Testirali smo osvježenu Hyundai Elantru: Udobna, prostrana i veoma povoljna
Možda i ranije nego što je uobičajeno iz južnokorejske automobilske kompanije u ekspanziji stiglo je redizajnirano izdanje šeste generacije pristupačnog i prostranog trovolumenskog automobila s kojim u Hyundaiju i dalje ciljaju na racionalne kupce širom svijeta koji preferiraju praktična i provjerena rješenja prevoza za koja ne trebaju izdvojiti veliku svotu novca.
S ukupnom dužinom koja koketira s automobilima iz D segmenta, redizajnirana Elantra sa sobom je donijela drugačiju masku hladnjaka, drugačije odbojnike, nova kućišta prednjih i zadnjih svjetala, novodizajnirane felge i gomilu hromiranih oznaka na poklopcu prostranog prtljažnika s kojim se prilikom otvaranja, nažalost, ne podiže i zadnje staklo, makar "liftback“ izgled karoserije sugerisao drugačije.
Solidan konfekcijski automobil s naglašeno "ljutim licem“ izgledao bi znatno privlačnije na točkovima većeg prečnika, jer je 16-inčna opcija (definitivno) premala za prilično veliku karoseriju povisokih bokova. Srećom, problem se može riješiti odabirom felgi većeg promjera koje su na listi opcione opreme. Kako god, osnovni nedostatak Elantrine karoserije s naglašeno padajućom linije krova otkrili smo kasnije, sjedeći na zadnjim sjedištima na kojima će viši putnici imati dovoljno mjesta za noge, ali ne i za glavu.
Elantrina kabina u kojoj i u osvježenom izdanju dominiraju sive boje i dalje je veoma prostrana, ergonomična i u konkretnom slučaju solidno opremljena, zaključno s dvozonskim automatskim klima-uređajem i prilično udobnim sjedištima, a za ugodan boravak na dužim relacijama zaslužna je i veoma dobra zvučna izolacija.
Bilo bi previše očekivati mnogo mekane plastike, ali sve je čvrsto i precizno sastavljeno. Loše ceste pokazale su da „cvrčci“ ne žive u Elantri koja se (prema kredibilnim analizama) gnuša od vanrednih posjeta autoservisima, a ljubitelji velikih ekrana preko kojih se upravlja multimedijalnim sistemima mogli bi ostati razočarani Hyundaijevim 7-inčnim rješenjem. I dalje smatrajući da trendovski "televizori“ negativno utiču na aktivnu sigurnost, nama je više bilo čudno što Elantra s najboljim paketom opreme nema kakva-takva prednja svjetla za maglu.
Obloge na pojedinim mjestima u kabini i analognoj instrumentnoj tabli koje imitiraju karbon mogle bi raspaliti maštu, ali ponuda motora za redizajniranu Elantru (s ove strane Atlantika) vrlo je skromna, jer se budžetu naklonjen automobil nudi samo u kombinaciji s atmosferskim 1,6-litarskim četverocilindarskim viševentilskim benzinskim motorom koji se može kombinovati sa 6-stepenim ručnim ili 6-stepenim automatskim mjenjačem. Šteta zbog čvrste karoserije i odlično podešenog ovjesa.
Provjereni benzinac „stare škole“ vrlo je uglađen i tih, a uz nepretenciozan ritam na otvorenim cestama uzvratiti će iznenađujuće skromnom potrošnjom goriva. Iluzorno je očekivati posebnu živost kada se 127 KS i 155 Nm najvećeg obrtnog momenta (pri visokih 4.850 obr/min) suoče s masom opterećenog automobila, uzbrdicama, uključenim klima-uređajem... Naravno da ga treba ozbiljno „zavrtiti“ i prilikom preticanja dugih tegljača često posezati za trećim stepenom prijenosa. Drugačije ne ide, uz pomisao da u aktuelnoj turbo ekspanziji kupci ovako motorizovanih automobila (u kontekstu performansi) vjerovatno i nemaju prevelika očekivanja.
Elantra, dakle, ne puca od snage, ali i pored toga ne možemo gurnuti u stranu činjenicu da s najboljim paketom opreme za nju u ovom trenutku treba izdvojiti manje od 30 hiljada KM, što je iznos koji danas mnoge automobilske kompanije počesto traže za pojedine modele iz znatno manjeg B segmenta.
Ne znamo koliko će kupaca južnokorejski „bestseller“ na kraju animirati u našoj zemlji (u kojoj, nažalost, cvjeta prodaja uvezenih polovnih automobila s prečesto nepoznatom servisnom istorijom i lažnim kilometražama), ali neumoljivi brojevi potvrđuju da se Elantra već godinama odlično prodaje u mnogim drugim zemljama širom svijeta. Nimalo slučajno.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.591 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 93,8 kW - 127,5 KS pri 6.300 obr/min. Najveći obrtni moment 155 Nm pri 4.850 obr/min.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Aluminijske felge 6,5J x 16, gume dimenzija 205/55 R16 91H (Kumho Ecowing ES01).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Zadnji ovjes - Dvostruka torziona osovina s hidraulično-gasnim amortizerima. Elektrohidraulični servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 10,1 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 8,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, kombinovano 6,6 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 153 g/km (Euro 6).
Dimenzije: Dužina - 4.620 mm. Širina - 1.800 mm. Visina - 1.450 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Zapremina prtljažnika od 458 litara. Masa praznog automobila - 1.280 kg. Najveća dozvoljena masa - 1.820 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 50 lit.
Serijska oprema testnog automobila: Sistem kontrole pritiska u gumama, pomoćni rezervni točak, progresivni servouređaj upravljača, podešavanje kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača po visini i dubini, kožom obložena ručica mjenjača, centralna konzola u crnoj boji sa visokim sjajem, zračni jastuk za vozača i suvozača s opcijom isključenja suvozačevog jastuka, dvostruki bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, ABS, ESP, HAC –Hill start Assist Control (kontrola pomoći prilikom polaska na uzbrdici), Imobilizer (elektronska blokada motora), putni kompjuter, tempomat, elektropodizači prednjih i zadnjih stakala, svjetlo u prtljažniku, automatska regulacija uključivanja svjetala, senzor za kišu, kućišta vanjskih elektropodesivih i grijanih retrovizora u boji karoserije, pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora, hromirane ručke na vratima, svjetlo za čitanje i pretinac za sunčane naočale, zasloni za sunce s ogledalima, nasloni za glavu podesivi po visini, centralna konzola sa naslonom za ruke, vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljivo zadnje sjediše (60:40), digitalni sat, 7-inčni multimedijalni sistem, radio RDS uređaj, četiri zvučnika (dva naprijed i dva nazadi) i dva visokotonska zvučnika, priključci za USB i AUX, Bluetooth s prepoznavanjem glasa, pepeljara i upaljač, centralno daljinsko zaključavanje, platnene obloge sjedišta, ISOFIX, automatski dvozonski klima-uređaj, automatsko odmagljivanje stakala, ventilacioni otvori za putnike na zadnjim sjedištima, tonirana stakla, 16-inčne aluminijske felge, osjenčenje na prednjem vjetrobranskom staklu, prednji i zadnji senzori za parkiranje i kamera za pomoć prilikom parkiranja, LED dnevna svjetla, maska hladnjaka s hromiranim detaljima.
Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije (700 KM).
Garancije: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.