SEAT Arona već je poznat igrač među kompaktnim crossoverima, iako je to prvi put da se španska marka upušta i u ovaj segment. Prije godinu dana smo je isprobali na svjetskoj premijeri u Španiji, a sada smo provjerili na našim cestama da li je ovaj crossover, koji je nasao na temeljima Ibize, zaista tako potpun auto.
Kompaktni crossoveri s razlogom su popularni, voze se na osnovama jednostavnih gradskih kompakta, a nude nešto više prostora i upotrebljivosti, te znatno više stila i popularnog SUV izgleda. Isti recept je primjenio i SEAT sa Aronom, pa kako je aktuelna Ibiza jedan od najprostranijih automobila u svom segmentu, tako je i Arona sa većom i dužom karoserijom stigla kao jedan od praktičnijih crossovera ovog formata. Uz to, prepoznatliv dizajnerski stil SEAT-a gdje dominiraju oštri oblici i linije donosi nešto novo među automobile gdje uglavnom preovladavaju "mekane" i zaobljene forme.
Iako na izbor nudi "bezbroj" opcija boja karoserije sa posebnim bojama krova i različitim naplacima, mora se priznati da Arona i u ovako konzervativnom izdanju sa bijelom bojom, srebrnim krovom i raskošnim Xcellence paketom opreme izgleda vrlo privlačno i elegantno.
Unutra se nastavlja tema bijele boje i "čistoće" dizajna. Dominira veliki bijeli umetak preko cijele armaturne ploče koji neočekivano dobro izgleda i čini unutrašnjost ugodnijom i prozračnijom, dok je vozačko okruženje gotovo identično onome u Ibizi. Ipak, u Aroni se sjedi nešto više, što uz dodatni prostor u kabini, pogotovo za glave putnika, čini putovanje ugodnijim.
Ovako bogat paket opreme uz par doplata čini da Arona ne zaostaje ni za znatno skupljim i većim crossoverima. Veliki ekran odličnog infotainment sistema je vrlo pregledan i intuitivan, s tim da velika staklena površina sa lakoćom skuplja prašinu i otiske prstiju, pa će neka mekana krpica vjerovatno biti dio obaveze opreme.
Arona donosi primjetno više prostora za glave putnika te je generalno prozračnija i prostranija od Ibize, pogotovo na zadnjim sjedištima, iako je međuosovinsko rastojanje Arone veće tek 2 milimetra od onog na Ibizi. Veći je i prtljažnik pa sa 400 litara zapremine Arona lako postaje i dobar porodični auto, te se nudi i kupcima kojima je do sada minimum bio gradski kompakt C segmenta.
SEAT Arona sa 1,6 TDI motorm od 95 KS i uz DSG mjenjač sa sedam stepeni prenosa vrlo je ugodna za svakodnevnu upotrebu. Motor je elastičan i štedljiv, a zahvaljujući brzom i efikasnom mjenjaču dobro skriva činjenicu da ima "samo" 95 KS. Naravno, Arona je vrlo okretna zahvaljujući i maloj ukupnoj masi, te se vrlo dobro snalazi i u gradskim gužvama ali i na dužim putovanjima. Naravno, paket Xcellence je podređen komforu, pa je u skladu sa time podešen i ovjes ali i sjedišta koja su atipično mekana za jedan auto iz Volkswagen grupacije.
Uprkos tome što je spoj ovog motora i mjenjača vrlo efikasan i ugodan, pogotovo u gradskoj vožnji, činjenica je da je to najskuplja kombinacija koju možete izabrati za Aronu, pa u tom slučaju gubi prednost jednog od najpovoljnijih crossovera na našem tržištu. Litarski turbobenzinac sa 115 KS i uz ručni mjenjač ima još bolje performanse, i dalje je vrlo skroman sa potrošnjom goriva, a uz vrlo kompletan paket opreme Style košta ispod 30 hiljada maraka.
Također, nije presudno, ali treba napomenuti kako Arona ne nudi opciju pogona na sve točkove, ali na modelima koji imaju više od 100 KS dio serijske opreme je i XDS elektronska blokada diferencijala koja je može biti korisna na težem terenu ili na klizavoj podlozi, što je svakako još jedan od argumenata koji ide u korist odličnog 1,0 TSI motora.
