Auto testovi
52

Testirali smo redizajnirani Hyundai Tucson: Bio i ostat će među bestsellerima

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Četiri godine nakon premijernog predstavljanja globalno popularni Tucson, koji se zbog prodajnih rezultata može posmatrati kao "lokomotiva" Hyundaijeve duge kompozicije, podvrgnut je odlično odmjerenom redizajnu uz koji će, bez ikakve sumnje, ostati među najprodavanijim SUV-ovima pretrpanog C segmenta.
Brojevi nikad ne lažu, a upravo brojevi su potvrdili da je Hyundai s aktuelnom generacijom modela Tucson napravio izuzetno uspješan posao, jer je skladni južnokorejski SUV iz C segmenta (i u Evropi i u ostatku svijeta) već nekoliko godina na vrhu ljestvica koje pokazuju rezultate prodaje, što je na kraju iznenadilo i najoptimističnije.

Dok čekamo novi i neobično dizajnirani Santa Fe koji će svoje kupce tražiti u za broj većoj klasi, u Seoulu su po ustaljenom voznom redu pripremili optimalno redizajnirano izdanje svog bestsellera, a uz decentne promjene na skladnoj karoseriji i značajnije promjene u prostranoj kabini uvjereni smo da osvježeni Tucson ima dovoljno aduta da i dalje ostane u probranom društvu najprodavanijih automobila današnjice.

Davno smo zaključili da nema redizajna s kojim se može popraviti loš izvorni dizajn, pa i nije čudno što su posvećeni dizajneri Hyundaija na karoseriji Tucsona uradili minimalne kozmetičke zahvate, jer i nije bilo mnogo prostora za poboljšanje izgleda automobila koji je zasnovan na atraktivnom konceptnom modelu Vision T i izgleda odlično iz svakog ugla. Prihvatamo da je doživljaj dizajna subjektivna stvar i da će uvijek biti suprotnih mišljenja, ali mi smo se svrstali među većinu koja smatra da je dizajn karoserije novog Tucsona (koji prije zaključka treba vidjeti uživo), uključujući detalje i ukupne proporcije, među najuspješnijim rješenjima u svijetu konfekcijskih automobila.

S redizajnom su stigle decentne promjene na „licu“ koje uključuju drugačiji odbojnik, dorađena kućišta dnevnih LED svjetala u (ovdje) crnoj masci hladnjaka u obliku raširenih krila i dorađena kućišta glavnih i izuzetno efikasnih LED svjetala s kojima već uz treći paket opreme (posmatrano odozdo) stiže sistem adaptivnog osvjetljavanja. Decentno je redizajniran i zadnji odbojnik u kojem su sada nova kućišta pokazivača pravca i svjetala za vožnju unazad. Loša strana nisko smještenih kućišta na rubovima odbojnika je što ostaju prilično izložena oštećenjima prilikom neželjenog udarca. Uz redizajn su stigle i drugačije aluminijske felge ispod proširenih blatobrana, a razlog za osmijeh su i pravi završeci ispušnog sistema, jer su u Hyundaiju poodavno zaključili da lažni izgledaju bezveze.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S redizajniranim izdanjem Tucsona veće promjene stigle su u prostranoj i evidentno bolje izolovanoj unutrašnjost u tamnim tonovima u kojoj se nije štedjelo na materijalima, jer u južnokorejskoj automobilskoj kompaniji već odavno ne kriju da s posljednjim generacijama svojih većih i skupljih modela ciljaju prema kupcima koji su više bili okrenuti prema kremi evropske autoindustrije, jer im prilikom izbora automobila budžet nije među primarnim stavkama.

