Ambicije Peugeota s novim 308 su jasne, više nego ikada. Ambicija za vrh klase uvijek je prisutna, ali čini se da su Francuzi ovaj put zaista napravili sve prave poteze. Peugeot ne želi više uspjeh na tržištima gdje ga je uvijek i imao, nego želi svjetsku slavu, nešto slično što su napravili Golf ili Focus. Ujedno, Peugeot želi i dio kupaca koji gledaju u A-klasu ili Audi A3. To je itekako velik zalogaj, te je Peugeot stao s izmjenama imena, pa je 308 ostao 308, ali se pozabavio mnogo važnijim stvarima, kao što su kvalitet, tehnologija i sam doživljaj vožnje i boravka u njihovom kompaktu.
Novi 308 zaista je iz temelja nov auto. Za razliku od prethodnog 308 koji je bio evolucija 307-ice, i koji je patio od viška kilograma, novi 308 dolazi na novoj platformi PSA grupacije, koju već koristi C4 Picasso, i od prethodnika je lakši za oko 140 kilograma. Ujedno, novi 308 je i kompaktniji auto, pa je za centimetar kraći, 1,5 centimetar uži, ali što je najvažnije za skoro pet centimetara niži. Nije ni čudo da već na prvi pogled izgleda agresivnijie i dinamičnije od monovolumeniziranog prethodnika.
Iako će možda neko zamjeriti Peugeotu što je 308 svojim dizajnom i oblicima postao prilično "germaniziran", činjenica je da se to ne može smatrati nedostatkom. Za sličan "grijeh" je optužen i aktuelni Citroen C5, ali stoji činjenica da se C5 nije nikada bolje prodavao.
Sviđa nam se: kvalitetna i moderna unutrašnjost, potrošnja goriva, zvučna izolacija, mogućnosti personalizacije, vozne osobine, zapremina prtljažnika, izgled...
Prednji dio 308-ice je poznat utoliko što predstavlja varijaciju na temu dizajna kojeg smo vidjeli na 2008-ici i 508-ici, ali se i tu ističu detalji svjetala koji na skupljim modelima koriste LED tehnologiju i za kratka i za duga svjetla, kao i raskošne hromirane elemente oko svjetala za maglu. Bokovi i zadnji dio su ti koji 308-ici daju staloženiji izgled. Ipak, niža silueta i blago kvadratan zadnji dio ostavljaju utisak ozbiljnog, širokog i stabilnog automobila, pogotovo u kombinaciji s atraktivnim 17-inčnim felgama.
Unutrašnjost također donosi pregršt novosti. Slično kao i u 208-ici, Peugeot je potpuno iz početka dizajnirao vozačko okruženje, pa je ovakav kokpit i osjećaj iza upravljača prilično jedinstven doživljaj. Najkontroverzniji dio svakako su mali upravljač i visoko postavljeni instrumenti, što smo već vidjeli u 208-ici. Ipak, zbog više prostora i boljeg razmještaja, u 308-ici je lakše naći dobar položaj iza upravljača, dok su i instrumenti bolje vidljivi. I dalje će postojati oni kojima će položaj biti neobičan, a instrumenti nepregledni, a u svakom slučaju ovakav raspored traži dosta navikavanja. Navikavanje traži i okretomjer čija kazaljka se "penje" u obrnutom smjeru, što izgleda zanimljivo, ali ispočetka u vožnji djeluje zbunjujuće.
Ne sviđa nam se: preglednost instrumenata i položaj upravljača, rad ručice mjenjača, preglednost, prostor na zadnjim sjedištima, cijena...
Kada se smjestite i naviknete na pomalo neobične oblike, primjetićete da se u 308 sjedi zaista udobno. Sjedišta su izdašno obložena, velika i komforna, a duga vožnja u njima je vrlo opuštajuća. Suvozačko mjesto jednako je udobno, a armaturna ploča ispred je tu dodatno uvučena prema vjetrobranu kako bi bilo dovoljno mjesta za noge.
