Testirali smo prvi električni skuter u BiH: Zujanje po gradu za 0 maraka
Budućnost individualnog prijevoza definitivno je električna, a svi koji su se pribojavali da to znači kako će nestati uzbuđenja u vožnji očito su se prevarili. Ne samo da električni auti, bicikli i motocikli mogu biti vrlo dinamični i brzi, nego nam pokazuju kako ne moraju izgledati dosadno i generički. Upravo suprotno. Upravo to smo i pomislili gledajući ispred sebe električni motocikl Motogrini E:Motion. Retro dizajn koji jasno podsjeća na uvijek voljene Vespe, uz također retro bež boju i razigrane kombinacije boja na naljepnicama, ili kako ih Motogrini naziva - Shara, jednako je zabavan kao bilo koji motocikl ove veličine s klasičnim benzinskim motorom. Vjerovatno i više.
Za prvi kontakt s ovakvim električnim skuterom izabrali smo Motogrini e:motion 2048 L3 koji je ujedno i top model e:motion tipa Motogrini električnih skutera. Iako je sve samo ne klasičan skuter od 50 ccm, e:motion je zadržao najbolju praktičnu stranu skutera ove veličine. Da biste njime upravljali dovoljna vam je tek vozačka dozvola AM ili B kategorije i obavezna upotreba zaštitne kacige.
Kroz sarajevsku gužvu, na uskim i ne baš ravnim ulicama u centru grada Motogrini smo vozili nekoliko dana i provjerili koliko je praktičan, brz, ali i siguran.
Ono što nam se prije svega svidjelo je lakoća korištenja i pokretanja, bez obzira na to da li ste prije vozili skuter ili ne. Široko i mekano sjedište bit će ugodno za većinu vozača, dok su komande krajnje jednostavne i pregledne. Tako digitalna komandna tabla pokazuje tačan kapacitet baterije, kao i preostali broj kilometara koje je moguće preći, a tu je jasno čitljiv brzinomjer.
Zanimljv detalj je 3-brzinski prekidač koji se nalazi ispod desne ručice te je vrlo praktičan u gradskoj vožnji. U prvom položaju skuter ima najmanju maksimalnu brzinu, ali daje vrlo umjerena ubrzavanja, što je idealno za pokretanje s mjesta bez trzaja. Druga "brzina" daje nešto bolja ubrzanja, dok u trećem položaju e:motion daje maksimum svojih performansi.
U poređenju s klasičnim skuterom od 50 ccm najviše nam se svidjelo, naravno, potpuno odsustvo buke i zvuka. Samo vjetar koji struji oko kacige i mala buka kotrljanja točkova čine ugođaj vožnje jedinstvenim. Također, zahvaljujući samom principu rada elektromotora inicijalno ubrzanje ovakvog električnog skutera mnogo je uvjerljivije i linearnije od onog s benzinskim motorom.
Opravdana bojazan javila se kada smo krenuli uz strme ulice kojih u Sarajevu ne manjka. Šta ako budemo morali stati na sredini brda? Hoće li krenuti ili ćemo kapitulirati pred silom gravitacije? Ipak, električni motor maksimalne snage od naizgled skromnih 3 kW koji je ugrađen u osovinu zadnjeg točka prilično je lako pokrenuo 92 kilograma težak skuter s balastom od 96 kilograma bojažljivog vozača.
Druga krajnost u kojoj smo isprobali Motogrini je glavna sobraćajnica sa tri trake i automobilima koji se kreću brzinom od oko 60 km/h. Tu se Motogrini e:motion snalazi slično kao i klasični skuteri od 50 ccm, gdje do izražaja dolazi maksimalna brzina od 50 km/h i mali 10-inčni točkovi zbog kojih je bolje izbjegavati velike udarne rupe. Također, iz vozačke perspektive poželjeli bismo malo udobniji ovjes, tačnije kapacitetnije amortizere i efikasnije glavno svjetlo koje na neosvijetljenim cestama slabije rasipa svjetlost.
Do ovog momenta gotovo sve što smo isprobali vrlo je slično benzinskom skuteru od 50 ccm, osim naravno buke koje ovdje uopšte nema. Ali poenta i novost koju donosi Motogrini krije se ispod sjedišta. Velika izmjenjiva litijska baterija velikog kapaciteta omogućava domet do 70 km u idealnim uslovima ili čak i preko 100 km s dodatno ugrađenim R-modulom. Zavisno od mogućnosti svoj Motogrini možete puniti putem utičnice ispod sjedišta ili bateriju izvaditi i ponijeti je na punjenje u kuću ili ured.
Uz bešumni HUB motor nominalne snage 2.000 W odnosno 3 kW maksimalne izlazne snage Motogrini e_motion zaista je skuter nove generacije i prilično smo uvjereni da će upravo ovaj segment skutera vrlo brzo zamijeniti benzinske motore električnim. Razloga za to ima više nego dovoljno. Kako smo se uvjerili, u vožnji ovakav električni motor nudi jednake performanse kao i benzinski, s tim da u smislu eksploatacije i održavanja prestaju sličnosti.
Naime, prosječan vozač skutera od 50 ccm u sezoni koja traje od aprila do novembra potroši više od 800 konvertibilnih maraka vrijednosti benzina, dok u istom tom periodu ovakav električni skuter potroši svega 13 maraka električne energije. S druge strane, kada se baterija isprazni nije potrebno ići na pumpu ili posebne punionice, nego je moguće napuniti je i na običnoj gradskoj mreži.
Jednako važan faktor je i održavanje skutera koje je prilično jeftino i na benzinskim, dok je kod ovakvih električnih još jeftinije i jednostavnije. Uz odličnu garanciju koju Motogrini daje na čak sedam godina, odnosno 25.000 pređenih kilometara, praktično nestaju sve mane posjedovanja i vožnje skutera. Sada kada su saobraćajne gužve pojava koja traje cijeli dan, ovakav prijevoz koji je u isto vrijeme vrlo jeftin i ekološki podoban i tih čini se kao pravi potez.
Maksimalan domet s jednim punjenjem: 60+ km (u zavisnosti od konfiguracije terena i opterećenja vozila) Vrijeme punjenja baterije: 2,5 do 3,5 sata Baterija: 48V/30Ah litijum - izmjenjiva Vijek baterije: oko 800 punjenja (u zavisnosti od režima punjenja) Maksimalno opterećenje vozila: 180 kg Težina vozila (s baterijom): 92 kg Kočnice: naprijed - hidraulični disk, nazad - doboš Prednji ovjes: Hidraulična teleskopska viljuška s 2 amortizera Zadnji ovjes: 2 mono shock amortizera Motor: elektro, beskontaktni/bez četkica, direct-drive Točkovi: 3.50 R10 naprijed i nazad Maksimalan ugao uspona: 20 stepeni Dimenzije vozila: 1830 x 696 x 1135 mm CO2 emisija: Nema Boja: slonovača ili crna Komandna tabla: digitalna, putni računar, prikaz preostalog puta