Audi Q5 jedan je od najpopularnijih modela marke s četiri prstena, a u atraktivnoj Sportback formi donosi i dašak prestiža. Provjerili smo da li je na zalasku karijere ova generacija i dalje na nivou zadatka, ali i podsjetili se zašto volimo kombinaciju sposobnog quattro pogona s moćnim dizelašem.
Iako je ova generacija na zalasku kupci Q5 pokazali su da u ovom SUV-u ipak vole dizelsku snagu, pa uprkos e-tron električnim modelima i budući Q5 će još neko vrijeme imati ovaj odlični motor. Tako je naredna generacija Q5-ice u završnoj pripremi, te je izvjesno da će nuditi blage hibride i elektrifikaciju, ali u osnovi njenog pogona ostaće dva odlična i snažna motora. Ostaju, dakle, poznati i snažni EA888 turbobeninac zapremine 2 litra, i upravo ovaj, također dvolitarski, turbodizelaš. U pravoj ofanzivi električnih modela ova vijest nam se čini kao pravo osvježenje, a svakako je pohvalno da ostaje mogućnost izbora pogona iz oba svijeta.
Među premium SUV modelima Audi Q5 je postavio standarde još u svojoj prvoj generaciji, te do danas se njegova popularnost ne smanjuje. Ipak, tempo razvoja i ponude u ovako kompetitivnom segmentu je zaista nemilosrdan, a dok stignu novi Q5 i električni Q6 e-tron aktuelni model mora na sve moguće načine ostati privlačan i aktuelan.
Ono što je jasno i na prvi pogled, pogotovo u slučaju Sportback verzije s zakošenim krovom, dizajnerski je aktuelni Q5 itekako svjež i aktuelan. Pogotovo uz atraktivne S-line dodatke i velike 21-inčne Audi Sport točkove. Na prvi pogled lako bi ga bilo zamijeniti i s nekim RS modelom, ali najbolje od svega Audi je ostao majstor zanata u dizajnu koji izgleda dobro sada i koji će još dugo ostati aktuelan i privlačan, čak i kada dođe novi model.
Za razliku od vrlo atraktivnog vanjskog izgleda, unutra je Q5 počeo pokazivati godine. Da odmah bude jasno, i dalje smo ljubitelji analognih komandi i protivimo se suvišnim ekranima osjetljivim na dodir. S te strane, ovaj Q5 je jedan od posljednjih Mohikanaca, i pravo je uživanje bilo je voziti ga i bez gledanja podešavati klima uređaj ili koristiti ostale komande. Ako ćemo ići u krajnost veliki "tablet" koji strši na sredini centralne konzole nije nam se posebno sviđao ni u A4 pa ni u Q5, ali svakako je ovo jedan od kokpita koji može poslužiti za uzor u smislu ergonomije, kvalitete i preglednosti. Naravno, trendovi su nešto drugo, pa će već u novom modelu dominirati ekrani osjetljivi na dodir integrisani u armaturnu ploču i haptički prekidači koji bi trebali simulirati fizičke prekidače.
Ono gdje Audi nikada ne fula je vozačka pozicija i samo sjedenje. Sjajna sportska sjedišta koja su dio S-Line paketa dostojna su i pravih sportskih modela, te odlično kombinuju ugodnost i držanje tijela u zavojima.
S druge strane, zakošenom linijom krova Q5 Sportback odlično krije svoje proporcije, pa ga je lako zamijeniti za manji Q3, dok u isto vrijeme unutra nudi idealnu mjeru prostora i ugodnosti za putnike. Očekivano, prostor za glave putnika nazad je nešto skromniji, ali frizuru će pokvariti samo oni nadprosječno visoki. Prtljažnik zapremine od 510 litara otkriva da je Q5 ipak veliki SUV, barem za standarde Evrope, te će definitivno biti dovoljan za sve porodične puteve.
Dizelski i električni moment u saradnji
Pod haubom testnog Q5 Sportbacka uzdužno je smješten ažurirani 2,0-litarski 40 TDI dizel, koji proizvodi 204 KS i čak 400 Nm obrtnog momenta. To je 14 KS više nego je imao u prethodnoj verziji, a to između ostalog može zahvaliti dodavanju novog 12-voltnog blago-hibridnog sistema, u kojem starter-generator na remenski pogon (BSG) isporučuje malu snagu i okretni moment koji pomaže pri kretanju i održavanju ujednačene brzine.
