Također, da je ovaj segment i dalje vrlo važan najbolje pokazuju svježiji rezultati prodaje iz 2021. godine koji kažu da je svih prvih pet najprodavanijih komapkta u Evropi prodano po preko 100 hiljada primjeraka, a gdje je na prvom mjestu bio VW Golf osme generacije sa 214 hiljada prodanih primjeraka.
Naravno, Peugeot želi u sami vrh tih rezultata, a sa trećom generacijom 308-ice ambicije su još i veće i to se vidi iz svakog detalja novog kompakta, ali i samog pristupa Peugeota.
Magnet za poglede
Dizajnerski laboratorij Peugeota zaista je u punom zamahu i to već godinama, pa iako je i prethodni 308 bio skladan i privlačan kompakt, nova generacija pomjerila je dizajn kompakta ovog segmenta na jedan potpuno novi nivo.
Stil i detalji koji su započeti na konceptnim modelima i svjetlo serijske proizvodnje ugledali na aktuelnom 508 izuzetno su uspješno nastavljeni na 208 i 2008 koji trenutno obara prodajne rekorde. Sada je sa 308-icom ovaj dizajnerski koncept našao izuzetno uspješnu primjenu i u ovoj karoserijskoj formi.
Bilo nam je to jasno već nakon prvih kilometara u Olivine zelenom 308 zbog kojima su prolaznicima ostajali i oči i usta širom otvoreni. Prilično nevjerovatno za jedan običan kompakt sa srednjim paketom opreme, a to ujedno dovoljno govori o dobro obavljenom poslu francuskih dizajnera.
Uz fenomenalnu boju karoserije koja zavisno od svjetla svaki put daje neku novu dimenziju oblinama i pregibima 308-ice glavni razlog "wow" efekta je širok i agresivan prednji dio sa velikom maskom i još većim novim grbom lava. Uz prepoznatljiva svjetla sa LED "očnjacima" i naglašenim pregibima na poklopcu motora novi 308 na cesti izgleda zaista impresivno i prepoznatljivo.
Jednako efektan je i zadnji dio, gdje je posebno privlačno rješenje uskih LED stop svjetala koja su spojena crnom lajsnom u koju je sakrivena i brava prtljažnika. Dizajnerski vrlo čisto, dorečeno i moderno.
Bokovi otkrivaju donekle poznatu siluetu prethodnog 308, a to je svakako pohvalno da je zadržao i dozu prepoznatljivosti. Također, bokovi otkrivaju i kompaktne proporcije, dok ovako raskošan dizajn otkriva možda i jedini vizuelni nedostatak. Zbog snažno oblikovanih i visokih bokova 17-inčni točkovi izgledaju kao da su manji, pa bi za potpun vizuelni utisak ipak tu trebale biti 18 inčne felge.
Ugodnost velike limuzine
Novi Peugeot 308 izrađen je na EMP2 platformi koja je prilagođena savremenim zahtjevima, a koristi se i za novu Opel Astru. U praksi to znači da je novi 308 nadmašio svog prethodnika za punih jedanaest centimetara i sa dužinom od 4,36 metara spada mežu najveće pripadnike segmenta, a naraslo je i međuosovinsko rastojanje, i to za 5,5 centimetara.
Ovaj raskoš u dimenzijama itekako je primjetan na prednjim sjedištima. Napredan visokotehnološki kokpit ugodno obujmi kako vozača tako i suvozača, a osjećaj "ušuškanosti" upotpunjuju odlično dimenzionirana i vrlo ugodna sjedišta. Odlična ponuda prostora posebno je primjetna po samo širini kabine, pa dok se ne okrenete iza sebe zaista je teško povjerovati da sjedite u 308 a ne u 508.
Utisak je nešto lošiji iza prednjih sjedišta. Naime, najveća mana prethodne generacije 308-ice bio je prostor za noge na zadnjim sjedištima, a očito je da Peugeot ne dijeli to mišljenje. Tako će i u novom 308 iza vozača koji je viši od 180 cm putnici nazad imati vrlo oskudnu količinu prostora za noge, što nismo očekivali uz podatak o povećanju vanjskih dimenzija i međuosovinskog rastojanja.
Očito je Peugeot zadržao filozofiju prethodne generacije gdje se pretpostavlja da je većini kupaca komapkta prioritet udobnost na prednjim sjedištima i kapacitet prtljažnika. Naime, iza zadnjih sjedišta novog 308 nalazi se jedan od najvećih prtljažnika u klasi, koji ukupnom zapreminom od 412 litara zalazi u teritoriju velikih trovolumenskih limuzina. Uz veliki otvor prtljažnika i pravilne stranice duga putovanja sa puno prtljaga biće zaista lagodna sa novim 308.
Ono gdje treba dati priznanje Peugeotu je istrajnost sa i-Cockpit rješenjem vozačkog okruženja, a u ovoj iteraciji je definitivno najuspješnije riješeno, kako vizuelno tako i ergonomski. Položaj iza upravljača je odličan, a maleni, gotovo kvadratni, upravljač tako ugodno "leži" u rukama da kada se vratite u automobil sa okruglim i velikim volanom iznenada imate osjećaj kao da upravljate brodom, a ne autom. Čak je i preglednost instrumenata zadovoljavajuća, dok nam se definitivno najviše svidjela nova futuristička centralna konzola sa jednim velikim ekranom infotainment sistema i jednim zakošenim manjim koji služi za smještaj prečica za brži i jednostavniji pristup funkcijama. Po prvi put u vožnji nismo imali problem preko ekrana osjetljivog na dodir brzo i sigurno naći funkcije klima uređaja ili radija. Ipak, najviše od svega, svidjela nam se činjenica da ovaj put veliki ekran infotainmenta ne strši iznad centralne konzole nego je odlično uklopljen u nju.
