bi asistencija električnog servo-ojačivača bila malo diskretnija u situacijama bržeg prolaska kroz zahtjevnije zavoje. Bio bi to Mazdin drugi korak do savršenog.

Približno uporediva konkurencija za Mazdu 6 CD175 Revolution Top:

Audi A4 2.0 TDI Multitronic (177 KS) – 95.131 KM Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFFICIENCY Avantgarde (170 KS) - 90.828 KM BMW 320d Black&White Edition (184 KS) – 88.442 KM Volkswagen Passat 2.0 TDI SCR BlueMotion DSG6 Highline (190 KS) - 85.580 KM Opel Insignia 2,0 CDTI Ecotec Cosmo AT6 (163 KS) - 76.921 KM Peugeot 508 GT 2,0 Blue HDi BVA6 (180 KS) - 72.679 KM Toyota Avensis 2,2 D-CAT Executive (177 KS) - 64.145 KM Renault Laguna Bose Edition 2.0 dCi 175 BVA (175 KS) – 54.565 KM

(Cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)

Ono što se uz ovaj redizajn ne vidi, ali se osjeća, je dorađen ovjes koji bezrezervno pokazuje da je u ljubavi sa zavojima, baš kao što su to bili i ovjesi u prethodne dvije generacije Mazde 6. Auto "leži" veoma dobro. U zavojima nema naglašenog lateralnog naginjanja, niti naznake da je u nosu automobila teži dizelski motor. Na suhom asfaltu provlačili smo se bez asistiranja ESP-a i tamo gdje to nismo očekivali. Na mokrom asfaltu nije išlo tako glatko s prenosom snage na podlogu, ali smo svu krivnju prebacili na račun guma.

Vanjski redizajn karoserije Mazde 6 uključuje minimalne kozmetičke korekcije na prednjem odbojniku i masci hladnjaka. Uz bogatije pakete opreme stiže nova grafika u kućištima prednjih LED svjetala i drugačiji promjer prednjih LED svjetala za maglu. Također je osvježena ponuda boja i felgi. Iako se o ukusima ne raspravlja, čini se da na ovom automobilu nema nijedan detalj koji je trebao biti drugačiji, bez obzira na perspektivu iz koje se posmatra. Japancima ne treba zamjeriti što su, crtajući novu "Šesticu", možda malo virili u tuđa dvorišta. Danas to ionako rade svi, barem kada se kreiraju konfekcijski automobili. I prethodnu Mazdu 6 smatrali smo jednim od najljepših automobila u klasi, a nova je samo nastavila tamo gdje je prethodna stala. To što nas podsjeća na neke uspješne skandinavske i britanske kreacije, ne treba smetati. Ne vjerujemo da postoji iko kome se ne bi sviđalo kada bi mu sva okolina stalno govorila da liči na Georga Clooneyja ili Monicu Bellucci. "Tačku na i“ savršenim proporcijama stavljaju 19-inčne tamne felge kojima su uspješno popunjene pozamašne praznine ispod blatobrana.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Uz najbolji paket opreme stiže i (naj)snažniji dizelski četverocilindarski viševentilski motor koji iz 2,2-litra radne zapremine nudi 175 KS pri 4.500 obr/min. Vrijednost najvećeg obrtnog momenta iznosi 420 Nm i na raspolaganju je pri 2.000 obr/min. Kako spomenuti brojevi djeluju u praksi? Veoma dobro. Zapravo onako kako djeluju u slično motorizovanim (i teškim) automobilima ove kategorije. Ukupne performanse neznatno zaostaju u odnosu na opciju sa ručnim mjenjačem, ali zaostatak se lako može opravdati udobnošću koju nudi 6-stepeni automatski mjenjač kojim se, ako baš želite, može upravljati i ručno, preko ručice ili papučica ispod upravljača. Ovom mjenjaču ne pomažu dva kvačila, ali je i dalje prilično brz u izmjeni stepeni prenosa, što se najbolje osjeti pod desnim stopalom.

