Konceptni "bodljikavi cvijet“ premijerno je predstavljen još 2007. godine, a 11 godina kasnije iz razigranog Citroëna stiglo je redizajnirano izdanje neobično dizajniranog crossovera koji se (i bez originalnih zaštitnih poliuretanskih karoserijskih panela napunjenih zrakom) mnogim vanjskim i unutrašnjim detaljima i dalje izdvaja od nekolicine aktuelnih modela koje nudi direktna konkurencija. Uz očekivanu i nepomirljivo podijeljenu reakciju okoline Cactus i u svom osvježenom izdanju pokazuje da spada među prave Citroëne. Zaboravimo li na pomalo otužna kućišta zadnjih svjetala, nama se i dalje dopada.
Iako oznaka C4 sugeriše na Citroënov sada već penzionisani model iz C segmenta, Cactus je nastao na produženoj i adaptiranoj platformi manjeg modela C3, a s povećanjem međuosovinskog rastojanja prvenstveno su profitirali putnici koji će se voziti na zadnjim sjedištima. Mogu biti i tri, ali je ipak optimalno ako nazad borave samo dvije osobe. Svima će biti izrazito udobno (i na dugim putovanjima), a za dodatnu udobnost na prednjim sjedištima zaslužna su posebno dizajnirana sjedišta/fotelje koja spadaju među detalje Citroënovog programa "Advanced Comfort“.
U odnosu na istoimenog prethodnika redizajnirani Cactus dobio je i bolji nivo zvučne izolacije, što mu na kraju nije smetalo da i dalje bude među najlakšim automobilima u svom segmentu, a pored svoje primarne uloge Cactus će do predstavljanja nove generacije modela C4 morati da zatvori i nastalu prazninu u ponudi Citroëna. Onda smo pomislili da su u Peugeotu u tom smislu trenutno u boljoj poziciji, jer nismo sigurni da će baš svi umjesto većeg modela iz C segmenta (što je bio C4) kao alternativu prihvatiti manji i nekonvencionalno dizajniran crossover.
Sviđa nam se: udobna sjedišta, dizajn i boje unutrašnjosti, ponuda prostora, završna obrada, upotrebljivost, ovjes, štedljiv i živahan motor...
Cactus i nakon osvježavanja ima neobično dizajnirana prednja glavna i dnevna svjetla. Tu su i prepoznatljivi naglašeno široki zadnji nosači krova, niski bočni prozori i crossoverovski plastični obrubi na odbojnicima, blatobranima i pragovima. S redizajnom je zadržano staro rješenje otvaranja prozora na zadnjim vratima, što nam se i dalje ne dopada. Ne znamo šta o svemu misli Mark Lloyd, čovjek koji je osmislio i dizajnirao specifične zaštitne panele na vratima koji su krasili prvi Cactus, nama nedostaju.
Prostrana kabina i u ovom slučaju sa sobom donosi ugodne materijale, skladne boje, odličnu završnu obradu i, naravno, neobično dizajnirana i izrazito udobna prednja sjedišta koja su nas svojim oblikom, mekoćom i izborom materijala kojim su presvučena podsjetila na neka stara vremena, a uz sve to u zavojima tijelo drže mnogo bolje od očekivanog. U retro svjetlu su dizajnirani rukohvati za zatvaranje vrata i poklopac suvozačkog pretinca, a "tačka na i" je jedna od nekoliko mogućih dvobojnih kombinacija unutrašnjosti.
S redizajnom je stigla i nova grafika na centralno postavljenom tabletu preko čijeg se ekrana upravlja većinom funkcija automobila. Za neke od njih radije bismo željeli klasične tastere, ali toga u Cactusu skoro da i nema. Ispred vozača je i dalje omanji display koji nudi samo osnovne informacije. Cijenimo minimalistički pristup, ali nam se čini da su u Citroënu s minimalizmom ipak pretjerali, jer zaista ne bi bilo na odmet da vozač(ica) ispred sebe ima kakav-takav obrtomjer i pokazivač temperature rashladne tekućine.
Ne sviđa nam se: sistem pranja vjetrobranskog stakla, osrednje efikasna svjetla, nemogućnost spuštanja stakala na zadnjim vratima.
I pored sveopšte hajke na dizelske opcije Cactus se opet nudi i u kombinaciji s provjerenim 1,6-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom koji razvija 99 konjskih snaga i 254 Nm najvećeg obrtnog momenta. Bučan dok ne dostigne radnu temperaturu, izrazito štedljiv motor prilično dobro se snalazi u svim situacijama, bez obzira na broj putnika u automobilu. Vrijednost obrtnog momenta zaslužna je za pohvalna međuubrzanja, što je bez sumnje najpoželjnija karakteristika za lakši život na kamionima zagađenim cestama poput naših. Za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je 5-stepeni mjenjač s ručicom koja iz jednog u drugi stepen prijenosa klizi precizno i bez buke.
