Čvrsti elektroliti
0

Volkswagen testirao novu solid-state bateriju: Zadržava 95% kapaciteta nakon pola miliona km

A. M.
Volkswagen je nedavno testirao novu solid-state bateriju koju je razvila američka kompanija QuantumScape. Nakon testiranja, njemački brand je otkrio da nova baterija s tehnologijom čvrstog elektrolita zadržava 95% svog kapaciteta nakon 482.000 pređenih kilometara automobila.

Njemački proizvođač nedavno je testirao novu solid-state bateriju koja bi mogla napajati buduće Volkswagen električne modele. Tačnije, radi se o bateriji s tehnologijom čvrstog elektrolita koju su razvili inžinjeri iz američke kompanije QuantumScape. Solid-state baterija koristi čvrste elektrode i čvrsti elektrolit, umjesto tekućih ili polimernih gel elektrolita koji se nalaze u standardnim litijum-ionskim ili litijum-polimernim baterijama. Takve baterije su sljedeća generacija s kojima pojedini proizvođači najavljuju malu revoluciju, s obzirom da bi električni automobili mogli prelaziti oko 1.000 km s jednim punjenjem.

Rezultati testiranja pokazuju da je nova baterija značajno premašila zahtjeve performansi. Prema navodima kompanije koja je razvila bateriju, ona je bila podvrgnuta testovima s više od 1.000 ciklusa punjenja i uspjela je zadržati 95% svog prvobitnog kapaciteta. Kompanija kaže da su ovi testovi ekvivalentni električnom automobilu koji prelazi oko pola miliona kilometara bez primjetnog gubitka dometa.

Početni cilj za baterije koje je razvio QuantumScape bio je da zadrže 80% energije nakon 800 ciklusa punjenja. Testirani prototip ćelija ima isti broj slojeva i isti format ćelija kao i onaj namijenjen masovnoj proizvodnji. Testovi su mjesecima vršeni u laboratorijama PowerCo, u vlasništvu Volkswagena. QuantumScape navodi da ovi testovi pokazuju potencijal performansi litijum metalnih čvrstih baterija. Takva baterija obećava povećan domet, kraće vrijeme punjenja i veću sigurnost u poređenju s tradicionalnim litijum-jonskim baterijama.

Štaviše, QuantumScape kaže da rezultati testa daleko premašuju industrijski standard od 700 ciklusa punjenja uz zadržavanje 80% kapaciteta baterije.

“Ovi rezultati su vrlo ohrabrujući, impresivno ističući potencijal čvrste ćelije”, rekao je Frank Blome, izvršni direktor PowerCo. “Krajnji rezultat ovog razvoja mogla bi biti ćelija koja omogućava vožnju na velike udaljenosti, koja se može brzo puniti i koja praktično ne stari”, dodao je Blome.

Iako su solid-state baterije još uvijek daleko od komercijalizacije u putničkim automobilima, kao dio njihovog zajedničkog ulaganja QuantumScape neumorno radi s Volkswagen grupom kako bi ih lansirali na tržište što prije. Volkswagen planira proizvodnju solid-state baterija počevši od 2025. godine.