Nerado se sjećamo prvih kineskih automobila koji su prije skoro 20 godina kojekakvim kanalima stigli na tržište Bosne i Hercegovine. Bili su to izrazito nekvalitetni proizvodi koje je pratila i izrazito loša servisna podrška. Rezultat spomenutog? Nisu se dugo prodavali, a mnogo duže od ambicioznih planova tadašnjih tranzicijskih biznismena trajala je gorčina nasamarenih kupaca koji su bili lakovjerni i insistirali da posjeduju nov automobil. Bačene pare.
Dvadeset godina poslije promijenilo se mnogo toga. U dalekoj Kini egzistira oko 150 automobilskih kompanija među kojima se izdvojio manji broj onih čiji se automobili uspješno prodaju i mnogo zapadnije od najmnogoljudnije države na svijetu, jer su Kinezi koji su platili i u svoje kompanije doveli mnoga poznata inženjerska i dizajnerska imena s drugih kontinenata dokazali da mogu napraviti automobile koji se tehnikom i opremom prilično dobro mogu nositi s etabliranom konkurencijom iz Evrope, Japana, Južne Koreje...Privatna kompanija Geely koja od 2010. godine u vlasništvu ima Volvo, ali također ima manji i veći udjel u kompanijama Lotus, Polestar, Smart, Aston Martin, Lynk&Co, Proton...jedna je od nekoliko kompanija koje su odnedavno prisutne i na bosankohercegovačkom tržištu. Manji od dva za sada ponuđena modela svoje mjesto pod suncem traži među SUV/crossoverima iz popularnog B segmenta, a simpatični Coolray čije vanjske dimenzije naginju prema većem C segmentu u BiH je došao u nedavno redizajniranom izdanju.
Kada bismo s prilično skladne dvobojne karoserije skinuli oznake koje otkrivaju proizvođača, Coolray bi realno mogao biti automobil koji dolazi iz Japana, Južne Koreje, čak i iz nekoliko evropskih automobilskih kompanija, jer je ionako sve više onih koji smatraju da se današnji velikoserijski konfekcijski automobili, posmatrano izvana, baš i ne mogu pohvaliti posebnom originalnošću. Ocjenu rada dizajnera karoserije ostavljamo vama.
Uz osvrt na osrednju efikasnost prednjih LED svjetala u zgodnim kućištima, u oči upadaju i četverostruki hromirani završeci ispušnog sistema koji bi (uz stilizirano crveno slovo S na nekoliko mjesta, pozamašan spojler na petim vratima po uzoru na rješenje koji krasi Mercedes-AMG A45 i zadnji difuzor zraka) mogli sugerisati da se broj i slovo na pločici na elektropokretanim petim vratima (290T) odnose na broj konjskih snaga koje nudi četverocilindarski motor s turbopunjačem. Ništa od toga, jer se spomenuti broj i veliko slovo T(orque) u ovom slučaju odnose na vrijednost najvećeg obrtnog momenta koji osigurava pohvalna međuubrzanja.
S najboljim paketom opreme stiže i elektropokretan stakleni krov ispod kojeg egzistira prilično prostrana kabina u tamnim tonovima kojoj će biti sasvim dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe. U nuždi, može ih biti i pet, što je manje-više isto kao i u svim drugim automobilima B (pa i C) segmenta. Duži od konkurencije, Coolray se ne može pohvaliti zapreminom prtljažnika koji zaostaje u poređenju s većinom konkurencije, ali nam se dopada pravilan oblik prtljažnog prostora i rezervni točak umanjenih dimenzija ispod podnice prtljažnika s kojim je život na cesti mnogo bezbrižniji nego sa sveprisutnijom opremom za popravak s kojom je uz pojedina oštećenja gume neizbježno pozivanje vučne službe.
Kabina koja je prošarana detaljima u crvenoj boji obložena je kombinacijom u kojoj prednjači mekša i kvalitetnija gumirana plastika, a tu je i vještačka koža koja čini dio udobnih dvobojnih sjedišta. Prednja se griju, podešavaju elektromotorima i pružaju solidan oslonac. Višim osobama iza kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača prijalo bi kada bi se sjedeća površina mogla više približiti podnici. Svima će prijati besprijekorni spojevi i završna obrada koja isključuje sve suvišne zvukove.