Dosadašnje rješenje koje je uključivalo razdvojene displeje instrumentne table i multimedijalnog sistema zamijenjeno je velikim raskošno razvučenim displejom čija je lijeva strana ispred osobe iza multifunkcionalnog upravljača rezervisana za adaptivnu instrumentnu tablu, a desna strana za multimedijalni sistem s kojim stiže odličan audio-sistem, navigacija i kompatibilnost s poznatim aplikacijama za povezivanje s mobitelima. Donji dio široke centralne konzole zauzima digitalno-analogna i veoma ergonomična kombinacija tastera za upravljanje klimatizacijom, a tu je i sasvim dovoljno pretinaca za odlaganje raznih stvarčica i konektora za napajanje raznih spoljnih uređaja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Treba naglasiti da u kabini Tucsona ima više nego dovoljno prostora za svih pet putnika koji na višesatnim putovanjima mogu računati na podršku uzorno udobnih sjedišta, a pozamašna je i zapremina prtljažnika. Potencijalni kupci koji su spremni da potroše više trebaju znati da se Tucson može dobiti i s još bogatijim paketima opreme s kojima stiže sve što se danas nudi uz automobile ove kategorije, ali se čini da je i testni primjerak s trećim od šest paketa opreme veoma dobro opremljen, ako kupci ne insistiraju na kožom obloženim elektropodesivim sjedištima, još više sistema za asistenciju, panoramskom krovu...

Testni primjerak pokretao je poznati 1,6-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor s direktnim ubrizgavanjem koji uz turbodizelski motor iste konfiguracije i radne zapremine čini osnovnu ponudu za Tucson. Uz redizajn je stiglo i dodatnih deset „konja“. Tih i uglađen, motor je pokazao da je dovoljno snažan u svim situacijama, bez obzira na broj putnika u kabini, a dokazao je i da uz defanzivan pristup, aktiviran start/stop sistem i radni program Eco može biti i iznenađujuće štedljiv u gradskim uslovima.

S pogonom samo preko prednje osovine, Tucson neće olako posustati na podlogama s kakvim-takvim prijanjanjem. Hibridno-benzinske pogonske opcije natjerale su nas da redigujemo dugogodišnje mišljenje prema kojem su, zbog nekoliko razloga, moderni turbodizelski motori optimalno rješenje za SUV-ove, ali u slučaju pogona nećemo redigovati ranije mišljenje: S naglašenim rastojanjem između podnice i tla, naš SUV morao bi biti opremljeni s adaptivnim pogonom preko obje osovine (4WD) koji se uz Tucson može dobiti i u kombinaciji s osnovnim benzinskim motorom, kada ručni 6-stepeni mjenjač svoje mjesto ustupa 7-stepenom automatskom mjenjaču s dva kvačila.

Vožen u dinamičnom ritmu na asfaltu, redizajnirani Tucson (i bez oznake N odjela u kojem se bave sportskim izdanjima Hyundaijevih modela) odlično se snalazi na zavojitim cestama, čemu svakako pomaže lagan „nos“ i odlično podešen/tih ovjes koji se krije iza novodizajniranih dvobojnih 19-inčnih aluminijskih felgi na kojima je kvalitetna „obuća“. Istovremeno, skoro da i nema situacija (neravnina) u kojima će ovjes izgubiti uglađenost i primarnu ulogu da velikim i malim putnicima osigura udobno putovanje na različitim podlogama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Posljednji podaci o prodaji već su potvrdili odličan prijem i kod naše publike, jer je četvrti Tucson najprodavaniji model Hyundaija u Bosni i Hercegovini, a slično je i u okruženju. Opravdano, jer smo na kraju pomislili i na veoma dobar omjer uloženo/dobijeno, pa zaključili da Hyundai u dogledno vrijeme neće morati da priprema zamjenu za svoju uspješnu "lokomotivu“.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 6 M/T 2WD Harmony
  • Cijena osnovnog benzinskog modela (Tucson 1.6 T-GDI 6 M/T 2WD Art): 54.900 KM
  • Cijena testnog modela s promotivnim popustom: 56.190 KM
  • Motor: 4-cilindarski, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, turbopunjač, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 117,6 kW – 160 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 265 Nm od 1.500 do 4.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). Ručni 6-stepeni mjenjač. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 235/50 R19 (Continental PremiumContact 6).

  • Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,9 s. Najveća brzina – 192 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 5,6 do 8,9 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja prema WLTP standardima: 6,7 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP standardima: 152 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.510 mm. Širina – 1.865 mm. Visina – 1.650 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Zapremina prtljažnika: od 620 do 1.799 litara s preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila: 1.445 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.095 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 54 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 6 M/T 2WD Harmony

  • Dodatna oprema: Metalik boja (Jupiter Orange) – 1.200 KM.

  • Garancija: 5 godina bez ograničenja pređenih kilometara.