Auto testovi
29

Testirali smo novi Suzuki Swift: Lagan, okretan, štedljiv i jednostavan

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Novi Swift nastavlja tradiciju istoimenih prethodnika koja seže unazad 40 godina, a nova generacija Suzukijevog laganog i okretnog odgovora na japansku i evropsku konkurenciju iz B segmenta sa sobom donosi više opreme i novorazvijeni trocilindarski benzinski motor potpomognut blagim hibridnim sistemom.

Ako ćemo se bazirati samo na golu hladnu platformu, onda u Suzukiju moraju priznati da je novo izdanje simpatičnog modela Swift nastalo na bazi prethodnika, ali s obzirom da je platforma samo osnovica za priču vrijedi prihvatiti da je u društvo stigao Swift nove generacije koji sa sobom već poslovično donosi malo kilograma, okretnost, štedljivost i pohvalno jednostavna rješenja. Da, ostao je i jedini nepodignuti model B segmenta koji se može kupiti i u kombinaciji s adaptivnim integralnim pogonom (AllGrip), što ga izdvaja iz mase.

Kraći od konkurencije, novi Swift izvana nije među manekenima društva kojem pripada, ali je zanimljiv i neobičan u mnogim detaljima. Nisu nas impresionirala dizajnerska rješenja pojedinih elemenata na prednjem dijelu karoserije čustog Japanca, uz dodatak da se o ukusima ne može raspravljati, ali su nam se dopali crni nosači krova koji proizvode utisak da krov lebdi iznad ostatka kutijaste karoserije na kojoj u oči upada i crni spojler na petim vratima.

Još od predstavljanja megapopularnog Peugeota 206 sviđa nam se i centralno postavljeno kućište zadnjeg svjetla za maglu koje se, da podsjetimo, uključuje samo u uslovima izrazito loše vidljivosti i isključuje čim uočite svjetla vozila iza vas. Da su aerodinamičari u Suzukiju radili punom parom objašnjava neznatna količina buke koju pri brzinama na autocesti pravi strujanje vjetra oko karoserije.

Čini se da je poslovično insistiranje na što manjoj masi automobila ipak platila izolacija između motornog prostora i kabine, jer se "vrckav" motor pri višem broju obrtaja unutra čuje više nego što smo očekivali. Nama nije smetalo, jer u svakom slučaju preferiramo što manje kilograma. Možda i što smo se prisjetili svojevremenog druženja na kružnoj stazi NAVAK i vremena kruga koje je ostvarivao jedan od prijatelja vozeći potpuno serijski Swift Sport (s atmosferskim motorom) na gumama koje su bile daleko od optimalnog za korištenje na stazi. Istina je da čovjek vozi odlično, ali se izvana moglo vidjeti koliko mu je u zavojima u prilog išla evidentna lakoća Swifta...kojem su mnogo snažniji automobili odmicali samo na pravcima. I odosmo u "off".

Zatvarajući lagana vrata za sobom nije nam trebalo više od nekoliko kilometara da novi Swift posmatramo kao odlično rješenje za mlade parove bez djece ili mnogo starije parove čija su djeca davno otišla svojim putem. Manje zbog raspoloživog prostora na sjedištima u drugom redu, mada ga ima više od očekivanog, a više zbog ponuđene zapremine prtljažnika koja zaostaje za konkurencijom. Za pojedinom konkurencijom zaostaje i nošenje čvrsto podešenog ovjesa s grubljim neravninama, kada smo pomislili da bi sve skupa ipak moglo biti i malo uglađenije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz pretpostavku da spomenuti potencijalni kupci iznad svega stavljaju poslovičnu pouzdanost japanskih automobila, a definitivno nisu spremni na prevelika izdavanja, posljednjima bi se posebno mogla svidjeti jednostavna rješenja u ugodnoj dvobojnoj kabini sa solidno profilisanim prednjim sjedištima, malo virtualnih i mnogo više klasičnih prekidača koji su smješteni baš tamo gdje se očekuju. Jednostavan za korištenje je i povisoko smješten 9-inčni display multimedijalnog sistema (koji brzinom reakcije i rezolucijom nije posljednja riječ tehnike) s kojim uz paket opreme GL+ stiže navigacija i poznate aplikacije Android Auto i Apple CarPlay za povezivanje s mobitelima. Ispod otvora za ventilaciju smještene su veoma ergonomične analogne kontrole efikasnog klima-uređaja.

U moru previše komplikovanih rješenja ispred osobe iza upravljača za kojima danas počesto posežu u mnogim automobilskim kompanijama, kada zbog insistiranja na originalnom dizajnu ergonomiju stavljaju u drugi plan, odmorili smo se iza kožom obloženog multifunkcionalnog trokrakog upravljača iza kojeg je pregledna analogna instrumentna tabla i podsjetili na onu staru da su „jednostavna rješenja najbolja rješenja“. Da ne bi bilo zabune, Swift je daleko od asketski opremljenog automobila, jer sa sobom u standardnoj opremi donosi većinu aktuelnih sistema za sigurnost i asistenciju.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Lagani „zvrk“ s kojim smo (uz dodavanje i oduzimanje gasa kroz zavoje) zaključili da se na otvorenoj cesti kočni diskovi/pločice nikad neće potrošiti, jer zapravo i nema potrebe da se koči, pokreće novorazvijeni atmosferski benzinski motor čija radna zapremina nije mijenjana u odnosu na zapreminu motora u prethodniku (1.2 litara), ali je "skraćen" za jedan cilindar, pa viševentilski motor (Z12E) sada raspolaže s tri cilindra. Za prijenos snage na podlogu zadužen je ručni 5-stepeni mjenjač s ručicom preciznog i kratkog hoda. Ko želi, u opciji je i automatski mjenjač (CVT) s kojim Swift iz mjesta do "stotke" treba malo manje vremena i razvija nešto veću krajnju brzinu.

