Tržište novih vozila
17

U ratu između Sandera i Golfa profitirao T-Roc i vratio se na evropski tron u maju

A. M.
Uzbudljivu trku za evropski tron ove godine vode Dacia Sandero i Volkswagen Golf. Međutim, prodaja u maju je bila u znaku VW T-Roca, popularnog SUV modela koji se nakon 10 mjeseci suše vratio na prvo mjesto.

Prije tačno 10 mjeseci Volkswagen T-Roc je zadnji put bio lider evropske prodaje. Njemački SUV je nakon toga počeo da pada na prodajnoj ljestvici, jednim dijelom zbog obustavljene proizvodnje koju je uzrokovao deficit dijelova od dobavljača iz Slovenije pogođenog strašnim poplavama.

Zanimljivo je da je na prvih pet pozicija u julu prošle godine, kada je T-Roc zadnji put bio na tronu, bilo pet identičnih automobila i kao u maju ove godine. T-Roc, Golf, Sandero, Clio i Octavia i prošlog mjeseca bili su najtraženiji modeli na Starom kontinentu.

Iako nije u "top pet", najveći rast od čak 69 posto zabilježio je Citroen s modelom C3, koji generiše rast čišćenjem lagera stare generacije na odlasku. Zapažen rast od 30 posto postigao je i Volkswagen s Golfom zahvaljujući flotnim isporukama.

Gubitnici u prošlom mjesecu su bili Sandero, Peugeot 208, Opel Corsa i Ford Puma. Međutim, u maju je najviše podbacio Tesla Model Y. Model koji je prošle godine bio najprodavaniji automobil na cijelom svijetu, u petom mjesecu je doživio pad od 46 posto te završio na niskoj 18. poziciji evropske prodaje.

S obzirom da je tržište električnih vozila u konstantnom padu, a Teslu očekuje dvostruko veća carina od idućeg mjeseca, čini se da bi Model Y mogao doživjeti debakl ove godine. No, Y je i dalje najprodavaniji čisto električni automobil u Evropi ispred bratskog Modela 3 i novog Volva EX30.

Najveće opterećenje s carinama čeka marku MG, čija prodaja modela sa SUS motorima je nadmašila električne modele, s povećanjem broja registracija za više od 60 posto od početka godine.

MG usmjerava svoju pažnju na automobile s motorima na unutrašnje sagorijevanje kako bi održao poziciju najprodavanijeg kineskog brenda u Evropi i ove godine. Potpuno je jasno zašto je ZS i dalje njihov najtraženiji auto, budući da je za pet mjeseci registrovano više od 43.000 primjeraka.

Posmatrajući brojke ukupne prodaje zaključno s krajem petog mjeseca, Dacia Sandero je i dalje evropski broj jedan sa skoro 117.000 registracija ispred Golfa (105.900) i Peugeota 208 (91.650). Volkswagen predvodi prodaju ispred Toyote i BMW-a kada su u pitanju brendovi. Najveća potražnja još uvijek je za benzinskim automobilima, koji imaju 35,2 posto udjela, dok su hibridi sa 30,2 posto drugi izbor Evropljana.