Poznati po neobičnim i naprednim rješenjima u Citroënu su prije Drugog svjetskog rata predstavili model Traction Avant, prvi automobil velikoserijske proizvodnje koji je imao prednji pogon, samonosivu karoseriju i neovisni ovjes, što je sredinom tridesetih godina u kojima su dominirale kutijaste šasije, krute osovine i zadnji pogon predstavljalo revolucionarno i jedinstveno rješenje. Davno prošlo vrijeme, pa je iz današnje perspektive ostalo mnogo više onih koji se sjećaju kada je Citroën premijerno predstavio jedan od svojih najpoznatijih modela do danas, čuveni DS19 čije je adaptivno hidropneumatsko ogibljenje zajedno s izgledom karoserije bilo znatno ispred vremena.
Na početku s jednostrukim kućištima svjetala ("žaba"), kasnije s dvostrukim kućištima ispod ovalnog staklenog pokrova ("ajkula"), atraktivni DS koji se nudio s nekoliko različitih benzinskih motora, na kraju i u tri karoserijska oblika, bio je i ostao jedan od glavnih modela koji čovjeku prvo padnu na pamet kada se spomene Citroën.
Nekoliko decenija kasnije, vjerovatno nakon sugerisanja iz marketinškog odjela francuske kompanije, Citroën u priču uvodi luksuzni podbrend DS Automobiles i predstavlja tri modela koji su na sebi nosili primamljivu oznaku DS. Prodavali su se pet-šest godina i predstavljali su najluksuznije modele u B i C kategoriji iz tadašnje "deux chevrons" ponude. Realno, osrednji pokušaj, vratimo li se na spomenuti originalni DS i pozitivne reakcije koje je proizveo kada je davne 1955. godine premijerno izložen na Sajmu automobila u Parizu.
Naredni korak? Odgovorni u tada još uvijek PSA grupaciji na kraju su odlučili da DS više ne bude oznaka modela na Citroënovim automobilima, pa je prije deset godina predstavljena zasebna kompanija DS Automobiles u kojoj su počeli dizajnirati i proizvoditi potpuno nove modele čija je mehanika, logično, ostala vezana uz mehaniku koju koristi ostatak francuskog društva (Citroën i Peugeot), posljednjih godina pod okriljem Stellantisa.
DS-ov samostalni crossover model koji je premijerno predstavljen 2017. godine tada se nudio iza naziva DS7 Crossback i vjerovatno je najpoznatiji po tome što je glavni u floti aktuelnog francuskog predsjednika Macrona, makar nam bilo čudno što uloga predsjedničkog automobila nije pripala većem i oblikom primjerenijem modelu DS 9. Pet godina poslije „Sedam“ je prošao kroz tretman osvježavanja. Uspješan, pitate li nas, a umjesto naziva DS 7 Crossback ostalo je samo DS 7.
Redizajn modela koji u prvoj fazi nije ostvario očekivane prodajne rezultate sa sobom je donio "lice" koje uključuje drugačije dizajniranu masku hladnjaka iznad redizajniranog odbojnika u koji su utisnuta zanimljivo oblikovana kućišta dnevnih LED svjetala. Zajedno s novom grafikom, drugačija su i kućišta prednjih i zadnjih LED svjetala, a manje promjene vidljive su i na zadnjem odbojniku. S redizajnom su stigle i nove felge. O ukusima se ne raspravlja, ali nama se DS 7 više dopada u verziji poput testne na kojoj su hromirani karoserijski detalji (koji su standardni s nekim drugim paketima opreme) prekriveni crnom bojom, što je odabrano kao rješenje uz paket Performance Line.
U gomili današnjih crossover/SUV modela teško je zaključiti da se DS 7, koji izvana i ne pokazuje francusko porijeklo, posebno izdvaja iz mase. ali je mnogo zanimljiviji iza velikih vrata iza kojih se krije odlično izolovana kabina u tamnim tonovima.
Kvalitetni materijali zajedno s količinom opreme vjerovatno su razlog što u DS-u „Sedam“ svrstavaju u D segment, jer ukupne mjere i međuosovinsko rastojanje sugerišu drugačije, ali je činjenica da su pripremili profinjenu kabinu s neobičnim rješenjima i oblicima prekidača/detalja koja pripada premium društvu. Duhu profinjenosti doprinos daje i sklopivi pravougaoni analogni sat na vrhu centralne konzole koji „potpisuje“ poznata francuska kompanija B.R.M., a dio je opcionog Performance paketa s kojim stiže i veliki pokretni stakleni krov. Iako se na prvu čini drugačije, ne treba mnogo vremena na privikavanje oko smještaja pojedinih prekidača koji su u većini automobila smješteni na vratima.
