Veliki rast prodaje: Tesla, MG i Cupra najveći dobitnici na EU tržištu
Iako broj registracija u Europskoj Uniji ponovno polako raste, poteškoće s opskrbnim lancem, kao i drugi čimbenici nakon pandemije, znače da se tržište neće vratiti u isto stanje u kojem je bilo prije 2020. bar na neko vrijeme. Glavna prepreka ka postizanju većih količina je dostupnost električnih vozila i njihovog višeg cjenovnog ranga.
Tesla je bila najprodavanija marka na tržištu kada je u pitanju tržište električnih vozila. Samo u junu Tesla je udvostručila prodaju s 48.200 isporuka što je dvostruko više nego u istom mjesecu lani. Tesla Model Y doprinio je kontinuiranoj popularnosti marke, postavši najprodavaniji putnički automobil u Europi u junu i općenito u prvoj polovini 2023., ispred Sandera, T-Roca, Clija, Golfa itd.
Teslin tržišni udio porastao je za 1,3 posto između prve polovine 2022. i prve polovine 2023., popevši se s 1,53% na 2,82% – što je najveći porast među 116 marki koje prati JATO u Europi. Uspjeh Tesle je u posljednjih nekoliko godina ubrzano rastao, s obzirom da je njegov tržišni dio kolača u prvoj polovini 2019. godine iznosio samo 0,54 posto.
U posljednje vrijeme MG drma europskim tržištem automobila. Nekad britanska marka, a danas pod krovom jedne od najvećih kineskih korporacija - SAIC, MG je sa 104.300 registracija u prvoj polovini 2023. nadmašio druge marke kao što su Mini, Cupra i Jeep. Djelimično zahvaljujući uspjehu MG 4, MG je rastao za čak 128% u prvih šest mjeseci, čime je MG zabilježio drugi najveći porast tržišnog udjela.
MG koristi konkurentnost kineskog tržišta u svoju korist. Njihovi privlačni, moderni i cjenovno pristupačni električni automobili i na zapadnim i na istočnim tržištima dobar su dokaz kako kineski proizvođači mogu dobiti više pažnje i promijeniti percepciju svojih proizvoda.
Volkswagen je i dalje marka broja 1 na evropskom tržištu ispred Toyote i Audija, a na listu sa pozitivnim ''share-om'' i znantno većim tržišnim udjelom su se vratili Renault, Škoda, Nissan, Volvo i Seat. Zanimljivo, nova marka na tržištu – španska Cupra sa 93.177 registracija i trećim najvećim rastom tržišnog udjela od 46% iza sebe je ostavila renomirane brendove kao što su Mazda, Mini, Suzuki i Jeep.
- Top 25 marki - 2023. (vs. 2022.)
- Volkswagen – 694.176 (+23%)
- Toyota – 417.220 (+11%)
- Audi – 374.475 (+26%)
- Peugeot – 356.135 (+7)
- Mercedes – 353.822 (+13%)
- BMW – 352.931 (+10%)
- Renault – 349.770 (+19%)
- Škoda – 339. 382 (+31%)
- Ford – 293.020 (+7%)
- Dacia – 291.940 (+30%)
- KIA – 287.775 (+3%)
- Hyundai – 268.033 (+3%)
- Opel/Vauxhall – 240.917 (+6%)
- Fiat - 196.901 (-3%)
- Citroen – 195.670 (-1%)
- Tesla – 185.238 (+117%)
- Nissan – 147.822 (+27%)
- Volvo – 143.843 (+21%)
- Seat – 133.126 (+10%)
- MG – 104.294 (+128%)
- Cupra – 93.177 (+46%)
- Mazda – 92.733 (+43%)
- Mini – 91.660 (+10%)
- Suzuki – 90.469 (+38%)
- Jeep – 63.928 (+11%)
- Top 10 modela - 2023. (vs. 2022.)
- Tesla Model Y – 136.564 (+204%)
- Dacia Sandero – 123.408 (+27%)
- VW T-Roc – 111.692 (+29%)
- Peugeot 208 – 105.699 (-4%)
- Opel Corsa – 105.637 (+19%)
- Renault Clio – 100.298 (+44%)
- Toyota Yaris Cross – 96.214 (+48%)
- Fiat 500 – 90.464 (+6%)
- VW Golf – 88.574 (-1%)
- Dacia Duster – 86.872 (+18%)
- Top 10 EV modela - 2023. (vs. 2022.)
- Tesla Model Y – 136.564 (+204%)
- Tesla Model 3 - 42.588 (+6%)
- VW ID.4. – 41.672 (+84%)
- VW ID.3 – 35.233 (+104%)
- Fiat 500 EV – 31.340 (-3%)
- MG4 – 30.779 (Novi model)
- Dacia Spring – 26.748 (+36%)
- Volvo XC40 – 26.445 (+202%)
- Peugeot 208 EV - 26.013 (+13%)
- Škoda Enyaq – 25.698 (17%)