Auto testovi
37

Testirali smo Isuzu D-Max: Neopjevani udarnik svoje vrste

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Ko bi prije samo nekoliko godina rekao da će pick-up kamioneti postati neočekivano popularan i čest izbor kupaca u BiH. Nekada isključivo robusni radni automobili polako su postali i stvar prestiža, a pored nekih novajlija koji su popularizovali ovu klasu tu su cijelo vrijeme i skromni ali "nepoderivi" modeli, baš kao što je Isuzu D-Max.

Iako naše tržište, baš kao ni većina evropskih, nisu tradicionalna tržišta za pick-up modele, očito je da se u zadnjih 5 do 10 godina bilježi značajno veća potražnja za ovakvim automobilima.

Stoga su se mnoge marke odlučile ponuditi pick-up, a pored nekih novajlija tu su i starosjedioci klase. Jedan od njih je i Isuzu D-Max koji se u zadnjih 20 godina pokazao i dokazao kao jedan od najsposobnijih i najizdržljivijih. Pored robusnosti i izdržljivosti koju nude u jednom paketu, pick-upovi donose i odlične terenske mogućnosti, a u zadnjih par godina sve je više važno da uz praktične vrijednosti imaju i dobar stil. Stoga smo ovaj put vrijeme proveli sa D-Maxom koji je obogaćen praktično svim mogućim dodacima koji ga čine privlačnijim ali i praktičnijim.

Robusan i atraktivan u isto vrijeme

Iako je uvijek bio naglasak na radnim verzijama kod kojih oprema i "šminka" nisu u prvom planu činjenica je da je Isuzu uvijek imao privlačnu listu opcija za svoj pick-up. U zadnjem izdanju je to primjetno više nego ikada prije, pa tako D-Max možete "napakovati" svim dodacima koji osim što odlično izgledaju imaju i praktičnu vrijednost.

Tako je testni model imao masivne i vrlo robusne "roll bar" i "bull bar" zaštitne elemente koji svakom ljubitelju terenaca izgledaju privlačno, ali imaju ulogu i vrlo efikasne zaštite kako na teškim terenima tako i u slučaju nezgoda pri utovaru. Također, upravo tovarni dio kod ovog D-Maxa je dobio kvalitetan čvrsti pokrov koji će mnogima biti od koristi jer pruža veliki i zatvoreni tovarni dio. Uz još nekoliko detalja, poput odlično uklopljenih usmjerivača zraka na rubu poklopca motora i na prozorima, D-Max uz ionako dobar i svrsishodan izgled karoserije zaista izgleda privlačno i aktuelno.

Dovoljno udoban i prostran za svaki dan

Unutra D-Max malo teže sakriva činjenicu da je njegova glavna osobina robusnost. U poređenju sa nekim konkurentima koji sada nude ogromne ekrane osjetljive na dodir i malene prekidače Isuzu je ostao vjeran izvornoj namjeni jednog pick-upa, te mislimo da je to ipak pravi pristup za ovu vrstu automobila.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako su svi prekidači veliki, te je sve izvedeno od kvalitetne i robusne plastike Isuzu D-Max nije lišen luksuza i opreme koja se traži od modernih automobila. Prije svega, kabina je vrlo prostrana i ugodna sa pristojnom zvučnom izolacijom, dok dovoljno mjesta imaju i putnici na zadnjim sjedištima. Oni bi se mogli jedino požaliti na samu poziciju sjedišta i ugao naslona koji na dužim putovanjima malo zamara leđa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Vozačko okruženje vrlo je pregledno i ergonomično, pa iako nije najmodernije iskreno nam se sviđa činjenica da dominiraju analogni instrumenti i komande, dok je ekran osjetljiv na dodir uklopljen u centralnu konzolu i dimenzije su mu odlično odmjerene. Sam dizajn i korištenje infotainmenta je poprilično zastario za aktuelne trendove, ali prilično smo uvjereni da to kupce D-Maxa uopšte toliko ne zanima.

Spreman za zahtjevne terene i terete

Vrijednost pick-upova koju su prepoznali i naši kupci je činjenica da uz mogućnost obavljanja prilično teških zadataka u pravilu imaju i sve što je potrebno za odlične terenske sposobnosti. Ne zovu ih u SAD-u bez razloga kamionetima, pa tako i kod Isuzua ispod tovarnog dijela možemo vidjeti masivnu osovinu koja je ovješena preko lisnatih opruga i omogućava nosivost od 1050 kilograma, te vuču prikolice teške 3,5 tone.

Jasno, zbog ovakve koncepcije ovjesa nazad D-Max se još bolje vozi kada je barem djelimično natovaren, kada je putnicima na zadnjim sjedištima znatno ugodnije nego kada je rasterećen. Ipak, ono što nas je najviše iznenadilo da uz ovakvu koncepciju ovjesa ali i samu visinu karoserije te gume prilagođene svim terenima D-Max uopšte nije van elementa u vožnji na asfaltiranim cestama. Naprotiv, vozi se vrlo ugodno i sigurno, pa čak i u oštrim zavojima prati zadani pravac sigurno i bez podupravljanja.