Savršeno odmjeren motor, još poželjniji uz automatikUz novi dizajn i platformu Peugeot 308 u trećoj generaciji donio je i novosti u ponudi motora, gdje najveću revoluciju donose elektrificirani pogon, a uskoro i potpuno električna verzija.
Ipak, za naše tržište najzanimljiviji su i dalje klasični motori sa unutrašnjim sagorijevanjem, a upravo ovaj 1,2-litarski turbobenzinac sa tri cilindra se nameće kao vjerovatno najrazumniji izbor za 308.
U ovoj snažnijoj verziji sa 130 KS koju smo testirali maleni turbobenzinac se odlično nosi sa ovom karoserijom, s tim da treba naglasiti da je uprkos raskošnim proporcijama Peugeot uspio zadržati ukupnu masu 308-ice na samo 1.258 kilograma. Uz 230 Nm okretnog momenta koji su dostupni već na 1.700 okretaja ovaj motor je vrlo sposoban i elastičan u 308, pa su ubrzanja iz mjesta vrlo ugodna i uvjerljiva, dok mu nije problem ni oržavanje vežih putnih brzina pod opterećenjem.
Da se ovaj motor odlično snalazi u 308 već nam je pokazala i najniža zabilježena potrošnja goriva na našem testu, kada smo na 100 kilometara otvorene ceste trošili svega 3,9 litara benzina. Na kraju testa i u mješovitiim uslovima sa više gradske vožnje prosjek je iznosio 6,1 l/100 km.
Ono što bi vožnju u 308 učinilo ugodnijom, uvjereni smo, bio bi EAT8 automatski mjenjač sa 8-stepeni prijenosa. Naime, ručica ručnog mjenjača u ovako futuristički dizajniranom kokpitu jednostavno se ne uklapa, ali još važnije od toga, iako smo inače zagovornici ručnih mjenjača, u ovom slučaju cijeli paket i komfor kojeg nudi 308 bio bi zaista potpun uz moderan i brz automatski mjenjač.
Za savršenu ocjenu ovom motoru poželjeli bismo tek nešto mirniji i tiši rad, ovako prepoznatljiv zvuk trocilindraša po opterećenjem ne ide baš uz ukupni imidž 308-ice. S druge strane, to toliko neće predstavljati problem jer je zvučna izolacija na izuzetno visokom nivou.
Trenutno među najboljim kupovinama
Peugeot je definitivno u snažnom zamahu, a sada je to potvrdio i sa novim 308, pa sada ima već cijelu paletu aktuelnih modela koji svojim dizajnom i voznim osobinama predstavljaju neke od najprivlačnijih opcija po segmentima.
To je Peugeot već potvrdio sa novim 2008 koji iz mjeseca u mjesec obara prodajne rekorde u segmentu kompaktnih SUV modela, a sada sa novim 308 nudi dizajn, udobnost i vozne osobine kojima se opravdano gura u sami vrh klase. Jednostavno, tamo gdje su mnogi ostali nedorečeni Peugeot je dovršio posao, a opet ostao je suštinski dobar i ugodan porodični auto za sve namjene.
U vrijeme kada vrijednost novca preko noći pada, a cijene svega skaču iz dana u dan, bojažljivo smo pogledali u cjenovnik novog Peugeota 308. Naravno, cijene po kojima se prethodna generacija prodavala možemo zaboraviti, kao što je to slučaj i kod svih ostalih marki. Ipak, vrlo bogato ali i dalje razumno konfigurisan testni 308 imao je Allure Pack nivo opreme koji uključuje cijelu paletu sigurnosnih sistema (čak i automatsko kočenje u hitnom slučaju), aluminijumske felge od 17 inča, potpuno digitalni i-Cockpit nove generacije, LED svjetla i još mnogo toga. Na kraju ovog zaista dugačkog spiska opreme, doplaćene Olivine zelene metalik boje i grijanja prednjih sjedišta, te uz ovaj motor i mjenjač, cijena je inosila malo preko 43 hiljade konvertibilnih maraka. U ovom "novo normalno" odnosu cijena i tržišta, mora se priznati da je to trenutno više nego privlačna cijena, dok oni koji nisu toliko ograničeni budžetom mogu otići i do dvostruko većeg iznosa uz nevjerovatno bogate GT pakete opreme i uz hibridne motore.
Sa novim Peugeotom smo se družili nešto više i duže nego inače što radimo sa testnim autima, pa uz zbor ovih glavnih utisaka i ocjena uskoro možete očekivati još detaljniji nastavak testa u kojem smo ga povezli na put po BiH i provjerili kakav je na duže staze.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 308 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT
-
Cijena osnovnog modela – 40.289 KM
-
Cijena testnog modela: 43.146 KM
-
Motor: turbobenzinski, trocilindarski, smješten naprijed poprečno. Najveća snaga 130 KS pri 5.500 okr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 okr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 225/45 R17 - Michelin Primacy 4.
-
Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina – 210 km/h. Prosječna potrošnja na testu: 6,1 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu: 3,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja - 5,2 - 6,4 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 119 - 145 g/km.
-
Dimenzije: Dužina – 4.367 mm, širina – 1.852 mm, visina – 1.444 mm. Međuosovinski razmak – 2.675 mm. Zapremina prtljažnika – od 412 do 1.323 litara. Masa praznog automobila – 1.258 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 308 Allure Pack
-
Garancija: opća ugovorna dvogodišnja garancija, 2-godišnja garancija na boju i 12-godišnja garancija na koroziju.