Iako Škoda polako ali sigurno širi ponudu modela, kada je došlo vrijeme za novu Octaviju bilo je jasno da ne smije biti propusta niti loših odluka. Ipak, Octavia je model koji je doslovno nosilac ove marke, te je u svojoj 17 godina dugoj historiji privukla skoro četiri miliona kupaca. Bez obzira na sve ostale novitete u ponudi, Octavia je morala zadržati svoju privlačnost, čak je i dodatno povećati.
Prostorni raskoš u svim smjerovima
Jedan od najvećih aduta Octavije kroz sve generacije svakako je njena praktičnost, tačnije prostranost. Pogotovo kada se uzme u obzir da se svrstava uz bok automobilima kao što su Golf, Megane, Auris i slični kompakti. Naime, iako nominalno spada u ovu klasu, Škoda je uradila isto što je i Volkswagen uradio s Passatom. Pametnim povećanjem dimenzija karoserije ponudili su prostranost koju niko u klasi ne može nadmašiti. Tako je bilo u prvoj generaciji Octavije, isto i u drugoj, a u trećoj generaciji to je čak i dodatno izraženo.
Znak raspoznavanja i element koji je svakako najviše hvaljen na Octaviji je njen prtljažnik. I u trećoj generaciji oblik petih vrata simulira formu klasične limuzine, ali se otvara zajedno sa staklom, što daje izuzetno velik otvor prtljažnika. Toliko velik da je logično zapitati se zašto uopšte postoji Octavia Combi. Suhoparni podatak o 590 litara zapremine prtljažnika već je svima dovoljna potvrda da više "gepeka" u ovoj klasi, ali i u višim klasama, neće naći, dok smo se mi i praktično uvjerili da ne postoje prilike i potrebe kada bi u Octaviji ponestalo prostora u prtljažniku. Bilo da na put treba ponijeti sve potrebne i nepotrebne porodične stvari, ili da trebate prevesti veliki komad namještaja, Octavijom to možete s neviđenom lakoćom.
Uz sam prostor i lagan pristup Škoda je ovaj put prtljažnik Octavije učinila praktičnijim i uz nekoliko jednostavnih, ali vrlo pametnih trikova. Kao prvo, komplet mreža za učvršćivanje prtljaga je izuzetno raskošan i bogat, ali ne predstavlja ništa neviđeno. Ono što se pokazalo vrlo praktičnim i inovativnim je komad savitljivog plastičnog profila, koji se uz pomoć "čičak-trake" hvata za podlogu prtljažnika. Njim se u dva poteza osigurava da se predmeti raznih oblika i veličina ne kotrljaju po prtljažniku. Dalje, kuke za torbe i vrećice također su vrlo koristan detalj, dok će oni koji vole zaprljati auto itekako znati cijeniti dvostranu podlogu prtljažnika. S jedne strane fini filc služi za vrijeme "fine" upotrebe, a s druge strane grubo gumirana podloga se lako pere nakon prijevoza blatnih ili prašnjavih stvari.
Jednako prostrano je i u kabini Octavije. Za razliku od Rapida ovdje nismo primijetili da prostora nedostaje u širini, štaviše, ukupan utisak boravka u autu je barem za jednu klasu viši. Zadnji dio posebno oduševljava prostorom za noge, ali nakon priličnog broja kilometara i vožnje primijetili smo da je taj prostorni raskoš došao uz jednu ne tako malu žrtvu. Sjedeća površina zadnjih sjedišta ustvari je prilično kratka, kako bi se dobili ti dodoatni centimetri za noge i koljena, što duže vožnje u Octaviji na zadnjim sjedištima i ne čini pretjerano ugodnim iskustvom. Ovim Octavija ipak otkriva svoju klasnu pripadnost. Također, i prednja sjedišta ne oduševljavaju pretjerano, pa će mnogima zasmetati sjedeća površina, koja je i ovdje bespotrebno kratka, ali i sama tvrdoća sjedišta.
