Auto testovi
12

Testirali smo novi Peugeot 3008: Alternativa na pragu novog doba

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Peugeot je sa svojim kompaktnim SUV-om u prethodne dvije generacije napravio sjajan posao, a sada je vrijeme za treću generaciju i još jedan zaokret. Spreman za potpunu elektrifikaciju novi 3008 mijenja i samu formu ali i doživljaj vožnje.
Ko bi rekao da je prošlo više od 15 godina kada se pojavila prva generacija Peugeota 3008. Tada neobičan spoj monovolumena i SUV-a naišao je na solidan odziv, a na svjetskoj premijeri i prvi vožnjama se sjećamo da je donio pravi ugođaj premiuma u tada još uvijek djelimično definisanu klasu.

U drugoj generaciji Peugeot je igrao na kartu sjajnog dizajna klasičnog SUV-a, te uz šik detalje poput i-cockpita napravio pravi dar-mar u tada već megapopularnom segmentu.

Sada u vrijeme pokušaja tranzicije na elektromobilnost Peugeot je napravio prilično veliki odmak od dosadašnje filozofije. Prije svega tu je ime, kojem je dodano slovo E, naravno za električne verzije, a onda je tu i sam oblik, pa 3008 više nije samo SUV nego, kako Peugeot voli reći, fastback SUV. Taj dizajnerski pristup smo prvo vidjeli na nižem i agresivnijem 408, pa je zakošeni i dinamičniji zadnji dio uspješno primijenjen i ovdje.

Na svu sreću Peugeot nije odlučio ići samo sa strujom kod novog 3008, pa je na modularnoj STLA Medium platformi uspio ponuditi sve opcije, od blagog hibrida i priključnog hibrida, pa sve do potpuno električne verzije. Dizela koji je kod nas bio vrlo popularan više nema u ponudi, ali u Peugeotu kažu da po potrebi i on može biti vraćen u paletu motora.

Očita i vjerovatno najveća novost je novi dizajnerski pristup pa i sama forma 3008-ice. Odlično dizajniran i prihvaćen prethodnik u principu imao je vrlo kovencionalan dizajn i formu, dok sa novom generacijom Peugeot uvodi "fastback" izgled zadnjeg dijela sa oštro odrezanim poklopcem prtljažnika i upečatljivim krovnim spojelrom koji ističe aerodinamičnost komapktnog SUV-a.

Pored fastback forme novi 3008 se ističe novim prednjim dijelom koji ilustruje njegove električne ili elektrificirane gene. Tako naprijed dominira veliki štit sa lavom oko kojeg se širi maska koja ima rasteriziran dizajn i bez jasne granice gdje završava. Naravno, prepoznatljiva svjetla sa tri "kandže" su i dalje tu, ali su sada ultra-kompaktna i smještena u tanku, elegantnu traku.

Uz ove očite detalje novi 3008 posebnim čine i same površine karoserije koje su vrlo velike i oštrih uglova, dok nam se posebno svidio detalj donje linije bočnih stakala gdje je klasična lajsna za prelas sa karoserije na staklo potpuno izostala. To je naizgled sitan detalj, ali značajno utiče na "čistoću" dizajnerskih linija.

Mjenjač kao glavni uzrok preporoda

Sa novom generacijom 3008-ice Peugeot pravi postepenu tranziciju prema potpunoj elektrifikaciji, ali jasno je da će barem u početku fokus biti na blagim hibridima i priključnim hibridima. Također, s obzirom na to da u ponudi više nema dizelskih modela tu ulogu je preuzeo upravo motor koji smo testirali.

Poznati 1,2-litarski trocilindraš ipak je dobio značajno poboljšanje u ovom modelu, a zahvaljujući tome zaista može i ponuditi performanse i, što j najvažnije, potrošnju goriva jednaku onoj koju je nudio HDi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najvažnija novost ovog pogonskog sklopa je ustvari novi 6-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom u kojeg je integrisan elektromotor od 22 KS. Za razliku od nekih drugih hibrida, vozač ovdje ne može birati vožnju samo na električni motor, nego sistem na osnovu opterećenja i stanja baterije određuje kada će voziti samo na struju a kada će koristiti i benzinski motor.

