Stigla zvanična potvrda
137

Volkswagen otpušta više od 35.000 radnika u Njemačkoj i seli proizvodnju Golfa u Meksiko

Piše: D. B.
Nakon štrajkova i žestokih debata, Volkswagen je postigao sporazum sa sindikatom IG Metall. Međutim, hiljade radnika nemaju razloga za zadovoljstvo, jer će dobiti otkaze.

Sporazum pod nazivom "Zukunft Volkswagen" uključuje "društveno odgovorno smanjenje radne snage", tako da će njemačka kompanija do 2030. godine otpustiti više od 35.000 uposlenika.

Na ovaj način će Volkswagen uštedjeti 1,5 milijardi eura godišnje kada je riječ o troškovima rada. Proizvodni kapacitet kompanije će biti smanjen za 734.000 jedinice kako bi bio bolje usklađen s potražnjom. Pored toga, očekuje se da će VW uštedjeti više od 15 milijardi eura godišnje u srednjem roku.

Iz Volkswagena kažu da sporazum "kombinuje sigurnost radnih mjesta, finansijsku stabilnost i vodeću tehnološku poziciju na polju održive mobilnosti", Dodali su da će uštete pomoći u "postavljanju temelja za važne investicije u buduće projekte do 2030. godine".

"Sporazum je važan signal za održivost brenda Volkswagen, Volkswagen komercijalnih vozila i fabrika za komponente. Dogovoreni paket mjera omogućava odlučujući kurs kompanije za njenu budućnost u pogledu troškova, kapaciteta i strukture. Sada smo ponovo u poziciji da uspješno krojimo svoju sudbinu", izjavio je direktor Volkswagen Grupe Oliver Blume.

U budućnosti će Volkswagenova fabrika u Wolfsburgu proizvoditi modele ID.3 i Cupra Born, dok će se proizvodnja modela Golf i Golf Estate premjestiti u Meksiko 2027. godine. Ipak, električni Golf i električni model baziran na SSP platformi će silaziti s proizvodnih traka u Njemačkoj krajem ove decenije.

Postrojenje u Emdenu nastavlja proizvoditi ID.4 i ID.7, dok će fabrika u Osnabrucku obustaviti proizvodnju modela T-Roc Cabrio sredinom 2027. godine. Njena budućnost izgleda upitno, no iz Volkswagena kažu da se "istražuju opcije za drugačije korištenje lokacije".

Zwickao će proizvoditi Audi Q4 i Q4 e-tron Sportback, a fabrika u Dresdenu obustavlja proizvodnju krajem sljedeće godine. Trenutno proizvodi ID.3, a u Volkswagenu razmišljaju o opcijama za ovu fabriku, koje uključuju "šemu treće strane".

U Hanoveru će se i dalje proizvoditi ID.Buzz i Multivan, dok Volkswagen Group Components postrojenja u Kasselu, Braunschweigu, Salzgitteru, Hannoveru, Wolfsburgu i Chemnitzu biti zadržana. Međutim, ove lokacije će usvojiti "nove modele radnog vremena".