Hard test
153

Testiramo električni Peugeot e-208: Šezdeset dana na struju kroz BiH

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Električni automobili nisu budućnost, oni su sadašnjost, čak i na tržištu poput našeg, a nakon nekoliko električnih automobila koje smo testirali, sada smo odlučili do krajnjih limita isprobati električni Peugeot e-208.
Tokom 60 dana, koliko će trajati naš hard test Peugeota e-208, isprobaćemo ovaj novi električni gradski auto do njegovih krajnjih limita u svim uslovima vožnje, ali također ćemo provjeriti sve ono što prati kupovinu, održavanje, vlasništvo i prije svega punjenje ovakvog automobila u Bosni i Hercegovini.

Poseban naglasak stavićemo na mrežu električnih punjača širom naše zemlje, njihovu lokaciju, dostupnost ali i samo stanje i brzinu punjenja, od čega će uvelike zavisiti uslovi našeg testa, ali i korištenje ovakvih automobila za buduće kupce u BiH.

Peugeotova moć izbora

Jedna od marki koja u Bosni i Hercegovini najviše radi na razvoju tržišta električnih marki svakako je Peugeot, a to je u skladu sa njenom filozofijom koja je jedinstvena na tržištu.

Naime, većina marki razvija i nudi električne automobile kao zasebne modele i porodice modela. Peugeot smatra do se električni ne trebaju izdvajati od ostalih modela u ponudi, bilo to na pozitivan ili negativan način. Stoga, svaki Peugeot kupcu nudi pravu moć izbora, te je električni model ponuđen rame uz rame sa benzinskim, dizelskim ili priključnim hibridom.

Moramo priznati da nam se taj pristup itekako sviđa, pogotovo jer to znači da kada izaberete električni Peugeot on neće biti uskraćen od njihovog sjajnog i prepoznatljivog dizajna, te na svu sreću gotovo ničim ne otkriva da je riječ o električnom modelu. Činjenica je da većina električnih automobila uglavnom se dizajniraju poprilično konfekcijski i bezlično s naglaskom na smanjen otpor zraka. Kod Peugeota jednostavno nema robovanja tom trendu.

Zahvaljujući tom pristupu i činjenici da jednu E-CMP modularnu platformu koristi za sve vrste pogona Peugeot ima već sada široku ponudu električnih modela. Ona počinje sa e-208, a slijedi ga atraktivan i praktičan crossover e-2008, dok su za kupce sa potrebom za više prostora električni e-Rifter i veliki električni kombi e-Traveller, dok će posebno atraktivan biti električni e-308 koji na tržište stiže naredne godine.

Za trenutne uslove eksploatacije mnogima će vjerovatno biti privlačniji priključi hibridi, a tu Peugeot zaista ima široku ponudu. Sa njima možete voziti do 59 kilometara isključivo na električni pogon, a punjenje ne predstavlja problem jer nastavljate na klasični motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. U ponudi PHEV modela Peugeot nudi potpun izbor od kompaktnog 308, popularnog SUV-a 3008, do elegantne limuzine 508. Posebno je zanimljivo da hibridni modeli nude svestranost pogona na sve točkove ali i vrhunskih performansi kroz modele Peugeot Sport Engineered.

Električni auti su tu - ali za koga?

Ono čemu se svakako radujemo je činjenica da marke poput Peugeota ne ostavljaju Bosnu i Hercegovinu po strani u procesu prelaska na elektromobilnost, te se ponuda modela ne razlikuje od one u ostatku Evrope.

Ono čemu se ne radujemo da vrijeme i godine prolaze, a mi sa svakim novim električnim ili elektrificiranim automobilom možemo samo utvrditi da Bosna i Hercegovina kao tržište za takve automobile ostaje presedan u svijetu. Uprkos brojnim inicijativama pa i najavama i dalje živimo u u zemlji gdje ćete platiti dodatnih 5 posto carine ako se odlučite na kupovinu električnog automobila.

Dakle, pored toga što je električni Peugeot 208 u startu nekih 5 do 10 hijada maraka jeftiniji u našem okruženju mi umjesto benefita koje bi trebala donijeti kupovina električnog automobila plaćamo penale na kupovinu takvog automobila. U zemlji kojoj je jedan od najvećih izvoznih proizvoda upravo električna energija sva priča o cijeni, isplativosti i rezonu kupovine električnog automobila počinje i završava tu.

S druge strane, moramo, uprkos tako nepovoljnim uslovima, prihvatiti elektromobilnost iz više razloga, a prvo pitanje koje se uvijek postavi, ko je uopšte kupac električnog automobila kao što je e-208?

