U Cupri su istovremeno mislili drugačije, jer su nedugo nakon toga ipak odlučili da zavodljivi Formentor dobije i još snažniju verziju VZ5 s kojom je stigla neznatno prigušena verzija čuvenog 2,5-litarskog 5-cilindarskog turbobenzinca (390 KS) koji pokreće Audijev model RS3. Vrijedi spomenuti da i dalje prostran i praktičan Formentor VZ5, što se primarno i očekuje od crossovera iz popularnog C segmenta, iz mjesta do „stotke“ stiže za samo 4,2 sekunde.
Nakon Formentora u kombinaciji s provjerenim i štedljivim dvolitarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom (150 KS) s kojim smo se družili proljetos, na treći „sastanak“ stigla je najslabija turbobenzinska verzija koju pokreće Volkswagenov poznati 1,5-litarski četverocilindarski motor sa 150 konjskih snaga, kombinovana s opcionim automatskim mjenjačem, ali bez adaptivnog pogona preko obje osovine koji se ne može dobiti uz osnovni turbobenzinac.
Iako se, nakon podsjećanja na specifikacije motora u VZ verzijama, može učiniti da Formentor s osnovnim turbobenzinskim motorom nije dostojan Cupra porodice, stvari su u praksi više nego povoljne, barem u bosanskohercegovačkom okruženju gdje su i ceste i saobraćaj daleko od optimalnog za "high performance" priče.
S odabirom radnog programa Sport uz koji 7-stepeni DSG mjenjač iz nižeg u viši stepen prijenosa ide tek kad se motor ozbiljno "zavrti", 150 uglađenih "konja" i pratećih 250 Nm najvećeg obrtnog momenta bit će sasvim dovoljno za situacije u kojima je najvažnije međuubrzanje od 60 do 90 km/h. Odlučite li se za ležeran pristup u radnom programu Eco, motor će uz blagohibridnu "coasting" funkciju na otvorenoj cesti pri brzinama do 90 km/h trošiti nešto više od pet litara za 100 kilometara. Nema rasipanja ni na autocesti, jer se pri brzinama koje ne podliježu kaznama zadovoljava s manje od osam litara.
Bez razmišljanja o štednji goriva, dobrom osjećaju u dinamičnom ritmu doprinos daje i neovisan ovjes koji je, po svemu sudeći, izvorno podešen da se uspješno nosi s mnogo više snage, pa "Španac" kroz različite zavoje (i uz deaktiviran višestepeni ESP) ide k'o po šinama. Apsolutno bez podupravljanja, čemu pored ovjesa, dobro odmjerene "obuće" i elektronske ograničene blokade diferencijala doprinosi i lagan "nos". Posljednji član uigrane ekipe su kočnice koje su na kraju pokazale da se bez problema mogu nositi i s mnogo snažnijim motorima.
Utješno za sve koji ne mogu dobaciti do VZ verzija je što pogled izvana ne otkriva da Formentor pokreće osnovni turbobenzinac, a među detaljima na optički vitkoj i atraktivnoj karoseriji s naglašeno dugim poklopcem motora izdvajamo sjajnosive obloge blatobrana, pragova i dijelova odbojnika. Dokaz da spomenuti dijelovi ne moraju biti poslovično crni ili u boji karoserije, kakvi su na većini aktuelnih crossovera. Tu su i dvobojne 19-inčne felge koje bi zajedno s gumama na kraju izgledale još bolje kada bi ispod raskošnih lukova blatobrana bilo malo manje praznine. Na samoj karoseriji, definitivno, ne bismo ništa mijenjali.
Iza velikih vrata krije se prostrana kabina u tamnim tonovima obložena prilično kvalitetnim materijalima u kojoj sportskoj atmosferi doprinosi i crna obloga krova, što nam se svidjelo onoliko koliko nam se nije svidjela tvrda plastika na pojedinim mjestima koja kvari ukupan dojam i u lijevim zavojima zna biti nezgodna prema desnom koljenu osobe iza kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača.
