Evropsko-kineski savez
0

Uz Leapmotor, Stellantis lansira 15. marku za prodaju jeftinih električnih vozila

A. M.
Evropa će biti prvo tržište koje će dobiti Leapmotorove električare proizvedene u Kini, a koji će se prodavati preko novog saveza sa Stellantisom. Zajednički poduhvat također uključuje opciju proizvodnje u Evropi kako bi se izbjegli dodatni nameti zbog istrage koju je pokrenula EU.

Stellantis će u Evropi s krajem iduće godine proširiti svoju ponudu jeftinih baterijskih vozila s modelima kineske kompanije Leapmotor. Nakon Stellantisovog dogovora o kupovini udjela u kineskom proizvođaču električnih vozila, grupa sada ima još jedan brend namijenjen potrošačima "koji su svjesni troškova, ali žele najbolju tehnologiju u svojim proizvodima", rekla je finansijska direktorica Natalie Knight, opisujući Leapmotor kao Stellantisovu 15. marku.

Knight je ovom prilikom dodala da će Evropa biti prvo tržište za Leapmotorova električna vozila, s prodajom i prihodima "potpuno konsolidovanim" u bilansu stanja Stellantisa. Zajednička kompanija također će distribuirati Leapmotorove proizvode na druga globalna tržišta.

Zajednička kompanija uključuje opciju proizvodnje modela Leapmotor u Evropi, što bi mogla biti opcija ako EU uvede visoke carine na automobile proizvedene u Kini. Evropska komisija pokrenula je istragu o subvencijama kineske vlade za električna vozila zbog straha da bi Evropa mogla biti "preplavljena" jeftinim automobilima proizvedenim u Kini.

Prodaja od 500.000 automobila

Stellantis će uložiti oko 1,5 milijardi eura kako bi stekao 20 posto vlasničkog udjela u kompaniji Leapmotor. Tako će ove dvije kompanije osnovati zajedničko ulaganje sa sjedištem u Holandiji pod nazivom Leapmotor International. Kontrolisat će ga Stellantis koji će imati 51 posto udjela.

Cilj zajedničkog poduhvata je 500.000 prodanih jedinica van Kine do 2030., prema Stellantis-ovoj prezentaciji rezultata za treći kvartal, u kojoj je također navedeno da Leapmotor namjerava prodati milion jedinica godišnje u Kini dugoročno. Poređenja radi, Leapmotor je isporučio oko 111.000 automobila u Kini u 2022. godini.

Rast električnih automobila

Globalna prodaja električnih vozila Grupe Stellantis porasla za 37 posto u trećem kvartalu, uglavnom potaknuta malim električnim SUV-om Jeep Avenger i većom prodajom lakih komercijalnih vozila predvođenih Citroenom e-Berlingo. "Na putu smo premašiti 300.000 BEV vozila na globalnoj razini ove godine", izjavila je Knight, dodajući da je Stellantisov rezultat jedan od najboljih u Evropi.

Prema brojkama iz Dataforcea, Volkswagen Grupa je evropski lider kada je u pitanju prodaja električnih vozila ispred Tesle i Stellantisa. Knight je uvjerena da će novi Citroen e-C3, čija cijena počinje od 23.300 eura u Francuskoj i Njemačkoj, ojačati Stellantisovu poziciju u prodaji malih električnih automobila, jer će ovaj novitet biti isplativ od samog početka.

Saradnja s Leapmotorom omogućit će Stellantisu da proširi svoj portfolio na proizvodnju EV i da doda još jednu dimenziju - agilno okruženje kineskog ekosistema. Stellantis kontinuirano traži načine za smanjenje visokih troškova električnih automobila, s obzirom da proizvodnja baterisjkih vozila košta oko 40 posto više od kompariranih modela sa SUS motorima.