U Opelu su nedavno izjavili da su novu Astru, koja će publici premijerno biti predstavljena na jesenjem Sajmu automobila u Frankfurtu, počeli razvijati s praznog bijelog lista papira. Istovremeno, u odjelu za planiranje produkcije donesena je odluka da se u slučaju petog izdanja Corse koristi nešto drugačiji pristup.
Ne znamo da li je prilikom donošenja konačne odluke bilo preglasavanja, ali smatramo da je u Opelu napravljen ispravan potez. Zašto u varljivim finansijskim vremenima razvijati potpuno novi model na novoj platformi, ako na postojećem ima sasvim dovoljno potencijala za temeljito dorađivanje. Operacija košta mnogo manje novca, a kupac nakon svega dobije automobil koji je mnogo više od uobičajenog redizajna uz koji se obično vežu drugačije grafike u istim kućištima svjetala, poneka nova lajsna, felga, tkanina na sjedištima…
Recept doduše nije nov, jer su nešto slično svojevremeno uradile i neke druge automobilske kompanije, kada je došlo vrijeme za temeljito redizajniranje postojećih modela koji su, nakon svega, još dugo prilično uspješno pronalazili svoje kupce.
Sviđa nam se: ponuda prostora, udobnost, kvalitet izrade i materijala, ovjes, performanse motora, mala potrošnja goriva...
Pažljiviji posmatrač lako će vidjeti da je nova Corsa zasnovana na prethodnoj generaciji s kojom dijeli krov, nosače krova i sva stakla. Uz jednake mjere, to je sve što je u ovom slučaju ostalo nepromijenjeno. Gledajući od vjetrobranskih i bočnih stakala prema dole, Corsa izgleda znatno zanosnije, jer je dobila nova vrata, blatobrane, poklopac motora i prtljažnika, odbojnike, masku hladnjaka, kućišta prednjih i zadnjih svjetala… Klasičan primjer vrhunske automobilske estetske hirurgije iza koje, u ovom slučaju, stoji britanski dizajner Mark Adams.
I dok većina prednji dio automobila, koji donekle podsjeća na “nos” Adama, smatra besprijekornim, mišljenja o redizajnu zadnjeg dijela ipak nisu jedinstvena. Corsa tu možda pomalo i zaostaje za pojedinim aktuelnim klasnim konkurentima, ali je u svakom slučaju sada ljepša od svoje prethodnice. Kako god, uz adekvatnu boju, posmatrano izvana, Corsa nema mnogo razloga za brigu.
Ne sviđa nam se: hod i zvuk ručice mjenjača...
Što se tiče unutrašnjosti, čini se da ovaj automobil sa svojim prethodnikom dijeli samo izgled ručice mjenjača. Promijenjeno je faktički sve. Smještaj povelikog 7-inčnog displeja na novoj centralnoj konzoli, preko kojeg se upravlja multimedijalnim sistemom IntelliLink, potisnuo je komande klima-uređaja prenisko, što baš i nije u duhu ergonomije, ali to je cijena koja se u ovom slučaju morala platiti, jer su “televizori” u svim automobilskim klasama definitivno “in”. I to je, čini se, jedina primjedba vezana za obnovljenu unutrašnjost Corse.
Sviđa nam se kvalitet materijala i kombinacija crne i tamnosive boje koja dominira u natprosječno prostranoj putničkoj kabini u kojoj iza vozača (195 cm) bez ikakve tjeskobe sjedi putnik (195 cm). U Opelu su rješenje pronašli pametnim istanjivanjem zadnjeg dijela naslona prednjih sjedišta i konačan rezultat je odličan. S obzirom na klasu kojoj Corsa pripada, treći putnik nazad uvijek je “ako baš mora”, pa je onda jasno da je ovo optimalan automobil za (među)gradski prevoz četiri odrasle osobe. Pored odlične ponude prostora za putnike, iza njihovih leđa tu je i dalje solidan prtljažnik.
- Citroen C3 Exclusive PureTech 110 S&S (110 KS) - 31.855 KM
- Peugeot 208 Allure 1.2 Vti PureTech (82 KS) - 27.658 KM
- Renault Clio Dynamique Energy TCe 90 Stop&Start (90 KS) - 25.537 KM
- SEAT Ibiza Style 1.0 TSI S&S (95 KS) - 27.046 KM
- Mazda 2 G115 Revolution Top (115 KS) - 41.200 KM
- Škoda Fabia 1.2 TSI Style (110 KS) - 31.161 KM
- Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline (110 KS) – 32.063 KM
- Toyota Yaris 1.33 VVT-i Sport+ (99 KS) – 28.417 KM
- Hyundai i20 1.4 MPI Modern (100 KS) – 27.490 KM
(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)
Novost u ponudi benzinskih motora za Corsu je odličan trocilindarski benzinski motor koji iz litra radne zapremine, uz asistiranje turbo-punjača, u snažnijoj varijanti nudi čak 115 konjskih snaga, što je prosjek koji se godinama nudi uz 1,6-litarske atmosferske četverocilindarske benzinske motore. Da, upravo mislimo na one motore u konfekcijskim automobilima koje za kakav-takav obrtni moment treba ozbiljno “znojiti”. S novim malim turbo-benzincem Opel baca rukavicu prema Fordovoj sličnoj motornoj opciji (EcoBoost) usput dokazujući da, uz turbo-punjač, trend smanjenja radne zapremine (a i broja cilindara) ne treba doživljavati kao gubitak.