Peugeot je sa kompaktnim 208 već postigao odličan tržišni uspjeh i u ovoj generaciji 208 se zaista dokazao kao sjajan gradski auto, a sada dobija potpuno novu dimenziju upotrebljivost sa električnim pogonom. Baterijski sklop od 50 kWh i električni motor od 136 KS i 260 Nm odlično se uklapaju u namjenu gradskog automobila, te za vozače koji prelaze prosječno 100 do 150 kilometara dnevno nudi vrlo komfornu vožnju jer teoretski omogućava domet do 362 kilometara. Dakle, uz pauze za dopunjavanje ili punjenje preko noći sa e-208 urbani život i vožnja u gradskim uslovima trebai bi biti idealni, te se nameće kao savršen izbor za drugi auto u porodici, a mnogima i kao prvi i jedini auto u kući.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, Peugeot se potrudio da i samo iskustvo kupovine alii uslovi kupovne budu poticajni i ugodni za kupca. Pa pored modernog prodajnog salona i servisa koji su opremljeni punjačima i opremom za opsluživanje električnih automobila Peugeot kao poseban poticaj i argument u cijeni e-208 kupcima daje i stanicu za punjenje od u vrijednosti od 1.875 KM.

Prvi kilometri na hard testu Peugeota e-208

Sve to što smo spomenuli krenuli smo i provjeriti i testiraćemo kroz 60 dana, a prvi susret sa električnim Peugeotom e-208 u savremenom prodajnom salonu Blok u Sarajevu već nam je ostavio pozitivan utisak. Prodajni savjetnici i osoblje koji su potpuno upoznati sa električnim modelima upoznali su nas sa osnovnim funkcijama i načinom punjenja "našeg" e-208 koji nas je čekao sa potpuno napunjenom baterijom, spreman za početak testa.

U prvih sedam dana upoznavali smo se sa e-208, otkrivali načine i opcije punjenja, potrošnju i suštinske razlike u odnosu na 208-icu sa benzinskim ili dizelskim motorom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što većina javnosti kod nas na pomen električnih automobila vidi kao prepreku je nedostatak punionica, ali činjenica je da BiH ima prilično razvijenu mrežu od ukupno 170 raznih punjača, što je za tržište i zemlju koja još uvijek praktično ne prepoznaje postojanje električnih automobila zaista solidan broj.

Vozeći Peugeot e-208 uglavnom u gradskim uslovima, kroz gužvu i temperature koje su u prosjeku bile ispod 0 stepeni Celzijusa zabilježili smo prosjek od nekih 20 kWh na 100 kilometara, dok smo maksimalni domet u tim uslovima ostvarili od 250 kilometara. Naravno, uz grijanje kabine i toplotne gubitke to je očekivano odstupanje od fabričkih specifikacija i mjerenja.

Ono što nam se svakako najviše svidjelo kod e-208 je način na koji se savršeno uklapa u urbanu vožnju i upotrebu. Bešuman rad, odmah dostupna snaga i okretni moment i vrlo bogata oprema čine ga savršenim za vožnju kroz grad. Odlična ubrzanja bez ikakvih trzaja i zvukova čine ga vrlo uvjerljivim, pa iako je ubrzanje od 8 sekundi do 100 km/h već u rangu sportskih automobila još je uvjerljviji pri ubrzanju do 60 km/h, što je u stvarnom svijetu sa ograničenjima brzine mnogo važniji i korisniji podatak.

Posebno pohvalan je nivo kvaliteta završne obrade i materijala, pa iako čujete samo šum kotrljanja guma u e-208 nismo primijetili nijedan suvišan zvuk od plastičnih obloga ili materijala u unutrašnjosti. Peugeot je po ovom pitanju definitivno dosegao nivo premium marki.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U nastavku testa i sljedećim sedmicama donosimo vam detaljne izvještaje i mjerenja u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti, kao i iskustva sa punjačima u gradovima širom BiH, a da naglasak nije samo na dometu i punjenju sa električnom 208-icom se idemo i zabaviti i zaposliti "sport" način rada.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Cijena osnovnog električnog modela – 67.001 KM

  • Cijena testnog modela: 73.165 KM

  • Motor: električni, smješten naprijed. Najveća snaga 100 kW – 136 KS. Najveći obrtni moment 260 Nm od 0 km/h.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 1-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 205/45 R17.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,1 s. Maksimalna brzina – 150 km/h. Prosječna potrošnja električne struje na testu (gradska vožnja): 20,1 kWh/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja po WLTP - 17,6 kWh/100 km. Prosječna emisija CO2: 0 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.745 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 265 do 1.106 litara. Masa praznog automobila – 1.455 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Garancija: na bateriju važi 8 godina odnosno 160.000 kilometara kod 70% napunjenosti.