Kvalitetni materijali i dobra izrada
U odnosu na prethodnicu nova Octavija se u unutrašnjosti hvali profinjenijim ugođajem, modernijom opremom i svakako kvalitetnijim materijalima. Naravno, u opremljenoj verziji poput testnog auta to je posebno ističe, ali i osnovni modeli djeluju nešto skuplje i kvalitetnije nego prije.
U odnosu na prethodne Octavije, novosti ima u samoj količini dostupne tehnologije i opreme, za šta opet treba zahvaliti dolasku Rapida, čija se jednostavnost nije smjela ponoviti i u Octaviji. Dakle, pored toga što je sam utisak kvaliteta i materijala na višem nivou nego prije, Octavija se odmiče i luksuznom opremom kao što su kvalitetni "infotainment" sistemi, pa kao u slučaju testnog modela Canton audiouređaj sa "subwooferom" zaista upotpunjuje ugođaj boravka u luksuznom automobilu.
Dizajn kokpita očekivano nema avangardnih i neobičnih rješenja, nego je sve podređeno funkcionalnosti i preglednosti. Instrumenti su jasni i pregledni, kao i dodatni displej u sredini instrumenata, dok su svi prekidači dobro razmješteni i pregledni.
Također, niz pametnih, ali jednostavnih rješenja nastavlja se i u kokpitu u vidu praktičnih pretinaca i mjesta za odlaganje, pa poput onih dodataka za prtljažnik svojom jednostavnom genijalnošću oduševljava silikonski umetak za držač čaša, koji ustvari idealno i sigurno prima većinu mobitela.
Ocjenu snažnog i štedljivog motora pokvarili buka i vibracije
Nema sumnje da prosječan kupac Octavije u cjenovniku isključivo gleda koliko treba izdvoijiti za dizelski model. Bez obzira na to koliko moderni i štedljivi bili novi benzinski motori u trećoj Octaviji, jasno je da većini tržišta Octavia potpuni smisao ima tek s dobrim dizelskim motorom.
Kada već tako postavimo stvari i ignorišemo benzince, onda će oni kupci koji nisu u kupovinu krenuli s pretjerano ograničenim budžetom sigurno posegnuti za dvolitarskim TDI-jem. Dorađeni 2.0 TDI proizvodi 150 KS i 320 Nm, što u praksi znači da se ovako pogonjena Octavia vozi vrlo elastično i po potrebi dovoljno dinamično.
Prednost ovog motora u Octaviji je to što će na putovanjima lakše održavati visok prosjek brzine uz manju opterećenost, a time i manju potrošnju goriva u odnosu na manji 1,6 TDI. Više nego dovoljno obrtnog momenta i zadovoljavajuća elastičnost garantuju ugodnu i opuštenu vožnju uz vrlo dobar tempo. Naravno, snaga i obrtni moment više dolaze do izražaja na manjim brzinama i u gradskim uslovima gdje Octavia 2.0 TDI djeluje znatno brže nego što ona zaista jeste u cijelom rasponu radnog područja i na brzim dionicama otvorene ceste. To je poznat efekt modernih turbodizelaša, gdje obrtni moment ubrzanja čini silovitim, ali ipak u prilično malom rasponu okretaja.
Ekonomičnost je, naravno, jedna od glavnih prednosti ovog motora, pa se može uz dobar tempo vožnje računati i na vrlo prihvatljivu potrošnju. istina, na našem testu, vrijednosti na putnom računaru bile su daleko od fabrički obećanih, ali uz nešto više pažnje moguće je približiti se i njima.
U suštini 2.0 TDI predstavlja dobar i poželjan izbor, s tim da nakon više od 1.100 pređenih kilometara ovim automobilom, nismo mogli preći preko činjenice da količina buke i vibracija od motora jednostavno nije prihvatljiva. Vibracije nam je najbolje otkrio unutrašnji retrovizor, koji je pri ubrzanjima vibrirao toliko da je "slika" u njemu bila prilično nejasna. Ne može se to smatrati velikom manom, ali u Škodi svakako trebaju poraditi na nosačima motora, barem za ovaj TDI.
