Auto testovi
48

Testirali smo redizajnirani Škoda Kamiq: Rezultat pametnih i praktičnih ideja

E. T.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
S blagim redizajnom i evolucijom rješenja koja se kriju iza višegodišnjeg slogana "Simply Clever", Škodin najmanji SUV/crossover model dobio je i unaprijeđen 1,5-litarski turbobenzinski motor s kojim, uz sve ostalo, ostaje među poželjnijim modelima iz B segmenta.

Predstavljen prije nešto više od pet godina, Škodin odgovor na mnogobrojne crossover modele B segmenta pozicioniran je između neznatno manje Fabije i neznatno veće Scale s kojom dijeli platformu i mnogobrojna tehnička rješenja, a najmanji SUV iz ponude češke automobilske kompanije nedavno je decentno redizajniran, što bi trebalo da ga zadrži u fokusu konzervativnijih kupaca koji su se uveliko priklonili trendu manje ili više podignutih automobila.

Osvježavanje kutijastog Kamiqa izvana se ponajbolje vidi po otvorima u redizajniranom prednjem odbojniku u kojima su drugačija kućišta LED svjetala iznad kojih su blago redizajnirane i "obrve" dnevnih LED svjetala/pokazivača pravca. U donjem dijelu odbojnika sada su smještena LED svjetla za maglu. Manje promjene vidljive su i na zadnjoj strani, jer su redizajnirana kućišta LED svjetala dobila novu grafiku, a drugačija su i kućišta zadnjih svjetala za maglu u redizajniranom odbojniku. Skladu doprinose i novodizajnirane felge s crnim poklopcima koji idu u prilog aerodinamici.

I prije otvaranja vrata pravougaoni oblik dvovolumenske karoserije sugeriše da kabina Kamiqa spada među najprostranije kabine u B segmentu, što se ispostavilo tačnim, a sa spomenutim oblikom karoserije stigao je i prilično prostran prtljažnik s mrežama za fiksiranje prtljaga i dvostrukim dnom koji bi trebao zadovoljiti potrebe manje porodice kojoj će biti prilično ugodno na udobnim sjedištima u pohvalno prostranom/prozračnom okruženju u tamnim tonovima i s odličnim pogledom na okolinu.

Nismo iznenađeni ponuđenim prostorom za osobe na prednjim sjedištima, ali smo iznenađeni ponuđenim prostorom za osobe u drugom redu. Realno, mnogo više od očekivanog uz automobil iz B segmenta. Udobnosti znatno doprinosi i izuzetno tih i optimalno podešen ovjes koji se u kombinaciji sa 17-inčnim točkovima odlično nosi s različitim neravninama.

Osoba iza multifunkcionalnog kožom obloženog upravljača mogla bi se sjetiti stare izreke da „ljepota leži u jednostavnosti“, jer Kamiq sa sobom donosi ergonomično i pregledno okruženje u kojem se ističe 10-inčna adaptivna digitalna instrumentna tabla i fino pozicioniran opcioni 9,2-inčni display multimedijalnog sistema s navigacijom.

Spomenutu ergonomiju podvlači smještaj analognih prekidača i točkića za upravljanje klimatizacijom, a dosadašnji elementi iz "Simply Clever" priče (kišobran u vratima, strugač za led na poklopcu otvora za gorivo, mnogobrojni pretinci i džepovi, kukice u prtljažniku...) pojačani su ladicama ispod prednjih sjedišta, kanticom za otpatke, prenosnim pretincem ispred zadnjih sjedišta, nosačem za multimediju, 12-voltnom utičnicom u prtljažniku s mrežicama i dvostranom prostirkom, paketom za pušače... Odabir materijala i završna obrada u potpunosti isključuju suvišne i nepoželjne zvukove na neravninama koji su, tu i tamo, „pratili“ Kamiq prije redizajniranja.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

S redizajniranim izdanjem u ponudi više nema poznatog 1,6-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora, što i nije neki hendikep pored izvrsnog 1,5-litarskog četverocilindarskog turbobenzinca koji je u posljednjem izdanju (evo2) opremljen i unaprijeđenim sistemom deaktivacije drugog i trećeg cilindra (ACT+) u radnim režimima u kojima puni potencijal motora nije potreban. S dva "uspavana" cilindra, uz adaptivni sistem start/stop i radni program Eco, motor će se odužiti izuzetno malom potrošnjom goriva koja na otvorenim cestama u ležernom ritmu ide tek malo iznad četiri litra na 100 kilometara.

Istovremeno, bez razmišljanja o potrošnji goriva, nema situacije u kojoj bi Škodinom drugom najprodavanijem modelu u radnom programu Sport (s kojim stiže više otpora na upravljaču i brži odziv mjenjača) trebalo više od ponuđenih 150 "konja" i 250 Nm već od 1.500 obr/min.