Ono što je najvažnije, ovaj mjenjač je donio tečnost i brzinu reakcije pri gašenju i pokretanju motora koja je prije nedostajala. Uz brlo brze i ugodne promjene stepena prijenosa cijeli hibridni sklop djeluje vrlo uglađeno i efikasno, te vozač u suštini nema potrebu brinuti se o tome kako i kada sistem koristi električnu energiju.

Iskreno, na prvu nismo mnogo očekivali od električnog pogona s obzirom na malu Litijum-jonsku bateriju kapaciteta tek 0,89 kWh, ali zahvaljujući dobrom menadžmentu motora u praksi ćete sa ovakvim 3008 preći popriličan broj kilometara u tišini i pogonu na elektromotor. Naravno, to se primarno odnosi na vožnju malim brzinama u gradu, ali činjenica je da to i jeste najveća prednost hibrida, a zahvaljujući tome smo test završili sa prosjekom potrošnje od 5,7 litara. To je tek 0,1 litar više od deklarisanih sepcifikacija, i gotovo jednako potrošnji prethodnog 3008 sa dizelskim motorom od 131 KS. Bolji dokaz efikasnosti ovog motora teško je dobiti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, pri većim brzinama i opterećenjima mali turbobenzinac u skoro 1,7 tona teškom automobilu mora raditi dosta više, pa time i prosjek potrošnje na nekih 8 litara na 100 km, dok bi za one koji ipak više vremena provode na dugim putevima svakako bolji izbor bio neki od jačih motora u ponudi. Istina, s ubrzanjem do 100 km/h koje traje 10 sekundi i maksimalnom brzinom od 200 km/h i ovaj 3008 ispunjava sve potrebe barem 90 posto kupaca SUV-ova ovog formata, tako da sam izbor motora ipak preostaje kao pitanje ličnog izbora i finansijskog plana.

Same vozne osobine ostale su gotovo jednake prethodniku, gdje je ovjes podešen znatno tvrđe nego bismo očekivali to od nekih Peugeota starije generacije. Zbog toga bismo voljeli na lošijim cestama da je nešto mekši i ugodniji, ai s druge strane s obzirom na samu SUV formu u zavojima se 3008 vrlo malo naginje i upravljiv je više nego što biste očekivali od njega. U prilog tome ide i vrlo lagan benzinski motor zbog čega je raspored težine odličan, te je podupravljanje u 3008 vrlo teško isporovocirati.

Jedinstven i uvijek originalan ugođaj unutra

Originalan i fituristički izgled karoserije Peugeota 3008 nastavlja se u jednakom stilu i unutra. Naravno, bilo je za očekivati neku novu viziju već dobro poznatog kokpita sa visoko podignutim instrumnetima i malim upravljačem, pa j Peugeot ispunio očekivanja i predstavio potpuno novi Panoramic i-Cockpit.

Ovaj novi kokpit slijedi originalnu ideju i diže je na novi nivo naizgled plutajućim i zakrivljenim 21-inčnim HD panoramskim ekranom koji kombinuje prednosti klasičnih instrumenata sa "head-up" ekranom i sa centralnim ekranom osjetljivim na dodir.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Peugeot je tako iskombinovao dva od tri osnovna elementa i-Cockpita, head-up displej i veliki centralni ekran osjetljiv na dodir koji su sada integrisani u zakrivljeni panoramski ekran sastavljen od jednog panela visoke definicije od 21 inča, a koji se proteže od lijevog kraja kontrolne table do centralne konzole. Efekt "lebdenja" naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem ispod ekrana, što uz novi oblik malog upravljača stvara zaista jedinstven futuristički ugođaj za vozača.

Pozicioniran za optimalnu ergonomiju, ovaj panoramski ekran od 21 inča blago je zakrivljen prema vozaču, dok je dovoljno dostupan i putniku. Ipak, u slučaju kada suvozač, na primjer želi promjeniti stanicu na radiju, primjetno je da je ovaj ekran ipak više udaljen i nije toliko na "ruku" suvozaču. Srećom, desni dio moguće je potpuno konfigurisati pa tako, na primjer, kontrole radija možete premjestiti potpuno desno za bolju dostupnost suvozaču.

Pohvalno je što je sa novim kokpitom Peugeot u centralnom dijelu kontrolne ploče zadržao i-Toggles kontrole, a ove potpuno prilagodljive kontrole osjetljive na dodir mogu se programirati za brzi pristup 10 omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištene destinacije, podešavanje radija na omiljena stanica, postavljanje idealne temperature klima uređaja itd.