Sigurna i predvidljiva vožnja
Kupce Octavije u pravilu ne zanima sportska vožnja, niti će ih pogoditi činjenica da postoje automobili koji kroz zavoje prolaze brže i zabavnije. Naravno, ovdje ne mislimo na kupce Octavije RS. Octavia treba da se ističe lakoćom upravljanja, sigurnošću vođenja kroz zavoje i ugodnim amortizovanjem.
U Škodi to dobro znaju, pa u vožnji Octavia upravo i jeste takva. Bez obzira na svoje izdašne proporcije, Octaviom se lako manevriše bez obzira na brzinu. Ono što godi u nešto bržoj vožnji je da se pri oštrijoj promjeni pravca automobil ne naginje previše, te da zaista daje dobar osjećaj povjerenja i sigurnosti.
Na području udobnosti Octavia zadovoljava, ali ne oduševljava. Ovjes je prilično krut i robusan, što u kombinaciji sa 17-inčnim felgama i gumama profila 45 čini vožnju na lošijim cestama prilično nemirnom i neudobnom. Zaključak bi bio da bez obzira na to koliko dobro izgledala sa 17-inčnim felgama, Octaviu treba odabrati sa 16-inčnim felgama i nešto "mesnatijim" gumama. U tom slučaju vožnja će biti osjetno udobnija, a kako svakako ne pretenduje na titulu sportskog automobila godine, onda je lako prihvatiti izgled s više gume, a manje felge na bokovima.
Upravljač Octavije potpomognut je električnim servo uređajem i podešen je prije svega ugodnom i laganom korištenju. Kao i kod većine sličnih automobila, električni servo "ubio" je većinu osjećaja podloge pod točkovima, ali opet, treba se podsjetiti da to nije visoko na listi prioriteta kupaca Octavije.
Za klasu više po cijeni kompakta
S trećom generacijom Octavia je donijela i blagu promjenu filozofije, pa se svojim proporcijama i ponudom dodatno distancira od segmenta kompakta, kojem nominalno pripada. Ipak, Škoda ne želi od Octavije preko noći napraviti neki prevelik i preluksuzan auto, upravo suprtono. Jedinstvenom ponudom praktičnosti i prostora, ali i moderne tehnologije, želi još jednom postaviti standarde klase vrlo visoko.
Što se tiče samog prostora i svakodnevne upotrebljivosti u tome su definitivno uspjeli. Kratko i jasno, ne postoji automobil ove klase koji nudi više prtljažnika i životnog prostora, a pametna i vrlo inovativna rješenja za sitni prtljag i pretince samo dodaju još jedan plus na ukupnu odličnu ocjenu.
S druge strane, iako je izrasla na potpuno novoj MQB platformi, Octavia je zadržala postulate udobnosti i voznih osobina, koji su bili prepoznatljivi za prethodnu generaciju. Konačna ocjena bila bi vrlo blizu idealnoj da su sjedišta nešto veća i mekanija, ovjes za nijansu profinjeniji, a motor uglađeniji.
Ipak, kao i prije Octavia ostavlja utisak automobila napravljenog da traje, a za svoju svestranost ni u trećem izdanju ne traži bogatstvo. Tačnije, do osnovne Octavije dolazi se već za 26 hiljada maraka, dok najjefitniji dizelski model košta 31 hiljadu. Za model koji je potpuno nov i koji objedinjuje prednosti kompakta i prostrane limuzine to se može smatrati sasvim fer cijenama. Za one koji su raspoloženi i spremni platiti, Octavia može biti i vrlo luksuzan auto s dugim spiskom moderne infotainment opreme, ali i sa dosta sigurnosnih sistema, baš kao na testnom modelu.