Ostatak ponude svodi se na litarski trocilindarski turbobenzinac koji u slabijem izdanju raspolaže sa 95 KS i 175 Nm obrtnog momenta, a u snažnijem sa 115 KS i 200 Nm obrtnog momenta. Trocilindarska opcija s više "konja" može se kombinovati i s automatskim mjenjačem.

Prije nego što su probali, mnogi su tvrdili da nikada ne bi vozili automobil s automatskim mjenjačem. A onda su probali i više nisu bili tako isključivi, ako ništa drugo onda zbog činjenice da su tri papučice popriličan smor u gradskim stani/kreni uslovima. Kamiq se sa 1,5-litarskim motorom može dobiti i u kombinaciji s ručnim 6-stepenim mjenjačem, ali se brzi i uglađeni automatski 7-stepeni mjenjač s dva kvačila (DSG) čini kao optimalna opcija s kojom se dodatno povećava atmosfera udobnosti i opuštenosti. Pojedine stvari s podugačke liste opcija koje na kraju nepovoljno utječu na cijenu automobila vjerovatno bismo preskočili, ali bi naš Kamiq, definitivno, imao samo papučicu gasa i kočnice.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

I dok oko vrste mjenjača ima izbora, nema izbora oko prijenosa snage na podlogu. Svi koji insistiraju na integralnom pogonu, što se i nama čini najlogičnijim izborom uz podignute automobile s dodatnom zaštitom ispod motora/mjenjača, morat će da razmislite o za broj većem Karoqu koji nas je svojevremeno uvjerio da je dostojna zamjena za originalni Yeti, jer se Kamiq poput većine direktne konkurencije nažalost isporučuje samo s pogonom preko prednje osovine.

Da je davno prošlo vrijeme u kojem su Škodini automobili u okviru Volkswagen koncerna bili pozicionirani da budu optimalno rješenje za kupce sa skromnijim budžetom najbolje potvrđuje činjenica da za identičan Kamiq s boljim paketom opreme (Selection) treba izdvojiti pozamašan iznos novca od kojeg skoro 16.000 KM (?!) otpada na opcionu opremu, što na kraju priče (posmatrano iz perspektive potencijalnih kupaca crossovera B segmenta) ne ide u prilog dobrom raspoloženju.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Kamiq Selection 1.5 TSI DSG7

  • Cijena osnovnog modela: 36.806 KM (Kamiq Essence 1.0 TSI 95 M5)

  • Cijena testnog modela: 62.741 KM

  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.498 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje, međuhladnjak, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.500 do 3.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). 17-inčne aluminijske felge, gume 205/55 R17 91V (Michelin Primacy 4).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,3 s. Najveća brzina – 213 km/h. Potrošnja na testu – od 4,3 do 7,7 l/100 km. Prosječna potrošnja (WLTP): od 5,7 do 6,1 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 l. Prosječna emisija CO² – od 128 do 137 g/km. Euro6 AP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.241 mm. Širina – 1.793 mm. Visina – 1.531 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.651 mm. Zapremina prtljažnika – od 400 do 1.395 litara. Masa praznog vozila – od 1.213 do 1.368 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – do 1.800 kg.

Serijska oprema: Škoda Kamiq Selection 1.5 TSI DSG7

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Crvena metalik boja Velvet, Simply Clever Plus (pretinci ispod prednjih sjedišta, mreže u prtljažniku, zaštita od udara na vratima, kanta za otpatke, dvostrana prostirka u prtljažniku, 12-voltna utičnica u prtljažniku, paket za pušače, nosač za multimediju), Assisted Drive Plus (samozatamnjujući retrovizor, Lane Assist, Front Assist, grijani elektropodesivi i sklopivi retrovizori, senzor za kišu&svjetla, adaptivni tempomat s limitatorom brzine, LED zadnja svjetla, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom), hrom paket (sunset, hromirani okvir oko prozora), 17-inčne aluminijske felge Kajam s aero poklopcima, multifunkcionalni grijani trokraki sportski upravljač s polugama za upravljanje automatskim mjenjačem, zimski premium paket (USB-C konektori, grijana prednja sjedišta, grijan prednji vjetrobran, 8 zvučnika, indikator nivoa tečnosti za pranje vjetrobrana, Climatronic, grijane mlaznice, Smart Link Plus), paket Light&View Plus (samozatamnjujući retrovizor, Matrix Beam svjetla, dinamička kontrola svjetala, elektropodesivi i sklopivi retrovizori, senzor za kišu&svjetla, LED zadnja svjetla, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom), navigacioni paket (glasovno upravljanje, web radio, navigacioni uređaj Amundsen, digitalna instrumentna tabla, 8 zvučnika, Smart Link Plus), Convenience Premium paket sa Safe funkcijom (stražnja kamera, izbor načina vožnje, električno otvaranje prtljažnika, digitalna instrumentna tabla, Kessy Entry, alarm, opcija samostalnog parkiranja), Remote Access/Infotainment Online (3 godine).

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 km.