Kompaktni volan je od samog početka bio jedan od glavnih elemenata Peugeot i-Cockpita, a sada je prerađen kako bi ponudio još bolji osjećaj vožnje i kontrole. Komande na kompaktnom volanu su nove, za bolju ergonomiju, te automatski detektuju prste vozača, ali se aktiviraju samo kada ih vozač pritisne, kako bi se izbjegli lažni manevri.

Ergonomski najveća promjena je premještanje prekidača automatskog mjenjača sa centralnog "tunela" na gornju konzolu. Iako je bliže upravljaču, ipak ostajemo pri miljenju da je prethodna pozicija bila bolji izbor te je tu prekidač mjenjača uvijek bio "pod rukom". Ipak, ovim premještanjem oslobođen je prostor za velike pretince u centralnoj konzoli, pa pored dva mjesta za odlaganje (i bežično punjenje) telefona, sada su tu i dva zaista velika i duboka pretinca koji u sebi kriju i USB utičnice.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Peugeot 3008 ugodan je na dužim vožnjama zahvaljujući i odličnim sjedištima koja nose oznaku AGR (Aktion Gesunder Rücken), koju dodjeljuje njemačko udruženje ljekara i terapeuta, a uz to ponuda prostora je sasvim zadovoljavajuća za kompaktni SUV. Nazad je ponuda prostora za noge jednaka kao i u prethodniku, te će za većinu biti dovoljna, dok je prostor za glave nešto manji zbog padajuće linije krova, ali je i dalje u okvirima klase.

Uz korisnu zapreminu od 520 litara ispod police prtljažnik novog 3008 je jednako prostran kao i njegov prethodnik, a zanimljivo je da nova STLA Medium platforma sada nudi isti prostor za prtljažnik, bez obzira koji motor odabrali.

Ono što je sigurno Peugeot je sa novim 3008 uspio u dvije važne stvari u okvirima vrlo zahtjevnog i kompetitivnog segmenta. Ponudio je potpuno novi i originalan izgled uz futurističko vozačko okruženje, dok je u isto vrijeme uspio zadržati sve praktične prednosti SUV-a zbog kojih i jesu omiljeni izbor tržišta. Za pohvalu je pristup ponude raznovrsnih motora, a iako smo i sami bili skeptični koliko ovaj hibrid može zamijeniti štedljivi HDi, podaci sa našeg testa da to itekako može, a uz to nudi uglađenost i tišinu koju dizelaši ipak nikada ne bi mogli dostići.

Sa cijenom koja starta na oko 60 hiljada maraka i uz Allure paket opreme koji je u startu praktično dovoljno bogat da ne zahtjeva posebne doplate novi 3008 se uklopio u trenutni cjenovni prosjek klase, a za one sa dubljim džepom i mogućnostima vožnje električne verzije treba istaći da po prvi put 3008 nudi i pogon na sve točkove uz pomoć elektromotora na obje osovine.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 3008 Allure 1.2 136 Hybrid e-DCT

  • Cijena osnovnog modela: 63.116 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 67.055 KM

  • Motor: Blagi hibrid sa trocilindarskim, turbobenzinskim motorm smještenim naprijed poprečno i sinhornim elektromotorom u mjenjaču. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća sistemska snaga 136 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min. Baterija Li-Ion kapaciteta 0,89 kWh - iskoristivi kapacitet 0,43 kWh.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom e-DCT. 19-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R19 (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,2 s. Najveća brzina – 201 km/h. Potrošnja na testu – od 4,8 do 7,7 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,5 do 5,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 123 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.542 mm. Širina – 1.895 mm. Visina – 1.641 mm. Međuosovinski razmak – 2.739 mm. Razmak od tla – 198 mm. Zapremina prtljažnika – od 520 do 1.480 litara. Masa praznog vozila –1.648 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.080 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 3008 Allure 1.2 Hybrid e-DCT

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Bežično punjenje, navigacija, panormic i-Cockpit 21" HD - 1.501 KM, Alarm sa dodatnim zaključavanjem, grijani volan, adaptivni tempomat sa start/stop - 2.438 KM

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.