Ono što nismo očekivali, pogotovo jer zbog bijelih sjedišta i panormaskog krova kabina 308-ice izgleda vrlo prostrano i prozračno, je nedostatak mjesta na zadnjim sjedištima. Snižavanje krova i upotreba debelih i kvalitetnih obloga na sjedištima i vratima neminovno su uzeli danak. Na zadnjim sjedištima će tako mnogim putnicima koljena doticati naslone prednjih sjedišta, a frizuru će im kvariti niska obloga krova. Šteta, jer su i zadnja sjedišta jednako udobna, ali zaista udobno će tu putovati samo niži putnici i djeca.
Otvaranje prtljažnika pokazuje gdje su nestali centimetri za koljena, i zašto je 308 idealan za porodice s djecom. Dakle, ima udobna i prostrana prednja sjedišta, manje prostrana zadnja sjedišta koja su idealna za djecu, i rekordno velik prtljažnik koji će primiti sav prtljag tročlane ili četveročlane porodice. Možda je to i bila namjera Peugeota. Uglavnom, sa 420 litara zapremine, i još 50 litara ispod dvostrukog poda prtljažnika, 308 je apsolutni rekorder klase i zaslužuje posebnu pažnju kupaca kojima je prtljažnik veoma važna stavka.
U vožnji je 308 također potpuno drugačiji od 308-ice, kod koje je bila izražena težina, nesklonost brzoj promjeni pravca i generalno loš raspored težine uz visinu zbog koje je težište automobila bilo nepovoljno smješteno. Peugeot je upravo te nedostatke ispravio. Nova 308-ica je i u vožnji osjetno lakša, te iako je podređena udobnoj vožnji, kroz zavoje je mnogo zabavnija i sigurnija od svog prethodnika.
Ono što treba posebno pohvaliti je "ušuškanost" koju je do sada bilo teško osjetiti u jednom francuskom kompaktu. Nivo završne obrade i zvučne izolacije je zaista na zavidnom nivou, te kao i kod premium modela, koje smo spomenuli na početku, i u 308-ici će se često desiti da vam 120 km/h izgleda kao 80 km/h, a 50 km/h kao da se jedva krećete. Na višim brzinama i na autoputu huk vjetra je minimalan, te je generalan doživljaj putovanja jednak automobilu koji je barem jednu klasu iznad 308-ice.
Opet, sva ta izolovanost i "ušuškanost" donose i mane u vidu nepreglednosti, ali to je ipak manja žrtva u odnosu na veliki pomak u kvaliteti. Također, kako je zadnji vjetrobran zaista minimalan, Peugeot je ponudio i opciju kamere za vožnju unazad, ali tu je veliki nedostatak u kvalitetu same kamere koja je u noćnim uslovima gotovo neupotrebljiva, pa su na ekranu vidljivi samo obrisi.
Da je napravio zaista kvalitetan i iz temelja nov auto koji "puca" u sam vrh klase, Peugeot potvrđuje i samouvjerenim cijenama nove 308-ice. Iako su tržišta novih automobila na niskim granama gdje sve marke konstantno snižavaju cijene i nude neke akcije, Peugeot s cijenom 308-ice dolazi u sam vrh.
Jasno, nisu se usudili potpuno zaći u cjenovnik premium modela kao što su A3, Serija 1 ili A-Klasa, ali dovoljno je jasno da je od ostalih kompakta na našem tržištu jedino uporediv Volkswagen Golf skuplji od novog Peugeota 308.
Opet, treba biti iskren i priznati, da za sada Peugeot zaslužuje takav pristup jer je novi 308 zaista vrijedan samog vrha klase, kako po cijeni tako i po kvalitetu. Koliko će to prihvatiti i prepoznati tržište, nije zahvalano prognozirati, ali možemo potvrditi kako je Peugeot bio iskren kada je rekao da je novi 308 potpuno nov auto koji čini njihovu prekretnicu.
