Auto testovi
16

Testirali smo Mercedes-Benz E-Klasu: Savršeno sazrijevanje

E. Z.
Kada smo prije više od četiri godine testirali tada novu, petu, generaciju E-Klase, bilo je jasno da smo za volanom predvodnika klase. U međuvremenu su konkurenti podigli standarde na još veći nivo, a Mercedes-Benz je odgovorio detaljno obnovljenom E-Klasom. Provjerili smo da li je i dalje referenca klase.
Klasične poslovne premium limuzine poput E Klase uvijek su bile cijenjene, te i dan danas uspješno odolijevaju raznim trendovima. Ipak, nije im lako jer i dalje moraju postavljati standarde udobnosti, dinamike i tehnologije, pa je i zbog toga Mercedes-Benz detaljno obnovio svoj popularni E.

Prelaz generacija kroz koji prolazi Mercedes-Benz među prvima je doživjela E-Klasa koja je kao važan model morala dobiti moderniji dizajn ali i značajan niz tehnoloških novosti. U ovoj klasi propusti nisu dozvoljeni ni na kratko vrijeme, a Mercedes to dobro zna. Ono što je činjenica je da E Klasa i dalje ostaje jedan od najraznovrsnijih modela ovog segmenta, te uz klasičnu limuzinu poput ove i dalje nudi karavan, kupe, kabriolet, karavanski "all-terrain" pa i CLS koji je suštinski limuzinski coupe na bazi E klase.

Ono što je najveća novost kod E klase, barem na prvi pogled, je novi i detaljno dorađen dizajn. Iako se mogu čuti komentari da je novi dizajn pomalo "generički" i igra na sigurnu kartu, teško nam je to ocjeniti kao nedostatak, pogotovo kod klasika kao što je E Klasa.

Suštinski dizajn je zaista usavršen i sada u potpunosti prati osnovnu eleganciju trovolumenske karoserije. Prednji dio je sada sa novim svjetlima i maskom logičniji i fluidniji gdje je nestao nespretan prelaz sa maske na svjetla i poklopac motora. Zahvaljujući tome sada cijeli auto, zaista, izgleda kao izrađen iz jednog dijela. Nakon redizajna je novost da potpuna LED prednja svjetla dolaze kao dio serijske opreme, do su izuzetno efikasna MULTIBEAM LED prednja svjetla kao na testnom modelu dostupna uz doplatu. Uz veće otvore za zrak i pogotovo AMG dizajnerske detalje E-Klasa i uz ovakvu motorizaciju izgleda vrlo agresivno i upečatljivo na cesti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jednako efikasno je preoblikovan zadnji dio gdje su uspravna svjetla ustupila mjesto klasičnijim horizontalnim stop svjetlima, što uz veliku hromiranu lajsnu sada E Klasi daje vizuelnu širinu i prepoznatljivost jednog Mercedesa. Ukratko, vrlo uspješna dizajnerska vježba zbog koje će, uvjereni smo, E Klasa još dugo zadržati aktuelnost i svježinu.

Sviđa nam se: uglađen i štedljiv motor, napredan i brz automatski mjenjač, udobnost, nivo tehnologije infotainmenta i asistencije vozaču...

Srebrna metalik boja karoserije nekako je klasičan i siguran izbor skoro kod svakog Mercedesa, posebno kod E Klase gdje se odlično uklapa u novi elegantniji izgled. Zanimljiv detalj koji je i kod nas naišao na podijeljena mišljenja su novi aluminijumski točkovi u okviru AMG paketa. Vizuelno izgledaju kao višedjelni naplaci, iako su u suštini izliveni iz jednog kalupa, ali dizajnerski stapaju klasičan naplatak sa dvostrukim krakovima i naplatak zatvorenog tipa sa širokim antracitnim "prstenom" u središnjem dijelu.

U svakom slučaju osvježenje za Mercedes, iako smo slične točkove navikli viđati na automobilima iz Italije. Kome se ne sviđaju Mercedes i dalje nudi dosta klasičnih opcija.