U (pri)gradskim uslovima neće biti od posebne važnosti, ali ne treba zaboraviti da nema čuda s 83 KS bez asistencije turbopunjača, pa u opterećenom automobilu na otvorenim cestama pri pretjecanju treba biti u optimalnom stepenu prijenosa i voditi računa o dužini raspoloživog prostora u lijevoj traci. S međuubrzanjima kojima u prilog idu dobro proračunati prijenosni odnosi ide mnogo bolje u solo akciji ili u dvoje.

Priču o performansama ostavit ćemo za eventualni novi Swift s dodatkom Sport ili GTI, jer je u ovom svjetlu mnogo značajnije spomenuti da motoru asistira kompaktan i veoma lagan blagi hibridni sistem (MHEV) koji čine integrisani starter/generator (3 KS/60 Nm) i kompaktna litijum-ionska baterija. Primarni cilj djelimične elektrifikacije je što više rasteretiti trocilindarski motor oko raznih elektropotrošača i s unaprijeđenim start/stop sistemom gasiti ga i prije potpunog zaustavljanja automobila. Krajnji rezultat: Swift u prosjeku troši osam posto manje u odnosu na prethodnika s cilindrom više, pa mala zapremina rezervoara za gorivo na otvorenoj cesti u ležernom ritmu može osigurati mnogo kilometara između posjeta benzinskim pumpama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

"Sedmodnevni odmor" koji nam je osigurala očaravajuća jednostavnost simpatičnog, štedljivog i okretnog Swifta završili smo sa zaključkom da za njega na kraju ne treba izdvojiti previše novca što ga, uz sve ostalo, svrstava među primamljive primjerke automobila iz B segmenta koji postaje sve manji, jer društvo crossovera iz istog segmenta postaje sve veće.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Suzuki Swift 1.2 12v ISG Hybrid GL+
  • Cijena osnovnog modela (Swift 1.2 12v ISG Hybrid GL): 29.400 KM - promotivna cijena
  • Cijena testnog modela: 31.800 KM - promotivna cijena
  • Motor: trocilindarski, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.197 ccm, četiri ventila po cilindru, multi-point ubrizgavanje. Najveća snaga 61 kW – 83 KS pri 5.700 obr/min. Najveći obrtni moment 112 Nm pri 4.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. Ručni 5-stepeni mjenjač. 16-inčne aluminijske felge, gume dimenzija 185/55 R16 83V (Yokohama BluEarth ES32).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,5 s. Najveća brzina – 165 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 3,9 do 5,6 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja prema WLTP standardima: 4,4 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP standardima: 99 g/km. Euro 6D.

  • Dimenzije: Dužina – 3.860 mm. Širina – 1.735 mm. Visina – 1.495 mm. Međuosovinski razmak - 2.450 mm. Zapremina prtljažnika: od 265 do 589 litara s preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila: 949 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.389 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 37 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Ručice vrata u boji vozila, crna maska hladnjaka, 16-inčne aluminijske felge, otvaranje prtljažnih vrata putem elektromagnetnog prekidača, LED kratko i dugo svjetlo, LED dnevna svjetla, LED stop svjetla, automatska svjetla, assistent za duga svjetla, tonirana stakla sa UV i IC zaštitom, dodatno zatamnjena stakla u zadnjem dijelu kabine, elektropodesivi i grijani vanjski retrovizori u boji vozila sa senzorom mrtvog ugla, „guide me home“ funkcija svjetala, Keyless daljinska centralna brava, kabinsko svjetlo u prednjem dijelu kabine, djeljiva zadnja klupa 60:40, držači za čaše (2 naprijed + 1 nazad), 12V utičnica u kabini, klima-uređaj sa digitalnim kontrolnim panelom, električni podizači prozora, trokraki multifunkcionalni upravljač presvučen kožom (podesiv po visini i dubini), grijanje prednjih sjedišta, vozačevo sjedište podesivo po visini, adaptivni tempomat i limitator brzine, 6 zračnih jastuka, sistem deaktivacije suvozačkog zračnog jastuka , ISOFIX sistem pričvršćivanja dječije sjedalice x2, sigurnosna dječija brava na zadnjim vratima, bočna ojačanja u prednjim i zadnjim vratima, „Hill hold“ pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici, radarski sistem podrške kočenju, ESP, ABS sa EBD funkcijom, TPMS (sistem kontrole pritiska u gumama), BAS (sistem pomoći pri naglom kočenju), praćenje saobraćajne trake, raspoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za nadzor vozača, imobilajzer sistem, blokada motora s alarmom, sistem uvlačenja pedala u slučaju sudara, zadnji parking senzori + kamera, SUZUKI CONECT sistem, 9-inčni display multimedijalnog sistema s integrisanom navigacijom, DAB audio-uređaj, prednji i zadnji zvučnici + visokotonci naprijed, USB sa opcijom punjenja A 2,4Ah i C 3,0Ah, multifunkcionalni putni računar sa 4,2-inčnim displejom u boji, indikacija optimalnog stepena prijenosa...

  • Garancija: 3 godine ili 100.000 kilometara.