U situacijama kada trakcija postane problem, Isuzu je opremio D-Max uključivim pogonom na sve točkove koji vozač može birati putem prekidača u kabini. Naravno, tu je i "skraćeni" prijenos na sva četiri točka za posebno teške offroad izazove. U praksi i van asfalta D-Max zaista suvereno prelazi preko teškog terena, a pored vrlo efikasnog pogona i dobro ugođenog mjenjača posebno nam se svidjela artikulacija ovjesa koji odlično savladava velike pregibe, dok se u isto vrijeme vrlo dobro snalazi i na asfaltu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Karakter pravog grubijana kod Isuzua D-Max upotpunjuje zvuk dizelskog motora, bez pretjeranog prigušivanja ne skriva svoj karakter vrijednog radnika, a zanimljivo je da Isuzu nudi izbor 1,9-litarskog i trolitarskog dizelaša. Elektrifikacija je u ovim namjenama za sada suvišna.

Testni model pokretao je manji dizelaš, pa iako smo isprva bili skeptični ipak je sa svojih 163 KS i 360 Nm okretnog momenta ostavio odličan utisak. Tačnije, ovaj Isuzuov RZ4E je jedan od najboljih motora ove veličine ikada napravljenih, ako ne i najbolji u smislu koje performanse nudi iz ove zapremine. Zahvaljujući grafitnom premazu klipova ovaj motor je vrlo izdržljiv i otporan na habanje, pogotovo prilikom hladnih startova, a možda i najveća vrlina ovog motora je njegova mala masa. Odlično se nosi sa velikom i teškom karoserijom, pa čak i na zahtjevnom terenu i sa pogonom na sva četiri točka ne ostaje bez daha. Naravno kada je auto natovaren to se osjeti na performansama i potrošnji, ali dok je rasterećen bez problema smo u prosjeku trošili oko 8 litara dizela na 100 kilometara.

Za ovako velik i preko dvije tone težak "kamion" to je više nego dobar rezultat, pa smo uvjereni da je upravo ovaj motor bolji izbor za kupce koji će praviti velike kilometraže. Svakako je sigurno da veliki 3,0 dizel ostavlja bolji utisak ali kod ovakvih automobila, pogotovo ako ih imate više u floti, važno je praviti računicu na duži period i veći broj kilometara.

Razumna dugoročna investicija

U vrijeme kada je kod većine automobila fokus na dizajnu i ekranima u kokpitu i kada nam se ini da nikoga ne zanima sama mehanika i motor automobila, modeli poput D-Maxa pravi su "oldschool" endemi koji nude izbor kupcima kojima auto treba biti dugovječan i pouzdan bez obzira na težinu zadatka.

S druge strane, nekako nam se čini da robusan i pouzdan auto poput D-Maxa koji može trajati bez problema 15 ili 20 godina i stotinama hiljada kilometara više doprinosi očuvanju životne sredine nego neki modernije pogonjen primjerak koji će jedva izdržati "na hrpi" koju godinu nakon isteka garantnog roka.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, u vrijeme kada prosječan gradski kompakt sa malenim benzinskim motorom i možda nekom malenom baterijom za hibridni pogon košta debelo preko 50 hiljada maraka, nekako startna cijena 66 hiljada maraka za hrpu auta kao što je Isuzu D-Max zvuči vrlo povoljno. Istina, testni model košta skoro dvostruko više, ali treba imati na umu da je od opcija imao doslovno sve, te brojne doplate definitivno nisu na listi onih nužnih nego predstavljaju stvar prestiža i "šminke".

U svakom slučaju D-Max možda nije najmoderniji pripadnik ove klase, ali definitivno spada u izbor prva tri modela za koje bismo mogli garantovati da će dugo i vjerno služiti, bez obzira kakve im zadatke zadavali.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Isuzu D-Max N60 FF 4X4 A/T

  • Cijena osnovnog modela: 66.200 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 110.885 KM

  • Motor: redni, četiri cilindra, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 1.898 ccm, direktno ubrizgavanje, međuhladnjak, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 163 KS pri 3.600 obr/min. Najveći obrtni moment 360 Nm pri 2.000 obr/min.

  • Prijenos snage: Motor stalno pogoni zadnje točkove, uz mogućnost odabira uključivanja pogona preko obje osovine. Mogućnost redukcije prijenosnih odnosa. Mogućnost zaključavanja prednjeg i zadnjeg diferencijala. 6-stepeni automatski mjenjač, 18-inčne aluminijske ojačane felge s gumama dimenzija 265/60 R18 (Dunlop AT2).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,0 s. Najveća brzina - 182 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 7,5 do 8,9 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja goriva (WLTP): 7,2 l/100 km. Prosječna emisija CO² (WLTP): 195 g/km. Euro 6.

  • Dimenzije: Dužina - 5.265 mm, širina - 1.870 mm, visina - 1.790 mm. Međuosovinski razmak - 3.125 mm. Masa praznog automobila – 2.105 kg. Najveća dozvoljena masa – 3.100 kg. Mogućnost vuče prikolice s kočnicom mase do 3,5 tona. Zapremina rezervoara za gorivo – 76 litara.

  • Serijska i opciona oprema: Isuzu D-Max N60 FF 4X4 A/T

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.