Unutrašnjost koja spaja dva svijeta

Unutra je E Klasa zaista primjetno usavršena, te sada nudi još bolji spoj klasičnog uređenja sa potpuno modernim i naprednim. Mercedes ovdje drži lekciju kako treba izgledati njemačka limuzina 2021. godine, pa kada otvorite masivna vrata dočeka vas luksuzan kokpit gdje dominira crna koža i umjereno velike površine od sivog jasena sa vidljivom strukturom drveta. Uz izdašne ekrane infotainmenta i instrumenata postignut je savršen spoj klasičnog i modernog, a najbolje od svega je to što je zadržan razuman broj fizičkih tipki i komandi.

Iako je uz novu S-Klasu i C-Klasu izvjesno da to neće tako dugo ostati, za sada E-Klasa nudi odličnu ergonomiju i preglednost funkcija, te je moguće lako i brzo upravljati osnovnim funkcijama klime i audio uređaja, ili se detaljno baviti brojnim opcijama infotainmenta i vozačkih asistenata. Ovo dotezanje bora za E Klasu je donijelo upravo i značajan "update" sistema za asistenciju.

Tako su tu sada Active Distance Assist DISTRONIC sistem sa podešavanjem brzine prema ruti, Active Stop-and-Go Assist sistem, Active Steering Assist, Active Brake Assist u okviru Driving Assistance paketa koji sada ima i funkciju manevra pri skretanju, te Active Blind Spot Assist sada sa upozorenjem o izlazu i Parking Package u kombinaciji sa kamerom 360°.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Dizajnerski najveća novost unutra je potpuno novi upravljač koji u potpunosti promjenio ukupni izgled kokpita. Sportski dizajn sa tankim krakovima i malim centralnim dijelom sa airbagom odlično je integrisao i napredne funkcije upravljanja infotainmentom i vozačkim asistentima. Ipak, to ne znači da ne treba vremena da se naviknete na raspored svih funkcija. Također, u vožnji je lako i neke funkcije slučajno dodirnuti, a da je ovaj upravljač zaista pun tehnologije potvrđuje i informacija da sada ima i hands-off detekciju, su slučaju da se vozač previše osloni na asistente za vožnju.

Ne sviđa nam se: cijena, preglednost, djelimično bezosjećajan upravljač...

Velika i udobna sjedišta uz vrlo ugodne i kvalitetne materijale u skladu su sa reputacijom Mercedes-Benza, pa je u E-Klasi i dalje pravo zadovoljstvo "gutati" kilometre. Ponuda prostora je dobra i naprijed i nazad, s tim da su nas SUV-ovi definitivno razmazili pa bismo poželjeli bolju preglednost unazad i generalno malo bolji osjećaj prostranosti i prozračnosti unutra.

Dovoljan i optimalan motor?

U vrijeme kada motori sa unutrašnjim sagorijevanjem polako postaju stvar prošlosti bili bismo bezobrzani da snažan i štedljiv dvolitarski turbodizelaš nazovemo premalim za limuzinu ove klase. To se pitamo čisto zbog navika prethodnih generacija ovog automobila ali i njegovih kupaca. Da li je E-Klasa potpuna bez šest cilindara? Ukratko, jeste. Skoro 200 KS i punih 400 Nm okretnog momenta upotpunjeni su izvrsnim 9-stepenim automatikom koji neprimjetno mijenja stepene prenosa.

Zahvajujući tome E 220d ubrzava i "klizi" autoputem i pri visokim brzinama sa nevjerovatnom lakoćom. Također, uz niske temperature i snijeg dokazao nam se i 4Matic pogon na sve točkove uz koji je E-Klasa zaista vrlo sigurna i predvidiva, gdje posebne pohvale idu na račun upravljačke elketronike koja odlično upravlja snagom motora i rasporedom snage po osovinama.

Uz sve to, ovako okretna limuzina koja na vagi ima skoro 1,8 tona uspjeva biti štedljiva skoro kao neki dvotruko slabiji kompakt. Kraj testa smo tako dočekali s prosjekom od 7,2 litara na 100 kilometara, dok uz malo pažnje taj prosjek lako može biti i na oko 6 litara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Očekivano, najveći "minus" ovako potpuno opremljene i pogonjene E Klase je cijena. Uz neke nužne i neke manje nužne doplate cijena je lako premašila 140 hiljada maraka. S druge strane, u njenu odbranu, E-Klasa i njeni rivali nisu nikada ni bili jeftini, a ionako živimo u vremenu kada i auti niže klase i sa manje tehnolgije lako dosegnu, nama i dalje astronomsku, granicu od 100 hiljada konvertibilnih maraka.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC Sedan Cijena testnog modela: 143.716 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.950 ccm. Najveća snaga 143 kW – 194 KS pri 3.800 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.600 do 2.800 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove točkove. 9-stepeni automatski mjenjač. Aluminijske felge prečnika 19 inča, gume 245/40 R19 (Michelin Pilot Alpin).

