Šef Renaulta zabrinut: "Kineska oluja" se nadvila nad tržištem električnih automobila u Evropi
Komentirajući odnos snaga na tržištu, Senard je izjavio kako Kina dominira ključnim sirovinama za proizvodnju baterija za električne automobile sa nultom emisijom.
Nedavna odluka Kine da ograniči izvoz dva metala, galija i germanija, koji se koriste u proizvodnji poluprovodnika i električnim vozilima, mogla bi predstavljati znak za uzbunu na evropskom tržištu.
"Može se reći kako se 'kineska oluja' nadvila nad rastućim evropskim sektorom električnih vozila. Kada govorim o kineskoj oluji, govorim o snažnom pritisku koji se danas odnosi na uvoz kineskih električnih automobila u Evropu", rekao je Senard.
Dodao je i to kako su kineska industrija električnih vozila i lanac snabdijevanja sirovinama rezultat višegodišnjih investicija, a što bi Evropu koštalo milijarde eura.
"Mi smo u stanju da proizvodimo električna vozila, ali se borimo da osiguramo sigurnost naših zaliha", mišljenja je predsjednik Renaulta.
Kineska izvozna ograničenja eskaliraju i tehnološki rat sa Sjedinjenim Američkim Državama što bi, prema mišljenju Senarda, moglo prouzrokovati još više poremećaja u globalnim lancima nabavke.
"Ako dođe do stvarne geopolitičke krize, šteta za tvornice baterija koje se napajaju isključivo proizvodima koji dolaze izvana bit će značajna. To je problem. Mi tražimo alternative kako bismo izbjeli paralizu zemlje ukoliko, primjera radi, ostanemo bez baterija", poručio je.