Iako je već u startu Peugeot imao odličan i dobro prihvaćen recept, došlo je vrijeme za prvi ozbiljan "update". Vizuelno najveća i najočitija novost je originalna maska bez okvira i potpuno nova svjetla koja su dobila prepoznatljive "lavovske očnjake", ali i novu LED tehnologiju. Nazad je forma ostala ista, ali su veliko osvježenje nova stop svjetla sa LED tehnologijom i 3D izgledom, čime je izrađen dizajn koji podsjeća na lavlje kandže. Uz novu paletu boja i novi dizajn točkova 3008 izgleda zaista mnogo privlačnije i modernije.
Unutra su novosti također suptilne, ali jednako važne i primjetne, a kako je inovativan i originalan kokpit jedan od glavnih razloga velikog uspjeha 3008-ice bilo je važno dobro odraditi ovaj dio posla.
Prepoznatljivi i-Cockpit s visoko postavljenim i digitalnim instrumentima dobio je tako novi 12,3-inčni ekran na kojem je moguće u potpunosti prilagoditi i konfigurisati izgled i informacije koje prikazuje, a tu je sada i tehnologija ekrana "Normally Black" za visokokvalitetno ispisivanje informacija i grafika te za bolje izražene kontraste i čitljivost.
Novi je i centralni ekran osjetljiv na dodir, koji je sada dijagonale 10 inča. Ekran donosi visoku rezoluciju i u paru je s nizom od sedam elegantnih "klavirskih" prekidača - koji omogućavaju direktan pristup glavnim funkcijama radija, klima uređaja, navigacije, postavki automobila, telefona, mobilnih aplikacija i prekidača za sva četiri žmigavca.
Pregršt pametne tehnologije
Jednako važna poboljšanja za 3008 nisu vidljiva na prvi pogled, pa je tako dobio niz novih i naprednih sistema za asistenciju vozaču, koji zaista znatno smanjuju zamor pri dugim putovanjima i podižu nivo sigurnosti na zavidan nivo. Napredni "Night Vision" sistem s detekcijom pješaka jedan je od naprednijih u ovom segmentu, dok će opterećenje vozača znatno umanjiti Drive Assist Plus paket koji objedinjuje aktivni tempomat s funkcijom ponovnog pokretanja s funkcijama automatskog kočenja najnovije generacije (otkriva pješake i bicikliste, danju i noću, od 5 km/h do 140 km/h) s upozorenjem o riziku od sudara, a tu je sada i prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova (zaustavljanje, jednosmjerno, bez preticanja itd.).
U svakom slučaju boravak i vožnja u 3008 i dalje su vrlo ugodni, a okruženje je zaista moderno i originalno uz upotrebu, uglavnom, kvalitetnih i ugodnih materijala. Ergonomija je u suštini ostala ista, pa ostaje mogućnost da, zavisno od visine vozača, nećete imati idealnu preglednost instrumenata zbog neobičnog smještaja malog upravljača i visoko postavljenog i-Cockpita. Sjedišta su odlično profilisana i vrlo ugodna, mada bi za duža putovanja mogla biti za nijansu veća, dok prostor na zadnjim sjedištima i u prtljažniku od 520 litara obećava komforna porodična putovanja.
Efikasan mjenjač upotpunio ekonomičnog dizelaša
Iako je ovim redizajnom 3008 donio i nove alternative u ponudi motora s hibridnim sklopovima i snagom do čak 300 KS, kod nas će očekivano najpopularniji biti upravo ovaj 1,5-litarski turbodizelaš od 130 KS.
Vrlo elastičan motor s maksimalnih 300 Nm okretnog momenta odlično se nosi sa 1,4 tone teškim SUV-om, ali ne treba očekivati neke brzinske rekorde. Tako s ubrzanjem do 100 km/h od 11,5 sekundi otkriva da je ipak namijenjen umjerenoj i elastičnoj vožnji, ali zahvaljujući odličnom 8-stepenom automatskom mjenjaču međuubrzanja i generalno vožnja su vrlo ugodni i s gotovo neprimjetnim izmjenama stepeni prijenosa bez trzaja upotpunjuju ugodnost putovanja.
Ono zbog čega će ovaj motor posebno privući kupce svakako je njegova ekonomičnost te uprkos velikoj i prostranoj karoseriji u prosjeku smo trošili tek 5,3 litra dizela na 100 kilometara, dok smo na otvorenoj cesti i uz umjeren tempo taj prosjek spuštali i na svega 4,5 litara. Kad tome dodamo vrlo uglađen i tih rad, ne treba čuditi zašto se upravo ovaj motor nameće kao idealan izbor za većinu kupaca 3008-ice.
Peugeot nije pravio izmjene u postavkama ovjesa pa i sada 3008 u vožnji nudi solidan kompromis ugodnosti i upravljivosti. Kao i prvi put kad smo ga vozili, voljeli bismo da je ipak nešto mekši i ugodniji preko oštrijih neravnina, ali to kompenzira uzornom stabilnošću pri visokim brzinama i pri naglim promjenama pravca. Upravljač je dovoljno precizan, mada kao i većina modernih električnih servo uređaja i ne daje baš dovoljno povratnih informacija sa ceste.
Nakon svih poboljšanja i redizajna Peugeot 3008 je ostao zaista jedan od najprivlačnijih i najboljih modela u vrlo popularnom segmentu kompaktnih SUV-ova. Ne sumnjamo da će nastaviti prodajne uspjehe, mada je teško ostati imun na činjenicu da je cijenom i prije i sada definitivno među skupljim modelima u svojoj klasi. Svjedoci smo poskupljenja automobila posebno u posljednjih godinu dana, pa tako sada već za osnovni 3008 treba izdvojiti skoro 50 hiljada maraka, dok model kao testni sa srednjim paketom opreme, automatikom i dizelskim motorom prilazi iznosu od 60 hiljada maraka. Ipak, to nije toliko daleko od konkurencije, a Peugeot je svjestan da ima "vruću robu" i da može opravdati nešto višu cijenu.
Osnovni podaci o testnom automobilu: - Peugeot 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8
- Cijena osnovnog modela: 48.630 KM
- Cijena testnog modela: 58.895 KM (s popustom)
- Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, turbodizelski. Radna zapremina 1.499 ccm. Maksimalna snaga 131 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalan obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6d-ISC-FCM.
- Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 8-stepeni automatski mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 225/55 R18.
- Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.
- Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,5 s. Maksimalna brzina - 188 km/h. Potrošnja na testu – 5,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l.
- Dimenzije: Dužina – 4.447 mm, širina - 1.841 mm, visina - 1.624 mm, međuosovinski razmak - 2.675 mm, prtljažnik 520 litara, težina praznog vozila – 1.429 kg, ukupna dozvoljena težina vozila – 2.000 kg.
- Serijska oprema testnog automobila: Allure Pack
- Dodatna oprema na testnom automobilu: Krov u Black Diamond boji - 656 KM, grijana prednja sjedišta - 469 KM, Specijalna boja karoserije - crvena ultimate - 1.407 KM.