Naravno, blagi hibridni sistem više je tu da poveća efikasnost i smanji potrošnju, nego što je posvećen povećanju performansi. Tako BSG puni malu litijum-jonsku bateriju pri usporavanju, a onda se ta energija može koristiti za napajanje pomoćnih uređaja kao što su klima uređaj ili električni servo upravljač. Pored toga, zahvaljujući ovom sistemu start stop sistem ranije gasi TDI motor i tako štedi gorivo, dok ujedno pokretanje čini uglađenim i gotovo neprimjetnim.
U praksi taj sistem radi neprimjetno i u suštini imate iskustvo vožnje jakog dizelaša koji ima još bolji odziv na gas, kao i obrtni moment koji se doslovno poigrava s 1,8 tona teškim automobilom. I same performanse su na granici pravih sportskih automobila, pa će ovakav Q5 do 100 km/h ubrzati debelo ispod 8 sekundi, a najbolje od svega što su ta ubrzanja sigurna i uvjerljiva na svakoj podlozi zahvaljujući odličnom quattro pogonu na sve točkove. Najbolji dio je svakako da sjajne performanse neće biti žestoko naplaćene na benzinskoj pumpi, pa smo test Q5 Sportbacka završili s prosjekom potrošnje od 6,9 l/100 km što j prilično impresivno za ovako težak i snažan auto s pogonom na sve točkove.
Ovako svestran paket i automobil koji uspijeva u jednom objedniti privlačan stil i dizajn, kvalitetnu unutrašnjost, vrlo bogatu opremu i odlične performanse očekivano ima i svoju cijenu. Uz opravdani premium status i uz val poskupljenja koji još uvijek ne jenjava u konfiguratoru na audi.ba i dalje se lako zaigrati. Opcije za Q5 su brojne, pa samo Audi Sport točkovi prečnika 21 inča koštaju 6.600 KM, a na kraju kada sklopite Q5 Sportback kao ovaj testni cijena će stati na 161 hiljadi konvertibilnih maraka. S druge strane, tako je i s njegovom konkurencijom, a kupaca ovih SUV-ova očito ne nedostaje, pa je možda i najbolje da se suzdržimo komentara o cijeni.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Q5 Sportback 40 TDI quattro S tronic S line+
-
Cijena osnovnog modela: 104.324 KM
-
Cijena testnog modela: 161.683 KM
-
Motor: smješten naprijed uzdužno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Dodatno integrisan električni motor. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 204 KS pri 3.800 do 4.200 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.250 obr/min.
-
Prijenos snage: Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (S-Tronic). Felge prečnika 21 inča, gume 255/40 R21.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,6 s. Maksimalna brzina - 222 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva WLTP: od 6.2 - 6.9 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 65 l. Prosječna emisija CO2 - WLTP - 163-180 g/km. Euro 6d-ISC-FCM.
-
Dimenzije: Dužina – 4.689 mm. Širina - 1.893 mm. Visina - 1.660 mm. Međuosovinski razmak - 2.819 mm. Zapremina prtljažnika - od 510 do 1.480 litara. Masa praznog vozila – 1.825 kg.
-
Serijska oprema: Q5 Sportback 40 TDI quattro S tronic S line+
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Adaptivni zračni ovjes, kuka za vuču prikolice, sportski kožni multifunkcionalni upravljač 3 kraka sa ravnom donjom stranom, stakleni panorama krovni otvor, zadnja sjedala preklopiva sa središnjim naslonom za ruke sa mogućnošću pomijeranja, krovni nosači uzduzni crne boje, manuelna zaštita za sunce, zadnji prozori, Black Appearance paket High gloss, unutarnje ukrasne lajsne Alu Matt brušeni, kućišta vanjskih retrovizora Black, USB portovi (2x) za punjenje nazad, Audi Sport Alu naplatci 5 duplih krakova Module style Matte Struct. Gray inserts - 8.5Jx21 sa gumama 255/40 R21, presvlake sjedala u kombinaciji Sequence tkanina/koza S line, City asistent sistem sa asistentom za parkiranje, Elektro podesavanje prednjih sjedala ukljucujuci memoriju za sjedalo vozaca i lumbalnu podrsku za prednja sjedala podesivu u 4 smjera, Matrix LED prednja svjetla i LED straznja svjetla, privacy stakla zatamnjena straznja bocna i straznje vjetrobransko staklo, ambijentalno LED osvjetljenje u unutrasnjosti multicolor, Audi Hold assist, S line sportski paket koji sadrzi: GT6, Q1D, VF1, VT5 i 6NQ.
-
Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.