Infiniti je osnovan prije 28 godina po receptu po kojem je osnovan Hondin podbrend Acura, odnosno Toyotin Lexus. S novim imenom i pripadajućim logom stigli su luksuzniji i bolje opremljeni automobili s motorima i karoserijama koje su se trebale svidjeti isključivo sjevernoameričkim kupcima, jer su Infiniti, Acura i Lexus svoje modele u početku nudili samo u Sjevernoj Americi. Ostatak svijeta i dalje je kupovao Nissane, Honde i Toyote.
Stvari u svijetu automobilskog biznisa u međuvremenu su se promijenile pa Inifiniti svoje modele od 2008. godine nudi u nekoliko evropskih zemalja među kojima je odnedavno i Bosna i Hercegovina.
Pored modela koji se i dalje nude samo Amerikancima, Infiniti u ovom trenutku ima sasvim solidnu ponudu modela koji bi se trebali svidjeti i Evropljanima. Ako na trenutak zaboravimo činjenicu da se na Starom kontinentu ne stišava potražnja za crossover/SUV automobilima, a takve automobile ima i Infiniti, Q50 je model iz D segmenta od kojeg Nissanova luksuzna filijala očekuje dobre prodajne rezultate u Evropi.
Sviđa nam se: izgled karoserije, ponuda prostora, udobna sjedišta i oprema.
Iako više nije među najnovijim modelima spomenutog segmenta, s prošlogodišnjim poboljšanjima, skladnim proporcijama i jedinstvenim detaljima Q50 i dalje ima dovoljno privlačnosti kojom može animirati kupce koji zbog privatnih ili poslovnih potreba razmišljaju o kupovini automobila ove kategorije. Što se tiče nas, na skladnom trovolumenu najviše su nam se svidjeli prošireni prednji blatobrani čiji su lukovi veoma blizu visini dugog i profilisanog poklopca motora, što nas je podsjetilo na neke profinjene sportske limuzine koje dolaze iz Italije.
Uz činjenicu da je prednji kraj automobila znatno "dramatičniji" od zadnjeg, pored Mazde 6 i Lexusa IS200, Q50 trenutno spada među najljepše japanske automobile ove kategorije. Pečat na odlične proporcije stavljaju 18-inčne aluminijske felge kojima su optimalno popunjene praznine ispod blatobrana.
Unutra se odmah može vidjeti i osjetiti zašto je Infiniti luksuzni podbrend Nissana. Elementi u kabini, koji nisu presvučeni tamnom kožom, pod prstima odaju beskompromisan kvalitet, što bi trebalo osigurati višegodišnju eksploataciju bez prisustva dosadnih "cvrčaka". Kožom obložena sjedišta projektovana su da osiguraju udobnost, što se najbolje osjeti nakon višesatne vožnje, a za najveću ocjenu njihov bočni oslonac ipak bi morao biti nešto bolji. Vozač bi se, tu i tamo, mogao požaliti na neergonomičan smještaj pojedinih tastera u analogno-digitalnom okruženju, što je čest problem u većini današnjih natprosječno opremljenih automobila.
Ne sviđa nam se: upravljački sistem.
U ovom slučaju nema TFT instrumentne table koja se sve više nudi u automobilima D segmenta, ali su u Infinitiju uz konvencionalnu (preglednu) instrumentnu tablu ponudili čak dva vrlo pregledna odvojena displeja na centralnoj konzoli preko kojih se upravlja multimedijom, navigacionim sistemom i programima koji su zaduženi za rad motora, mjenjača, upravljačkog sistema... Za upotrebu nabrojanog ne treba mnogo privikavanja.
Smještaj pogonske osovine preko koje se snaga motora distribuira na zadnje točkove i ovdje je uzeo svoj danak pa putnik koji na zadnjoj klupi mora sjediti u sredini ima nešto manje prostora za smještaj nogu. Ostalim putnicima prostora neće nedostajati, a zadnji pogon "ukrao" je i nešto zapremine u prtljažnom prostoru.
Iako u poređenju s najnovijom konkurencijom Q50 spada u natprosječno teške automobile, ovjes je pokazao svoj multitalent, jer pored udobnosti i dalje nudi dovoljno čvrstoće koju traže krivudave ceste. Auto u zavojima "leži" dobro. Nema naglašenog lateralnog naginjanja, a nema ni posebnih naznaka da je u nosu automobila teži dizelski motor. Na suhom asfaltu provlačili smo se bez asistiranja "struje" i tamo gdje to nismo očekivali, usput razmišljajući o legendarnom Walteru Röhrlu koji je svojevremeno rekao: "Podupravljanje je kada vidite stablo u koje ćete udariti, a nadupravljanje kada čujete da ste ga udarili". Solidno izbalansiran Q50 ni na mokrom asfaltu nije imao posebnih problema s distribucijom snage na zadnju osovinu i prijanjanjem, niti je nadupravljao onoliko koliko bi trebalo da čujemo kako smo u nešto udarili. S neznatnim popuštanjem (isprovocirane) zadnje osovine koja bi krenula u širenje zavoja ovaj automobil iznova nas je podsjetio zašto volimo zadnji pogon.
Razlog više da žalimo što (opcioni) napredni upravljački sistem, kojim upravljaju senzori i elektromotori, nije na nivou ovjesa. Iako "steer by wire" u teoriji zvuči izvrsno, u praksi nas i nije posebno dojmio, jer je povratna informacija na upravljaču "Play Station" sintetička i neprecizna. Biranjem radnog programa "heavy" očekivali smo teži i direktniji upravljač koji će u življem ritmu kroz zavoje omogućiti preciznije upravljanje, ali takvo upravljanje nismo dobili ni tada. I onda smo se sjetili diskretnog tastera "Sport" u Clubmanu Cooper S iz 2008. godine, nakon čije aktivacije vozač u rukama ima "karting" precizan i direktan upravljač.