Cupra filozofiji doprinosi i kontrastni konac za prošivanje na mnogobrojnim površinama, pregledna adaptivna instrumentna tabla s nama najljepšom opcijom analognog izgleda brzinomjera i obrtomjera, ali i činjenica da zaista nema mnogo crossovera u kojima se na ugodnim i dovoljno profilisanim prednjim sjedištima može sjediti veoma nisko, što će izuzetno prijati natprosječno visokim osobama za koje smo, zbog padajuće linije krova, pomislili da na zadnjim sjedištima neće imati dovoljno prostora za glavu. Kad smo probali, shvatili smo da griješimo. U ovom crossoveru nikome neće biti tijesno.
U priči o osnovnom Formentoru riječ 'osnovnom' svakako treba uzeti s rezervom, jer "južnjački šarm" sa sobom donosi bogatu standardnu opremu, mnogo sistema za asistenciju/sigurnost, kvalitetan multimedijalni sistem kojim se upravlja preko 10-inčnog displeja visoke rezolucije, trozonski automatski klima-uređaj, kožu na sjedištima, nekoliko radnih programa koji regulišu rad motora, mjenjača i upravljačkog sistema, LED svjetla...
Jedno je sigurno: Zbog čvrsto podešenog ovjesa koji se u kombinaciji s opcionim 19-inčnim točkovima ne može adekvatno izboriti s različitim neravnim podlogama (a takvih je najviše), što će nažalost najbolje osjetiti putnici u kabini, Formentor koji bi završio u našoj garaži možda i ne bi imao izvrsna opciona adaptivna matrix LED svjetla, ali bi sasvim sigurno bio opremljen s opcionim adaptivnim ovjesom (DCC), što bi ga onda učinilo savršenim partnerom za sve (ne)prilike.
Nismo, niti ćemo u dogledno vrijeme biti među pristalicama podignutih automobila koji nisu namijenjeni za upotrebu na neasfaltiranim podlogama, ali smo Formentor na kraju dodali malom probranom društvu crossovera iz iste kategorije koji se možda čine boljom/praktičnijom solucijom u odnosu na njihove standardne izvedenice (Leon, u ovom slučaju) čija je podnica bliža tlu. Na vama je da procijenite je li Cuprin zavodnik i cijenom konkurentan u odnosu na mnogobrojnu konkurenciju koja je iz dana u dan sve veća.
- Osnovni podaci o testnom automobilu: Cupra Formentor 1.5 TSI DSG
- Cijena osnovnog modela: 60.654 KM
-
Cijena testnog modela s opcijama: 65.961 KM
-
Motor: Četverocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.498 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.500 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 19-inčne aluminijske felge, gume 245/40 R19 94W (Bridgestone Turanza T005).
-
Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink, spiralne opruge. Električni servo-upravljač.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,9 s. Maksimalna brzina – 203 km/h. Potrošnja na testu – od 5,3 do 7,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima prema WLTP – 6,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Prosječna emisija CO² prema WLTP – 150 g/km. Euro 6d.
-
Dimenzije: Dužina – 4.450 mm. Širina – 1.839 mm. Visina – 1.528 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Prtljažnik – 450 litara. Masa praznog vozila – 1.388 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.980 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Cupra Formentor 1.5 TSI DSG
-
Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket pogodnosti 10": Zimski paket, elektropokretana crna sjedišta, Park Assist, Navigacijski sistem + 10" Connectivity Box, crni krov interijera, zadnja kamera, višebojno ambijentalno LED osvjetljenje, CUPRA Full link wireless, 19-inčne aluminijske felge Exclusive s gumama 245/40 R19, kartografija Evrope sa update-om, CUPRA CONNECT generacija 3 za Navi - Safety, service, remote access i online infotainment, CUPRA CONNECT generacija 3 - Media & Internet, grijanje prednjih sjedišta.
-
Garancija: Pet godina ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina na karoseriju.