Tri godine kasnije na našem tržištu je imala pravi prodajni bum kada je bila jednostavno uvjerljivi "best-buy" u BiH, a to se vidi i sada kada na cestama imamo zaista primjetan broj Arona. Naravno, došlo je vrijeme za prvo dotjerivanje i modernizaciju, pa smo provjerili da li je Arona ostala među najboljim izborima u popularnom segmentu kompaktnih crossovera.
Prvi redizajn za Aronu nije donio drastične izmjene, ali su itekako bile potrebne i važne jer je u ovom segmentu "moda" veoma važna. Tako je prednji dio dobio nove odbojnike koje je moguće dobiti sa dodatnim okruglim svjetlima (nisu bili na testnom modelu) a koji značajno razbijaju oštre i ravne plohe Arone. Također, maska je sada bogatija i ostavlja utisak skupljeg automobila, dok nove boje karoserije u kombinaciji za drugom bojom krova i dalje Aroni daju dašak razigranosti. Suptilni detalji poput novog fonta za ime modela i detalji poput znački i umetka na C nosaču krova, koji su izvedeni u efektu brušenog aluminijuma, daju dovoljnu dozu svježine. Jednako važan detalj je i novi dizajn aluminijumskih felgi, koje pogotovo u verziji prečnika od 18 inča Aroni daju dozu prestiža ali i same pojave dostojne za broj većeg SUV-a.
Važnije i veće novosti stigle su unutra. Iako je i u prvom izdanju imala odličnu ergonomiju i modernu opremu, SEAT dizajn kokpit i sam ugođaj putničkog prostora iznova osmislio kako bi se poboljšala percepcija kvalitete. Uz nekoliko provjerenih poteza i upotrebom novih materijala, boja ali i digitalnih tehnologija, te sistema rasvjete Arona je vrlo ugodno evoluirala, te ujedno nudi ugođaj potpuno novog i modernog automobila uz zadržavanje dobre ergonomije.
Posebno pohvalni detalji su novi ventilacijski otvori uz zadržavanje klasičnih komandi klima uređaja, dok su vrlo ugodni i privlačni materijali na oblogama sjedišta u potpunosti transformisali ugođaj i udobnost u kabini Arone. Naravno, same proporcije se nisu mijenjale, ali nisu ni trebale. Zahvaljujući izdašnim proporcijama ali i visokoj liniji krova Arona je ostala jedan od najprostranijih crossovera u klasi, dok prtljažnik od 400 litara i dalje može poslužiti svim potrebama jedne prosječne porodice.
U vožnji Arona se nije drastično promijenila, s tim da u slučaju modela s ovako izdašnom opremom značajan doprinos dinamici vožnje imaju veliki točkovi. S prečnikom od 18 inča i niskim profilom ovakvi točkovi Aroni daju dodatnu dozu upravljivosti i preciznosti na zavojitim cestama. Uz lagan jednolitreni turbobenzinski motor u "nosu" podupravljanje ne postoji, te je iznenađujuće ugodno Aronu voziti i bržim tempom.
S zapreminom od 999 ccm poznati TSI motor od 110 KS nam se više puta dokazao u automobilima Volkswagen grupacije, i to mnogo većim i težim od Arone. Stoga, ovdje se odlično snalazi, nudi dobra međuubrzanja i s lakoćom održava brzinu i pod punim opterećenjem. Također, na benzinskoj pumpi ne kažnjava prevelikom potrošnjom goriva, pa smo test završili s prosjekom od 5,7 litara na 100 kilometara u mješovitim uslovima vožnje. U sprezi s jednako poznatim automatskim DSG mjenjačem s dvostrukim kvačilom ovakva Arona je vrlo ugodan auto za gradsku vožnju.
Istina, vrlo bogat i privlačan Xperience paket opreme uz automatski mjenjač dižu cijenu Arone na preko 40 hiljada maraka, što nije malo za model koji je zasnovan na MQB A0 platformi, ali je i dalje unutar segmenta među najboljim ponudama. Ako uspijete biti malo skromniji s opcijama Aronu možete dobiti za već oko 32 hiljade maraka, što je i dalje čini jednom od "best buy" opcija na našem tržištu, a što su pokazali kako prodajni rezultati tako i naša nagrada Klix Best Buy auto godine koju je Arona osvojila 2019. godine.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Arona Xperience 1.0 TSI DSG
-
Cijena osnovnog modela: 32.489 KM
-
Cijena testnog modela s opcijama: 44.677 KM
-
Motor: 3-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 74,5 × 76,4 mm, radna zapremina 999 ccm, kompresija 11,5 : 1, maksimalna snaga 110 KS pri 5.500 okr/min, maksimalni okretni moment 200 Nm pri 2.000 - 3.500 okr/min, dirketno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
-
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča s gumama 215/45 R18 Hankook Ventus Prime 3.
-
Šasija: Prednji ovjes - Nezavisni tip MacPherson - spiralne opruge - hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes - Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri. Upravljački sistem - C-EPS (električni servoupravljač s elektromotorom na stupu upravljača). Krug okretanja - 10,6 metara.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,1 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu – 5,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP - od 5,9 l/100 km do 6,2 l/100 km. Zapremina rezervoara – 40 l. Emisija CO2 - 113 g/km.
-
Dimenzije: Dužina – 4.153 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.552 mm. Međuosovinski razmak - 2.566 mm. Prtljažnik – 400 litara. Težina praznog vozila – 1.158 kg. Maksimalna dozvoljena težina vozila – 1.740 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: SEAT Arona Xperience
-
Garancije: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.