Pregledan 12-inčni display unaprijeđenog multimedijalnog sistema nije utisnut u prednji panel čiji je veliki dio obložen alkantrom, ali je smješten tako da ne štrči iznad gornje ivice, što nam se svidjelo kao što su nam se svidjela udobna elektropodesiva prednja sjedišta s memorijom i činjenica da pomalo Coupé forma karoserije neće narušiti udobnost odraslim putnicima na zadnjim sjedištima (idealno je ako ih je dvoje) iza čijih se naslona krije jedan od najvećih prtljažnika u klasi. U konkretnom slučaju, za podizanje petih vrata zaduženi su elektromotori.
Udobnosti putnika doprinosi i optimalno izbalansiran ovjes koji se uglađeno nosi sa svim neravninama ispod DS-ovih 19-inčnih točkova, ali je istovremeno i dovoljno čvrst što će, zajedno s laganim „nosom“ i solidnim upravljačkim sistemom, prijati osobama iza upravljača koja preferira dinamičniji ritam i tu i tamo se zaigraju na zavojitim cestama. Razlog da ga svrstamo među najbolje konvencionalne „priče“ današnjice i dokaz da za ovjes koji se jednako dobro snalazi na ravnim i neravnim podlogama nisu uvijek nužna skuplja i kompleksna rješenja koja uključuju intervenciju elektronskih sistema.
Četiri su pogonske opcije za DS 7, tri turbobenzinske plug-in hibridne i jedna turbodizelska. Kupci koji insistiraju na pogonu preko obje osovine morat će da odaberu jednu od dvije snažnije hibridne verzije, jer uz dvije preostale ponuđene pogonske opcije stiže s pogonom samo preko prednjih točkova, što bi u automobilu sa solidnim rastojanjem između podnice i tla, tu i tamo, moglo uskratiti pojedine izlete koji uključuju zahtjevnije uzbrdice na neasfaltiranim podlogama s malo prijanjanja.
Kao profinjen i porodici okrenut SUV, DS 7 se sasvim pristojno snalazi i u kombinaciji s provjerenim i uglađenim 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom (BlueHDi) koji razvija 130 konja i 300 Nm obrtnog momenta, što osigurava dovoljno potiska u većini situacija. Dvolitarski HDi, nažalost, više nije u ponudi. Već dugo poznat po štedljivosti, 1,5-litarski motor u kombinaciji s 8-stepenim automatskim mjenjačem nije zakazao ni u DS-ovoj karoseriji, jer se u ležernom ritmu na otvorenim cestama i pri brzinama do 90 km/h stotinu kilometara može preći s manje od četiri litra goriva. S obzirom na SUV koncept i veličinu karoserije, potrošnja goriva zavidno je niska i na autocesti.
Za identičan primjerak nominalnog predvodnika francuskog SUV društva treba nešto više od 86.000 KM, a vrijeme će pokazati hoće li redizajnirani DS 7 u drugom pokušaju uspjeti da animira više potencijalnih kupaca nego do sada u zaista žestokoj konkurenciji, uključujući i svježu konkurenciju u francuskom dvorištu. Druga su vremena, pa uz svu profinjenost koju posjeduje, „Sedam“ ne može računati na harizmu i besmrtnost prvog automobila s oznakom DS na poklopcu prtljažnika s čim bi se, vjerovatno, složio i genijalni André-Gustave Citroën.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: DS 7 Performance Line Plus 1.5 BlueHDi 130 EAT8
-
Cijena osnovnog dizelskog modela: 74.277 KM
-
Cijena testnog modela: 86.054 KM
-
Motor: Smješten naprijed poprečno, četverocilindarski, dizelski, 16 ventila, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom. Radna zapremina 1.499 ccm. Najveća snaga 96 kW – 131 KS pri 3.750 obr/min. Najveći obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 8-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 235/50 R19 103V XL.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,9 s. Najveća brzina – 195 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 4 do 6,9 l/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama: od 5,1 do 5,5 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 134 g/km. Euro 6.4.
-
Dimenzije: Dužina – 4.593 mm, širina – 1.895 mm, visina – 1.625 mm. Međuosovinski razmak – 2.738 mm. Zapremina prtljažnika – 555 litara. Masa praznog automobila – 1.428 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.050 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 litara.
-
Serijska oprema testnog automobila: DS 7 Performance Line Plus 1.5 BlueHDi 130 EAT8
-
Opciona oprema: bijela boja Nacre, hands-free otvaranje prtljažnih vrata, paket DRIVE ASSIST (Active Safety Brake sa djelovanjem od 0 do 140 km/h, Vision 360, sistem za pozicioniranje vozila između voznih linija (HIA), sistem za otkrivanje vozačeve nepažnje pomoću infracrvene kamere, adaptivni Stop&Go tempomat, nadzor mrtvog ugla (BSD), prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova (ETSR), sistem kontrole pažnje vozača (DAA3), paket UDOBNOST (grijana prednja sjedišta, grijano vjetrobransko staklo, bežično punjenje pametnog telefona), paket PERFORMANCE (pomični panoramski stakleni krov sa električno podesivim sjenilom, uzdužni krovni nosači, otvor klima-uređaja u drugom redu s mogućnošću podešavanja, višeslojna bočna stakla, sat B.R.M R180 na centralnoj konzoli).
-
Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.