Motor: Smješten naprijed poprečno, četri cilindra, dva ventila po cilindru, turbodizelski, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, hladnjak zraka pod pritiskom. Radna zapremina 1.560 ccm. Prečnik i hod klipa - 75 × 88,3 mm. Maksimalna snaga 85 kW - 115 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 270 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 5.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 225/45 R17.
Ovjes: Naprijed pseudo MacPherson sa hidrauličnim amortizerima i spiralnim oprugama. Nazad fleksibilna osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,2 s. Maksimalna brzina - 192 km/h. Potrošnja na testu – 5,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,5 l/100 km, kombinovano 3,8 l/100 km. Zapremina rezervoara – 53 l.
Dimenzije: Dužina – 4.253 mm, širina - 1.863 mm, visina - 1.457 mm, međuosovinski razmak - 2.620 mm, prtljažnik 470 litara, težina praznog vozila – 1.160 kg, Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.780 kg. Krug okretanja - 11,3 m.
Serijska oprema: LED dnevna svjetla, LED zadnja svjetla, Full LED Tehnology – prednja svjetla, Prednja svjetla za maglu, Look paket (poklopci na retrovizorima i ručice na vratima u boji karoserije ), Pomoć pri parkiranju naprijed I nazad, Zadnja klupa sa pregibom jednog dodira 1/3 – 2/3, Mehaničko podešavanje vozačevog i suvozačevog sjedišta, 3 naslona za glavu nazad, Električni sekvencijalni prednji i zadnji podizači prozora sa zaštitom od uštinuća, Elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa vozilu, Centralno zaključavanje sa daljinskom komandom na ključu, Programirajući tempomat, Električno podešavajući vanjski retrovizori sa grijačima, Varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini, Automatsko zaključavanje vrata u vožnji, Wip sound+Radio CD MP3+Aux jack+A bijeli ekran+kontrola na ručici volana+4 zvučnika, Abs+Esp+Afu+Ref, 6 zračnih jastuka ( air bag za vozača/suvozača+bočni zračni jastuci+zavjesice ), Detektor pritiska u gumama, Aluminijske felge 16” Diamond TOPAZE sa rezervnim točkom manjih dimenzija, Paket Style: Hromirani okvir oko prozor, Hromirani umeci uz LED dnevna svjetla, Sportski volan presvučen kožom sa kontrolom za upravljanje touch screen-om, Ručica mjenjača i volan presvučeni kožom, Srednji naslon za ruku u prednjem dijelu vozila, Paket vidljivost ( automatsko uključivanje glavnih svjetala+senzor za kišu+elektrohromatski unutrašnji retrovizor+follow me home sistem ), Hill assist, LED stropna rasvjeta u prednjem I zadnjem redu vozila, Osvjetljenje u područiju nogu, Električna parking kočnica, Mehaničko podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu, Paket udobnost: Srednji naslon za ruku u zadnjem dijelu vozila, Otvor za pristup, Otvor za pristup prtljažnom prostoru, Sportska prednja sjedišta, Multifunkcionalni touch screen 9.7”+trituner radio prijemnik sa Bluetooth hands free funkcijom+Usb utičnica+2 dodatna zvučnika, Automatski dvozonski klima uređaj.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Sistem praćenja mrtvog ugla sa upozorenjem na vanjskom retrovizoru, stakleni krov, kamera na stražnjem dijelu, DENON HiFi system, Grijači prednjih sjedišta, masiranje u lumbalnom dijelu, Touchscreen 9,7”, SMEG Navigacija+CD čitač, Aluminijske felge 17” diamant sa setom za popravak, Sjedišta u Club koži. Metalik boja
Garancija: Četiri godine ili 100.000 pređenih km. Tri godine na boju i dvanaest godina na karoseriju.