U vožnji Arona je odlično podešena za udobnu vožnju, dok je dinamičnost na nivou koja je dovoljna za jedan ugodan crossover. Na dugim putovanjima komfor je na zadovoljavajući, ali ne treba zaboraviti da je osnova ipak mali gradski kompakt, pa ne treba očekivati čuda od zvučne izolacije pri većim brzinama na autoputu. Na zavojitim cestama se snalazi odlično, čak i na lošoj podlozi, jer vrlo sposobno upija neravnine, a pri tom zadržava stabilnost i upravljivost. Naravno, za one koji žele više sportskog osjećaja ipak trebaju preskočiti Xcellence model i posegnuti za FR modelom koji donosi direktnije upravljanje, djelimično podesiv ovjes ali i generalno naglašen sportski stil.
SEAT Arona nam je na našim cestama pokazala da je zaista jedan od najtalentiranijih crossovera ovog segmenta, te zaista nudi i poželjan SUV-ovski stil uz praktičnost nešto veće karoserije. Za razliku od nekih konkurenata ne nedostaje joj ni prostora, pa može biti i alternativa kupcima koji bi inače posegnuli za C segmentom. Ipak, najbolje od svega je što ima odlično odmjerenu cijenu, te se kupac neće osjećati da je platio previše novca za Ibizu u kojoj se visoko sjedi. Arona je mnogo više od toga i u praksi zaista nudi više. Naravno, samo pažljivo sa izborom opreme i motora.
Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 79,5 × 80,5 mm, radna zapremina 1.598 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 70 kW (95 KS) pri 2.750 - 4.600 okr/min, maksimalan okretni moment 250 Nm pri 1.500 - 2.600 okr/min, common-rail princip zajedničkog voda goriva, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 17 inča s gumama 205/55 R17 Hankook Ventus Prime 3.
Šasija: Prednji ovjes - Nezavisni tip MacPherson - spiralne opruge - hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes - Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri. Upravljački sistem - C-EPS (električni servoupravljač s elektromotorom na stupu upravljača). Krug okretanja - 10,6 metara.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,8 s. Maksimalna brzina - 174 km/h. Potrošnja na testu – 5,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 40 l. Emisija CO2 - 115 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.138 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.552 mm. Međuosovinski razmak - 2.566 mm. Prtljažnik – 400 litara. Težina praznog vozila – 1.245 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.745 kg.
Serijska oprema testnog automobila: ESC+ABS+XDS, poklopci za alu felge, kožni, multifunkcionalni upravljač, ISOFIX, prednja sjedišta podesiva po visini, zadnja klupa djeljiva i preklopiva, hromirani krovni nosači, Kessy sistem-otključavanje i pokretanje vozila bez upotrebe ključa, zadnja i bočna termoizolaciona stakla, električni podizači prednjih i zadnjih prozora, džepovi na poleđini prednjih sjedišta, hromirani okviri prozora, retrovizori u boji krova, ručica mjenjača i ručna kočnica presvučeni kožom, električno podesivi, preklopivi i grijani retrovizori, zadnji parking senzori, upozorenje za nevezane pojaseve, standardna unutrašnjost, Xcellence presvlake sjedišta, Driver paket: Tempomat, senzor za prepoznavanje umora, rezervni točak umanjenih dimenzija, Spring paket: Climatronic,Coming&leaving home funkcija senzor za svjetlo, senzor za kišu samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, Storage paket: srednji naslon za ruku, pretinci ispod prednjih sjedišta, prednje maglenke, SEAT Full LED: Prednja LED svjetla, dnevna LED svjetla, zadnja svjetla u LED izvedbi, prednja komforna sjedišta, hromirani detalji u unutrašnjosti, ambijentalno svjetlo u unutrašnjosti, CONNECTIVITY PLUS paket: Navigacioni sistem - 8" touchscreen, 6 zvučnika, Aux-in, 2xUSB, 2xSD card, glasovno upravljanje, SEAT Full link, bežični punjač, Aluminijske felge DYNAMIC 17", Sigurnosni paket: zračni jastuk za vozača i suvozača, zračne zavjese, Hill hold, senzor za kontrolu pritiska u gumama, Front assist, Board computer.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Summer paket, zatamnjena stakla i hromirani okviri prozora.
Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.