S poznatom i opšteprihvaćenom izrekom u svijetu automobila da "težina ubija zabavu“, lagani Cactus spada među automobile koji odlično slijede komande s upravljača. Stabilan je i predvidiv. Prednji točkovi tvrdoglavo prate zadanu putanju, nema pretjeranog naginjanja karoserije ni neprijatnih iznenađenja sa zadnje osovine. Pošto ovdje ipak nije riječ o sportskom automobilu, ispred pohvalne upravljivosti treba staviti udobnost i tišinu koju pruža novorazvijeni ovjes čiji su amortizeri oplemenjeni progresivnim hidrauličnim graničnicima.
Uz novi ovjes s kojim je tvornički tim poodavno eksperimentisao na čuvenom rallyju Paris-Dakar, a koji je svojim učinkom najbliži Citroënovom legendarnom hidropneumatskom rješenju, Cactus opravdava reklamne izjave u kojima se spominje vožnja kao na letećem tepihu i potvrđuje da za izvanrednu udobnost (daleko od optimalno ravnih podloga) ne treba izdvojiti enormno veliku sumu novca. Pun pogodak!
Naravno da ne mislimo kako će C4 Cactus biti prvi izbor ljubiteljima lova i ribolova, ali je činjenica da se dobro snalazi i daleko od asfalta, mnogo bolje nego što se možda čini na prvi pogled. Nije terenski automobil, nema integralni pogon, ali ima adekvatno rastojanje podnice od tla s kojim će se bez zamornih vibracija i buke, ako zatreba, izboriti sa surovim makadamskim cestama. Uz sve spomenuto, zaključno s mnogobrojnim mogućnostima personalizacije, ne iznenađuje podatak da Cactus, taj divni Lexaurin na točkovima, trenutno spada među najprodavanije modele Citroëna i najprodavanije crossovere uopšte.
Cijena testnog modela: 35.337 KM (s popustom 32.863 KM)
Motor: 4-cilindarski, 4-taktni, dizelski, 8 ventila, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ sistem ubrizgavanja, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.560 ccm. Najveća snaga 73 kW – 99 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 254 Nm pri 1.750 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 5-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 205/50 R17 89V.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,7 s. Maksimalna brzina - 185 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 4,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,4 l/100 km, kombinovano 3,8 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 99 g/km. Euro 6.
Dimenzije: Dužina - 4.170 mm, širina - 1.714 mm, visina - 1.480 mm (1.530 mm s krovnim nosačima). Međuosovinski razmak - 2.595 mm. Zapremina prtljažnika – od 353 do 1.170 litara. Masa praznog automobila – 1.075 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.620 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 litara.
Serijska oprema testnog automobila: ABS/REF/AFU/ESP/ASR, prednji zračni jastuci za vozača, prednji zračni jastuci za suvozača u stropu sa mogućnošću deaktivacije, bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu, zračne zavjese, kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve, detektor niskog pritiska u gumama, sistem za pomoć prilikom polaska na uzbrdici, ISOFIX x2 u drugom redu, indikator za optimalnu promjenu stepena prijenosa, set za popravak guma, zadnji i prednji parking senzori, prednja svjetla za maglu s funkcijom statičkog osvjetljenja pri skretanju, 7-inčni display multimedijalnog sistema osjetljiv na dodir, radio MP3 sa šest zvučnika, Bluetooth, USB i 12V utičnica, Citroën Connected NAV 3D navigacija, Mirror Screen (Apple Carplay, Android Auto), klima-uređaj, naslon zadnje klupe deljiv u omjeru 1/3 - 2/3, volan podesiv po visini i dubini, električno sekvencijalno pomicanje prednjih stakala, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, Magic Wash (prskalice ugrađene u metlice brisača), osvetljenje prednjeg i zadnjeg prostora za putnike, centralno daljinsko zaključavanje, tempomat i limitator brzine, po visini podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima, vozačevo sjedište podesivo u lumbalnom dijelu, paket auto: automatski klima uređaj, automatsko aktiviranje prednjih brisača, automatsko uključivanje svjetala, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, otvor za dovod zraka sa hromiranim obrubom, umetak ispod svjetala u sjajnoj crnoj boji, ručice na vratima u boji karoserije, kućišta vanjskih retrovizora u sjajnoj crnoj boji, stub okvira vjetrobranskog stakla u sjajnoj crnoj boji, dekorativni profil spojlera u sjajnoj crnoj boji, paket u boji Glossy Black, dodatno zatamnjena zadnja stakla, 16-inčne aluminijske felge Square u sivoj boji, siva unutrašnjost Mica Grey, centralna visoka konzola sa dekoracijom u sjajnoj crnoj boji, zatvoren pretinac na kraju centralne konzole, multifunkcijski kožom obložen volan s umetkom u satin boji, kožom obložena ručica mjenjača s hromiranim umetkom, kožom obložena ručica parkirne kočnice, armaturna tabla u boji siva Delice s posebnim ukrasom na gornjem dijelu Top Box.
Opciona oprema na testnom automobilu: paket pomoći za vozača (1.032 KM), paket u boji Anodished White: detalji u bijeloj boji, kamera za pomoć prilikom vožnje unazad (675 KM), otključivanje i pokretanje vozila bez ključa (600 KM), 17-inčne dvobojne aluminijske felge Cross (581 KM).
Garancija: 2 godine opšte garancije, 3 godine na boju i 12 godina na karoseriju.