Iako su mnogi u Rapidu ustvari vidjeli konkurenciju Octaviji, činjenica je da je Rapid jasno smješten nekoliko stepenica ispod Octavije, pa ujedno ne treba sumnjati da će i u trećem izdanju Octavia biti pravi bestseller, kako u okvirima Škode, tako i u svjetskim okvirima tržišta.
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, promjer i hod klipa 81,0 × 95,5 mm, radna zapremina - 1.968 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 do 4.000 okr/min, maksimalan obrtni moment 320 Nm pri 1.750–3.000 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom - intercooler.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge 7Jx17, gume 225/45 R17 (Michelin Primacy HP).
Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 219 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 s. Potrošnja na testu – 6,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 4,1 l/100 km. Emisija CO2 106 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.659 mm, širina – 1.814 mm, visina – 1.461 mm. Međuosovinski razmak – 2.686 mm, krug okretanja - 10,4 m, prtljažnik – 590/1.580 litara, težina praznog vozila - 1.330 kg.
Serijska oprema testiranog modela: ABS, električni podizači prozora naprijed, servo upravljač podesiv po visini i dubini, ESC, manualno podešavanje visine sjedišta za vozača, pretinac suvozača sa sistemom za hlađenje, vanjski retrovizori elektro podesivi i grijani, zračni jastuk za vozača i suvozača naprijed, bočni zračni jastuci, prednja svjetla za maglu, centralno daljinsko zaključavanje (2 preklopiva ključa), pretinac za naočale, MDI (priključak za eksterne uređaje USB i sl.), board computer MFA, automatski klima uređaj "CLIMATRONIC", zadnja svjetla u LED izvedbi, kožni upravljač (4 kraka), prednji naslon za ruku JUMBO BOX, podešavanje visine sjedišta vozača i suvozača, aluminijumske felge MINORIS 6,5J x 16, električni podizači prozora naprijed i nazad, pretinac za odlaganje ispod sjedišta suvozača, kožna ručica ručne kočnice i ručice mjenjača, radio CD MP3 "SWING" sa slotom za SD karticu, manuelna podrška za kičmu u prednjim sjedištima, 8 zvučnika (pasivni), elementi za pričvršćivanje prtljaga u prtljažnom prostoru, zadnja klupa nedjeljiva, zadnji nasloni oborivi i djeljivi sa centralnim naslonom za ruku, dekorativni paket (hromirani umeci).
Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja - brilliant siva, MAXI DOT Computer u boji, unutrašnje osvrtno ogledalo sa autozatamljivanjem, sistem mreža za vezivanje prtljaga u prtljažnom prostoru, dodatno osvjetljenje u prostoru za noge putnika naprijed i nazad, senzori za pomoć pri parkiranju nazad, alu felge 17'', DRIVING MODE SELECTION (Odabir režima vožnje), INTELLIGENT LIGHT ASSISTANT - automatska kontrola dugih svjetala, Bi-Xenon svijetla sa AFS II + prednja LED svjetla + sistem za pranje prednjih svjetala, "Sun and Pack" (mreža u prtljažnom prostoru, roletna za zaštitu od sunca na zadnjem staklu), priprema za telefon (bluetooth konekcija) + glasovna kontrola, umjetna koža na zadnjem naslonu prednjih sjedišta, DRIVER ACTIVITY ASSISTANT (upozorenje za umor vozača), tempomat, mali kožni paket (4 kraka kožni upravljač + komande za radio i telefon), radio CD MP3 "BOLERO" sa slotom za SD karticu, SOUND SYSTEM CANTON (10 zvučnika, digital equalizer, subwoorfer), dnevno svjetlo i senzor za kišu, prostirka u prtljažnom prostoru sa 2 vrste materijala (platno, guma), platneni podni prostirači.
Garancija: 4 godine, do 120.000 kilometara.