Na jednostavnu i preglednu 10,25-inčnu digitalnu instrumentnu tablu vizuelno se naslanja 12-inčni display multimedijalnog sistema kojim se lako upravlja. Nema navigacije, kompatibilnosti s aplikacijom Android Auto i prikaza naziva radio-stanice koja se krije iza frekvencije, ali tu je nekolicina poznatih sistema za sigurnost/asistenciju, dovoljno upotrebljivih pretinaca i platforma za bežično punjenje mobitela. U prilog ergonomiji idu uredno složene tipke ispod centralnog displeja za upravljanje klimatizacijom, a senzorima za pomoć prilikom parkiranja pomažu i kamere s kojima stiže i projekcija iz ptičije perspektive.
Coolray pokreće 1,5-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor s direktnim ubrizgavanjem koji se krije iza naziva Leishen Power i nastao je kao rezultat saradnje inženjera Volva i Geelyja. Ono što ga izdvaja u odnosu na klasnu konkurenciju je snaga, jer vozač(ica) može računati na više od 170 „konja“. Uz činjenicu da smo u pojedinim režimima trošili više goriva od tvornički deklarisanog, živahan motor kojem u prilog ide i pohvalno niska masa automobila može se pohvaliti tihim i uglađenim radom. Izuzetno tih je i ovjes koji je primarno podešen da se što bolje snalazi na različitim neravninama, što mu veoma dobro ide od ruke, a nema ni prenaglašenog naginjanja karoserije u dinamičnijem ritmu kroz zavoje.
Za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila koji se koristi i u pojedinim Volvo modelima. U defanzivnom ritmu radi besprijekorno, ali je nakon snažnijeg pritiska na papučicu gasa (tzv. „Kickdown“) tu i tamo znao zakasniti u reakciji. U radnom programu Sport mjenjač ranije prebacuje u niže stepene prijenosa i prije prebacivanja u viši stepen prijenosa pušta raspoložen motor da se ozbiljnije „zavrti“, pa smo očekivali da će ispušni sistem s (aktivnim) četverostrukim završecima tada ponuditi više adekvatnog zvuka. Ništa od toga. Sistem za pomoć na strmim i klizavim nizbrdicama i solidno rastojanje između podnice i tla podstakli su nas da pomislimo kako bi bilo odlično da je Coolray dostupan i u opciji s kakvim-takvim integralnim pogonom. Ništa ni od toga.
Geely za identičan Coolray u neobičnoj boji karoserije traži 52.999 KM, što se s obzirom na potencijal motora i najbogatiji paket opreme može smatrati korektnom ponudom, jer smo pregledali i cijene slično opremljenih i motorizovanih modela koje nudi mnogobrojna konkurencija. Kome se čini da je previše, prije zaključka treba uzeti u obzir da reprezentaciju svake zemlje čine njeni najbolji predstavnici. Vjerujemo da će simpatični Coolray, koji je neuporedivo kvalitetniji u odnosu na „zemljake“ koji su prvi put došli u Bosnu i Hercegovinu, imati i neuporedivo bolju servisnu podršku.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Geely Coolray 1.5 TD GF Plus
-
Cijena osnovnog modela: 45.999 KM (Coolray 1.5 TD GK)
-
Cijena testnog modela: 52.999 KM
-
Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.499 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje, međuhladnjak, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 128 kW – 174 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 290 Nm od 2.000 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila. 18-inčne aluminijske felge, gume 215/55 R18 99V (Michelin Alpin 7).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,6 s. Najveća brzina – 200 km/h. Potrošnja na testu – od 5,9 do 8,2 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja: 5,8 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 l. Prosječna emisija CO² – 145 g/km. Euro6b.
-
Dimenzije: Dužina – 4.380 mm. Širina – 1.810 mm. Visina – 1.615 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.600 mm. Zapremina prtljažnika – 330 litara. Masa praznog vozila – 1.375 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – n/p.
-
Serijska oprema: Geely Coolray 1.5 TD GF Plus
-
Garancija: 4 godine ili 100.000 km.