Infiniti za Q50 na svojim policama ima nekoliko izvrsnih benzinskih motora, ali dizelskih opcija nema, pa je takav motor "posuđen" iz Mercedesa, što spada u dio dogovora o saradnji između alijanse Renault-Nissan i njemačke automobilske kompanije. Iza oznake 2.2d krije se Mercedesov četverocilindarski turbodizelski motor (220 CDI) koji nudi 170 KS i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta. Kako spomenuti brojevi djeluju u praksi? Solidno. Zapravo onako kako djeluju u slično motorizovanim (i teškim) automobilima ove kategorije. Opuštenoj atmosferi doprinosi i 7-stepeni automatski mjenjač kojim se, ako baš želite, može upravljati i ručno. Mjenjač jeste besprijekorno uglađen, ali nije od najbržih. U kombinaciji s njim prosječna potrošnja goriva iznosila je 6,8 litara nakon 100 pređenih kilometara.
"Da li bi radije kupio Q50 ili Mazdu 6?", pita me prije neki dan poznanik koji preferira i kupuje automobile ove kategorije. "Hm. U ovoj kategoriji najradije bih Giuliu Veloce". "Hajde, uozbilji se!" "Dobro, dobro. Radije bih Q50. Isključivo zbog zadnjeg pogona, ali s dvolitarskim turbo benzinskim motorom i konvencionalnim upravljačkim sistemom". "Joj, ali ja ne volim zadnji pogon". "Mislim da je vrijeme da se riješiš predrasuda".
A vrijeme će, kao i uvijek do sada, pokazati koliko je Infiniti ovim automobilom pogodio ukus evropskih kupaca. Upoređujući ga sa slično opremljenom i motorizovanom konkurencijom, uz konkurentnu cijenu i epitete koji godinama prate japanske automobile, Q50 ima potrebne preduslove da nekim drugim proizvođačima ide na živce.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski. Radna zapremina 2.143 ccm. Maksimalna snaga 125 kW - 170 KS od 3.200 do 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 400 Nm od 1.600 do 2.800 obr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda – "common-rail".
Prijenos snage: Motor pogoni zadnje točkove. 7-stepeni automatski mjenjač s mogućnošću ručne izmjene stepeni prijenosa. Gume 225/50 RF18 95W (Bridgestone Potenza S001 RFT).
Šasija: Prednji ovjes - spiralne opruge s dvostrukim poprečnim ramenima, stabilizator. Zadnji ovjes - nezavisni, multi-link, DFP (Dual Flow Path) amortizeri, stabilizator. Kočnice - ventilirani diskovi promjera 320 mm naprijed i 308 mm nazad.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 8,7 s. Maksimalna brzina - 230 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 6,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 123 g/km. Euro 6b.
Dimenzije: Dužina - 4.790 mm. Širina - 1.820 mm. Visina - 1.445 mm. Međuosovinski razmak - 2.850 mm. Prtljažnik - od 450 litara. Rezervoar za gorivo - 74 litra. Masa praznog automobila - 1.800 kg.
Serijska oprema: kožom obložena sjedišta, grijana prednja sjedišta, progresivni servo-upravljač, aktivna kontrola putanje vozila, sistem za nadzor pritiska u gumama, pomoć pri polasku na uzbrdici, ABS, EBD, TCS, BA, VDC, zaštitni sistem s blokadom motora i alarmom, adaptivna LED prednja svjetla, LED zadnja svjetla, LED svjetla za maglu, senzor za svjetla, boja dodatno otporna na ogrebotine, 17-inčne aluminijske felge, električno pokretana prednja i zadnja stakla s UV zaštitom, ISOFIX, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, kožom obložena unutrašnjost, prednji naslon za ruke s pretincem, djeljiva zadnja klupa (60/40), otvor za skije, centralni naslon za ruke na zadnjim sjedištima s držačem čaša, kutija za prvu pomoć s trokutom, Comfort paket (senzor za kišu, prednji i zadnji parkirni senzori, dvozonski automatski klima-uređaj), start/stop sistem, kamera za pomoć prilikom vožnje unazad, "drive mode selector" – sistem za odabir načina vožnje, šest zračnih jastuka s programiranim načinom rada, tempomat, limitator brzine, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori s kućištima u boji karoserije i integrisanim LED pokazivačima pravca, Infiniti InTouchTM sistem upravljanja i podešavanja vozila, aktivna kontrola buke, dva odvojena displeja (7 i 8-inčni) osjetljiva na dodir, audiosistem sa šest zvučnika, USB/iPod konektor, bluetooth konekcija, 12-voltni konektor na centralnoj konzoli, kožom obložen multifunkcionalni upravljač podesiv po visini i dubini, "keyless" otključavanje...
Opciona oprema: 18-inčne aluminijske felge, Welcome paket (sistem pojedinačne kontrole pritiska u gumama, električno preklopivi vanjski retrovizori, ključ s memorijom, prilazno osvjetljenje vozila, električno podešavanje visine i dubine upravljača, električno podešavanje sjedišta s memorijom za sjedište vozača, audiosistem sa sedam zvučnika), Steering paket (napredni sistem upravljanja "Direct Adaptive Steering", sistem zadržavanja vozila u voznoj traci "Active Lane Control"), Infiniti navigacioni sistem, metalik boja.