Ovjes: naprijed poprečna ramena, zračni amortizeri, trokrake poprečne spone, stabilizator, ovjes nazad - multilink, zračni amortizeri, stabilizator. Kočnice naprijed - samoventilirajući perforisani diskovi sa četveroklipnim AMG kliještima. Kočnice nazad ventilirajući diskovi. ABS, automatska električna ručna kočnica na zadnje točkove, upravljač sa nazubljenom letvom potpomognut električnim servo uređajem.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,5 s. Maksimalna brzina – 239 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,2 l/100 km. Tvornička deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 66 l. Prosječna emisija CO2 134-141 g/km. Euro 6d-ISC-FCM.

Dimenzije: Dužina – 4.935 mm. Širina – 1.852 mm. Visina – 1.460 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.939 mm. Zapremina prtljažnika 540 litara. Masa praznog vozila – 1.735 kg. Nosivost – 735 kg.

Oprema testnog automobila: high-tech silver metalik boja karoserije, sintetička koža ARTICO / mikrofiber DINAMICA crni, adaptivno treptuća kočna svjetla, PRE-SAFE® sistem, THERMATIC automatski klima uređaj, zračni jastuk za koljena, ukrasni elementi sivi jasen otvorenih pora, Widescreen cockpit, WIPPS-Laender WEU+COC, Wireless punjenje naprijed, zadnji sigurnosni pojas sa mekim zaustavljanjem, zaštita pješaka, 19" AMG felge od lakih metala, 3 godine besplatnog ažuriranja navigacionih mapa, adaptacija brzine bazirana na ruti kretanja, adaptivno dugo svjetlo, AdBlue® rezervoar kapaciteta 23.5 l, aktivna asistencija ograničenja brzine, AMG Line eksterijer, AGILITY CONTROL spušteno oslanjanje sa sistemom promjenjivog prigušenja oscilacija, AMG styling, AMG Line enterijer, ambijentalno osvjetljenje, detalji na instrument tabli i vratima od ARTICO kože, multifunkcionalni sportski volan nappa koža, automatska deaktivacija suvozacevog vazdušnog jastuka, bez komunikacionog modula, BlueTEC diesel sistem kontrole emisije izduvnih gasova sa AdBlue® rezervoarom, brzinski i indeks opterecenja guma 98Y XL+100Y XL, centralna konzola u izgledu crnog klavirskog laka, digital radio, Driving Assistance paket, aktivna asistencija upravljanju, DISTRONIC PLUS - aktivni tempomat, DYNAMIC SELECT, enterijer Light paket, galvanizovane poluge za mijenjanje brzina, GPS antena, grijanje prednjih sjedišta, Hard-disc navigacija, integracija Smartphone-a (Android Auto, Apple CarPlayTM), kontrolni kod izduvnih gasova FTP 75, LED High Performance farovi, lumbalna podrška u 4 pravca, MBUX multimedija sistem, memorijski paket, Mirror package, Električno preklapanje spoljnih retrovizora, samozatamnjivi unutrašnji i vozački vanjski retrovizori, obloga krova crni štof, paket "PREMIUM", AMG patosnice, preklapanje naslona zadnjih sjedišta, rezervoar za gorivo kapaciteta 66 l, paket ostave za sitnice, dupli držac za caše, parking paket sa kamerom za vožnju unazad, Active parking assist sa PARKTRONIC sistemom, kamera za vožnju unazad, prepoznavanje znakova pored puta, priprema za digitalni radio, produženo automatsko ponovno startovanje u saobracajnim gužvama, proširene MBUX funkcije, prošireni blatobrani za AMG tockove, sigurnosni sistem za djecu, sistem za nadzor pritiska u gumama, kontrola vezanih pojaseva nazad, termo-izolaciona zatamnjena stakla, TIREFIT, touchpad bez Controller-a, ukrasi na haubi.