Pored solidne snage i najvećeg obrtnog momenta koji nudi na dizelski niskim obrtajima radilice, aluminijski motor(čić) može se pohvaliti apsolutnim nedostatkom karakteristične vibracije koja je dugo bila sastavni dio trocilindarskih opcija. Nestankom vibracije skoro da je nestao i poznati “plemeniti” zvuk koji će se diskretno čuti u odlično izolovanoj putničkoj kabini samo kada je motor daleko od dostizanja radne temperature, ili u radnom režimu ispod same “crvene zone”. I eto novih razloga zbog kojih se ne treba mrštiti kada se, u kontekstu modernih automobilskih motora, spomene udomaćena engleska riječ “downsizing”.
Nismo u prosjeku, doduše, trošili onoliko koliko su obećali u Opelu, ali je za sve ono što u gradu, na otvorenim cestama i autocesti nudi ovaj motor, nešto više od 5 litara izvanredan rezultat. Može li manje? Može: neopterećen automobil, prazna ravna otvorena cesta i brzina koja ne prelazi 80 km/h. Bilo bi idealno da jeste, ali hod ručice 6-stepenog ručnog mjenjača ipak nije na nivou motora, jer nije od najtiših, najkraćih i najpreciznijih.
Ono što se ne vidi, ali se itekako osjeti, je proširen trag točkova i sniženo težište automobila, što je uz opcioni dodatno snižen ovjes ovu Corsu učinilo mnogo zabavnijom i kooperativnijom u odnosu na prethodnu. Bez pretjeranog lateralnog naginjanja, uz lagan motor nismo ni očekivali podupravljanje kroz zahtjevnije zavoje, ali smo očekivali da će čvršće podešen ovjes donekle narušiti ukupnu udobnost. Ništa od toga. Corsa se sa strašnim gradskim neravninama nosi mnogo bolje i primjerenije čak i od mnogo većih (skupljih) automobila, besprijekorno tiho i graciozno. Vratimo se zavojima. Za čistu peticu, auto koji se zove Corsa (trka) trebao bi imati malčice precizniji upravljač i (opciona) prednja sjedišta koja osiguravaju mnogo bolji bočni oslonac. Ali dobro, sve to nekako više priliči uz Corsu koju potpisuje Opelov sportski odjel OPC (Opel Performance Center).
Mnogo ugrađene opcione opreme i turbo motor poprilično su se odrazili na cijenu testnog automobila, što na prvi pogled ne ide u prilog Opelu. Raspoloženje donekle popravlja aktuelni akcijski popust, ali i pogled na pojedine cijene slično opremljene konkurencije.
Što se tiče nas, kada bismo kupovali ovaj automobil, bez problema bismo se odrekli nekih stvari s liste doplata, ali se nikako ne bismo odrekli usluga koje nudi snažan, uglađen i štedljivi turbo-benzinac koji je dokazao da veće nije uvijek i bolje.
Ovakva kakva je sada, Corsa stratezima, dizajnerima i inžinjerima Opela nudi mnogo vremena za planiranje i razvijanje neke naredne istoimene generacije, koje bi započelo običnim bijelim listom papira.
Motor: trocilindarski, četverotaktni, benzinski, smješten naprijed poprečno, direktno ubrizgavanje goriva, turbo-punjač. Radna zapremina 999 ccm. Najveća snaga 85 kW - 115 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 170 Nm od 1.800 do 4.500 obr/min.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 10,3 s. Maksimalna brzina - 195 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu - 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovano 5,0 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 117 g/km. EURO 6.
Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove preko 6-stepenog ručnog mjenjača. Dimenzija felgi - 6,5J x 16 inča. Dimenzija guma - 195/55 R16 (Continental EcoContact 5).
Šasija: Prednji ovjes – MacPherson, stabilizator. Zadnji ovjes – torziona osovina. Električni servo-upravljač. Disk kočnice na obje osovine.
Dimenzije: Dužina - 4.021 mm. Širina - 1.746 mm. Visina - 1.481 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.510 mm. Prtljažnik - od 285 do 1120 litara. Rezervoar za gorivo - 45 litara. Masa praznog automobila - 1.163 kg.
Serijska oprema paketa Enjoy: klima-uređaj, CD radio MP3 sa 4 zvučnika, 12V utičnica, centralno daljinsko zaključavanje, električni podizači prednjih prozora, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, zračne zavjese, mogućnost isključivanja suvozačkog zračnog jastuka, preklopiv naslon zadnje klupe u omjeru 40/60, ABS, ESP, električni servo-upravljač podesiv po visini i dubini sa “city mode” opcijom, sjedište vozača podesivo u 4 smjera, suvozačko sjedište podesivo po visini, Comfort prednja sjedišta, putni kompjuter, indikator za optimalnu promjenu stepena prenosa, start/stop sistem, vanjske ručice u boji karoserije, crni okviri vrata, pomoć pri polasku na uzbrdici, sistem za praćenje pritiska u gumama, 15-inčne čelične felge...
Opciona oprema (Plus): spušten sportski ovjes – 196 KM, paket Enjoy Premium (6 zvučnika, alarmni uređaj, zaštita od krađe i poruka o pokušaju na IPC-u, automatski klima-uređaj, tempomat, radio R15 BT USB, kontrole audiouređaja na upravljaču, kratka krovna antena, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, halogena prednja svjetla sa LED dnevnim svjetlima, prednja svjetla za maglu s crnim obrubom, dodatno zatamnjena zadnja stakla, kožom obložen trokraki upravljač, prednji i zadnji parkirni senzori, stropna svjetiljka sa svjetlima za čitanje i mikrofonom radi handsfree upotrebe mobitela, zadnje svjetlo za čitanje – 3.129 KM), lokalni zimski paket (grijanje prednjih sjedišta, grijanje upravljača, grijanje prednjeg vjetrobranskog stakla – 684 KM), poboljšan prikaz na instrumentnoj ploči – 78 KM, 16-inčne aluminijske felge – 489 KM.
Garancije: 24 mjeseca bez ograničenja pređenih kilometara.