Ne znamo hoće li se to u budućnosti mijenjati, inicijative postoje, ali svima je jasno da su sadašnji deklarativni podaci proizvođača o potrošnji goriva njihovih automobila u praksi teško ostvarivi. Samim tim nismo iznenađeni odstupanjima od obećanog ni u slučaju ovog automobila. Naša izmjerena prosječna potrošnja iznosila je 6,8 litara. Četvrtinu od ukupne pređene kilometraže proveli smo u gradu (s aktiviranim sistemom start/stop), četvrtinu na autocesti i dvije četvrtine na magistralnim cestama. Mazda je trošila više od obećanog, ali ako se osvrnemo na potencijal automobila i živahan ritam koji smo mu nametali, smatramo da je prosječna potrošnja u ovom slučaju ipak veoma povoljna. Bez gradskih uslova i autoceste, sa brzinom koja ne prelazi 90 km/h, potrošnja se može svesti ispod 5 litara nakon 100 pređenih kilometara. Dio zasluge svakako pripada i Mazdinoj SkyActiv tehnologiji koja u slobodnom prevodu predstavlja niz tehničkih rješenja kojima su inžinjeri nastojali dobiti što bolje performanse, uz što manju potrošnju goriva i emisiju štetnih izduvnih gasova. U slučaju Mazde 6 mnogo toga im je pošlo za rukom, zaključno sa dodatnim smanjenjem mase automobila, što znači da složenica SkyActiv nije samo zgodan reklamni mamac.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Najteži dio ove priče ostavili smo za kraj. Je li ova Mazda (pre)skupa? Upoređujući je sa slično opremljenom i motorizovanom konkurencijom, uz epitete koji godinama prate Mazdine automobile, apsolutno nije. Nažalost, pri tome prvenstveno mislimo na potencijalne kupce koji žive u razvijenim evropskim državama, jer su većini bosanskohercegovačkog stanovništva (pre)skupi i mnogo jeftiniji novi automobili, što je najbolje pokazao izvještaj o katastrofalnim prodajnim rezultatima novih automobila u Bosni i Hercegovini u prošloj godini. Sve su prilike da bolje neće biti ni ove godine, a tu je na kraju i poražavajuća statistika o prosječnoj starosti automobila (17 godina) u ovoj nesretnoj evropskoj zemlji ogromnih prirodnih resursa koja je, eto, nekako u vječnoj tranziciji. Zašto je u Bosni i Hercegovini mnogo starih, ekološki neprihvatljivih i nesigurnih olupina, trebali bi nam odgovoriti vlastodršci koji nas godinama vode, ali nikako da nas dovedu do davno obećane zelene grane. Sve to, definitivno, nije problem vrijednih Japanaca čija je lijepa i pametna Mazda 6, zajedno sa novim Lexusom IS, najbolje što japanski proizvođači automobila trenutno nude u srednjoj klasi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda 6 CD175 Revolution Top Cijena osnovnog modela: 47.700 KM Cijena testnog modela: 76.300 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 86 x 94,3 mm. Radna zapremina 2.191 ccm. Maksimalna snaga 129 kW - 175 KS pri 4.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 2.000 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 8,4 s. Maksimalna brzina - 216 km/h. Potrošnja na testu - 6,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km.

Prenos snage: Motor pogoni prednje točkove. 6-stepeni automatski mjenjač sa mogućnošću ručne izmjene stepeni prenosa. Naplaci 7,5J x 19 inča. Gume 225/45 R19 (Bridgestone Turanza T001).

Dimenzije: Dužina - 4.870 mm. Širina - 1.840 mm. Visina - 1.450 mm. Međuosovinski razmak - 2.830 mm. Prtljažnik - od 489 litara. Rezervoar za gorivo - 62 litra. Masa praznog automobila - 1.495 kg.

Serijska oprema paketa Revolution Top: INFO-sistem (putni kompjuter), elektro-podizači stakala naprijed i straga, centralno daljinsko zaključavanje, elektro-podesivi, grijani i sklopivi retrovizori, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga), taster za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), BOSE Premium® audiosistem sa 8 zvučnika (CD/MP3/WMA, AM/FM, AUX, USB), prijemnik digitalnog audiosignala (DAB), dvozonski automatski klima-uređaj, Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, 7-inčni display u boji osjetljiv na dodir, HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama od 4 do 30 km/h, multifunkcionalni tasteri na obruču upravljača, senzori za automatsko uključenje/isključenje svjetala i senzor za kišu (samoregulacija rada brisača), kožom obloženi obruč upravljača i ručice mjenjača, zatamnjena stakla straga, 19-inčne aluminijske felge (225/45 R19 92W), kontrola pritiska u gumama, LED glavna svjetla, LED svjetla za maglu, LED kombinacija svjetala straga, napredni sistem osvjetljavanja puta sa varijabilnom distribucijom intenziteta i prostiranja svjetlosnog snopa (AHBC), napredni sistem održavanja pravca kretanja vozila unutar saobraćajne trake (LKA) iznad 65 km/h, senzori za parkiranje naprijed i straga, stražnja kamera, napredni sistem kontrole pokreta/kretanja vozila/ bicikla/ pješaka izvan vidnog područja – bočno i straga (RVM), Rear Smart City Brake Support (Rear SCBS) – sistem samokočenja prilikom vožnje unazad, sistem za kontrolu načina vožnje i upozorenje vozača, Smart Keyless Entry – beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila, sjedišta obložena kožom (crna boja), grijanje sjedišta vozača i suvozača, grijanje stražnjih sjedišta, elektro-podešavanje sjedišta vozača i suvozača (vozačevo sjedište sa memorijom), Mazda radarski aktivni tempomat (SBS/ MRCC) – održavanje brzine vožnje i rastojanja sa automatskim kočenjem, poluge za izmjenu brzina na obruču upravljača, protuprovalni alarm...

Dodatna oprema na testnom automobilu: navigacijski uređaj, metalik boja karoserije.