Auto testovi
37

Testirali smo Hyundai Bayon: Izbora ne smije nedostajati

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Hyundai je zaista ozbiljno shvatio utakmicu u segmentu megapopularnih kompaktnih crossovera. Tako je pored Kone sada ponudio i svoju drugu alternativu u ovom segmentu, ali za nešto drugačiji krug kupaca. Bayon stiže na bazi modela i20 i nudi više praktičnosti.

Na prvi pogled još jedan kompaktni crossover u ponudi, istih dimenzija kao Kona, nema pretjerano smisla, ali Hyundai pažljivo osluškuje tržište i njegove potrebe. Naime, u društvu gdje prodajne rekorde obaraju Renault Captur, Peugeot 2008, Volkswagen T-Roc, SEAT Arona i slični, Hyundai već s Konom pravi dobar posao i nalazi se unutar prvih 10, pa često i prvih 5 modela u ovom segmentu na tržištu EU. Ipak, prepoznali su činjenicu i prodajne analize koje tvrde da će u narednim godinama više od 50 posto prodanih automobila B segmenta biti upravo crossover i SUV modeli. Stoga, Bayon je stigao kao još jedna alternativa koja nudi nešto razumniji i praktičniji pristup od Kone, a što će u konačnici Hyundaiju dati značajan udio u ovom segmentu kroz dva modela.

Hyundai Bayon je od Kone suštinski drugačiji model i, za razliku od nje, direktno je zasnovan na kompaktnom modelu i20. To je, istina, gledajući karoseriju Bayona, vrlo teško zaključiti i definitivno spada u najoriginalnije predstavnike segmenta. Bayonov izgled najbolje su nam opisala djeca u prolazu. Nakon trećeg identičnog komentara: "Vidi ovaj svemirski auto!", shvatili smo da dječija iskrenost zaista najbolje opisuje Bayon. Obilje izlomljenih linija na karoseriji, dvodijelna svjetla i futuristički zadnji dio uz poneki SUV detalj učinili su da i pored zaista raznovrsnih modela u segmentu Bayon izgleda posebno i prepoznatljivo.

Unutra je druga priča i odmah je jasno da je ustvari ispod "kože" to Hyundai i20, jer ima potpuno isti kokpit i uređenje unutrašnjosti kao i kompakt. Ipak, teško je ostati nezatečen količinom opcija i opreme koju nudi Bayon, a koja se donedavno mogla naći samo u limuzinama i SUV-ovima više klase.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Tako su tu detalji poput moćnog Bose audiosistema, grijanja svih sjedišta i upravljača, multimedijalnog sistema koji će vam čak po želji stvoriti ambijent dana na plaži ili noći uz vatru u kaminu, sve do naprednih sistema za asistenciju vozaču i unapređenje aktivne sigurnosti. Ugođaj savremenog automobila upotpunjuju digitalni instrumenti s podesivim prikazom i veliki ekran infotainmenta te čeinjenica da ćete svoj smartphone zaista brzo i lako povezati i po želji projektovati sve opcije Apple CarPlay i Android Auto aplikacija. Ukratko, bez obzira na to što spada u B segment, po ponudi opreme i opcija, Bayon je itekako ozbiljan i potpun model.

Ponuda prostora i praktičnost su ono što razlikuje Bayon od Kone, pa iako ima isti međuosovinski razmak kao i i20, na kojem je zasnovan, Bayon zbog nešto duže i više karoserije nudi ugodan smještaj za putinike i naprijed i nazad. Dovoljno mjesta ima i u širini i u visinu, pa čak i za koljena putnika na zadnjim sjedištima, mada neki crossoveri ovog segmenta ipak nude koji centimetar više na zadnjoj "klupi". Također, sa 411 litara Bayon lako nadmašuje i kompakte C segmenta te će uz pravilne stranice i veliki otvor ovaj prtljažnik definitivno biti dovoljan i za porodična putovanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jedinu zamjerku unutrašnjem uređenju i ukupnom ugođaju možemo uputiti na izbor materijala, gdje kao i kod i20 preovladavaju obloge i umeci od grube plastike. Srećom, preciznost i kvalitet izrade su na nivou koji očekujemo od Hyundaija, pa neželjenih zvukova i "cvrčaka" nema ni na lošim cestama.

U vožnji nam je Bayon ponudio komfor kakav se očekuje od ovog formata crossovera. Dovoljno je mekan i ugodan, dok sa dinamičke strane mnogo toga ima zahvaliti maloj ukupnoj masi. Naime, vaga ispod Bayona pokazuje tek nešto više od tone i to se osjeti u vožnji, ali i potrošnji goriva. Uz osnovni i lagani 1,2-litarski benzinski motor Bayon se kroz zavoje vozi vrlo neutralno te je podupravljanje teško isprovocirati. Kao i većina crossovera ovog segmenta, tako i Bayon može sići s asfalta, ali daleko od toga da je spreman za terenske izazove. Tek nešto više prostora između tla i podnice dovoljno je da ne zapnete na neke manje prepreke, ali i dalje je riječ prije svega o urbanom automobilu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Neobičan spoj osnovnog motora i najbogatijeg paketa opreme rezultirao je potpunim komforom i mnoštvom savremene tehnologije, ali i cijenom koja je došla na prag od 40 hiljada maraka. To po "novo normalno" cijenama i nije pretjerano visoka cijena, ali definitivno bismo pri kupovinu posegnuli za 1,0 turbobenzinskim motorom od 120 KS, a rado se odrekli nekih elemenata luskuza i opreme. Naime, atmosferski 1,2-litarski benzinac od 84 KS i svega 118 Nm okretnog momenta bit će dovoljan za gradsku vožnju, ali kada u Bayon sjedne cijela porodica i krene na put, onda do izražaja vrlo brzo dođe nedostatak obrtnog momenta i činjenica da je maksimalna snaga u visokom radnom području. U praksi to znači skromne performanse i višu potrošnju goriva, tako da pozdravljamo mogućnost izbora ovakvog jeftinog i jednostavnog motora, ali svakako smo uvjereni da je moderni T-GDI motor prava mjera za ovako moderan crossover.

U svakom slučaju, prilično je izvjesno da je Hyundai napravio još jedan odličan potez i nećemo se čuditi da kroz godinu ili dvije upravo ovu marku vidimo u samom vrhu ovog vrlo konkurentnog i popularnog segmenta, kako kod nas tako i u ostatku Evrope.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba
  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Bayon 1.2 MPI Modern

  • Cijena osnovnog modela: 31.990 KM

  • Cijena testnog modela: 39.190 KM

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.197 ccm, višetačkovno indirektno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 61,8 kW – 84 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 118 Nm pri 4.200 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge 6,5J x 16, gume dimenzija 195/55 R16 (Hankook Kinergy Eco2).

  • Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - polukruta torziona osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 13,5 s. Maksimalna brzina - 165 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,8 l/100 km. Emisioni standard: Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina - 4.180 mm. Širina - 1.775 mm. Visina - 1.490 mm. Međuosovinski razmak - 2.580 mm. Zapremina prtljažnika 411 litara. Masa praznog automobila - 1.045 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 40 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila - Modern

  • Dodatna oprema: Mangroove Green boja karoserije - 700 KM

  • Garancije: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.